Στις 30 Μαρτίου θα είναι ετοιμο να βγει στους δρόμους και οι μηχανικοί της General Motors τονίζουν πως θα είναι περισσότερο εντυπωσιακό και το κυριότερο θα προσφέρει πλήρη ασφάλεια στον πλανητάρχη από κάθε λογής κίνδυνο.
Αξίζει να σημειωθεί πως δόθηκαν 15,8 εκατ. δολάρια στην εταιρία για να το δημιουργήσει ενώ αρχικά ήταν προγραμματισμένο να κυκλοφορήσει την ημέρα της ορκομωσίας του νέου προέδρου αλλά αυτό δεν κατέστη δυνατό.
Το προηγούμενο «Κτήνος» έκανε την βόλτα του και στην Ελλάδα κατά την επίσκεψη του Μπαράκ Ομπάμα. Πρόκειται για μια μοναδική Cadillac που στην πραγματικότητα είναι φορτηγό που μεταμορφώθηκε σε αυτοκίνητο- και όχι το αντίστροφο.
Είναι εξοπλισμένη με πολλά συστήματα προστασίας, επιθετικά και αμυντικά συστήματα και κατασκευάστηκε με τα στάνταρντ των μυστικών υπηρεσιών των ΗΠΑ. Μέσα στο «Τέρας» ο Μπαράκ Ομπάμα είναι παντελώς αποκομμένος από τον έξω κόσμο αλλά έχει διαθέσιμο πλήρη εξοπλισμό των πιο εξελιγμένων τεχνολογικά επικοινωνιών.
Σύμφωνα με πληροφορίες που είχε δώσει στη δημοσιότητα η κατασκευάστρια General Motors το 2013, είχαν κατασκευαστεί 12 πανομοιότυπα αυτοκίνητα που ο πρόεδρος χρησιμοποιεί εναλλάξ. Αυτά που δεν χρησιμοποιούνται είναι σταθμευμένα στα κεντρικά των μυστικών υπηρεσιών και παρακολουθούνται 24 ώρες το 24ωρο.
Σοκ στην πίστα Γκραν Πρι του Λας Βέγκας - «Λιποθύμησε» ο Μπραντ Πιτ
Τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου όπως η τελική του ταχύτητα και το βάρος του είναι απόρρητα, όπως και η τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε στην κατασκευή των αλεξίσφαιρων παραθύρων.
Ωστόσο έχουν κυκλοφορήσει πληροφορίες πως η κάθε Cadillac ζυγίζει 6,8 τόνους λόγω της θωράκισης και των επιπλέον συστημάτων ασφάλειας. Η μέση κατανάλωση του V8 είναι 63 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και η αυτονομία είναι περιορισμένη. Σύμφωνα με πληροφορίες, το κόστος του κάθε αυτοκινήτου είναι 1,5 εκατομμύρια δολάρια.
Η πλευρική θωράκιση είναι η μέγιστη που υπάρχει σε τροχοφόρο. Έχει πάχος 20 εκατοστά στις πόρτες και άλλα 13 εκατοστά είναι το κρύσταλλο του παραθύρου με αποτέλεσμα οι πόρτες να είναι τόσο βαριές, που είναι σχεδόν είναι αδύνατον να ανοίξουν από μέσα.
Υπάρχει κατάλληλη προστασία για σκοπούμενη πρόκληση φωτιάς, η καμπίνα είναι στεγανοποιημένη για προστασία από επίθεση με χημικά και στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται συστήματα νυχτερινής όρασης και δορυφορική επικοινωνία με βιντεοκλήσεις για τηλεδιασκέψεις.
Σύμφωνα με τη Wikipedia, οι Αμερικανοί πρόεδροι κινούνταν σε μη τροποποιημένα οχήματα μέχρι που υπό τη διοίκηση του Φραγκλίνου Ρούσβελτ εμφανίστηκε το Sunshine Special, το πρώτο προεδρικό αυτοκίνητο που φτιάχτηκε ακολουθώντας τα στάνταρντ που όρισαν οι μυστικές υπηρεσίες.
Μέχρι τη δολοφονία του Κένεντι επιτρεπόταν οι πρόεδροι των ΗΠΑ να κυκλοφορούν και με ανοιχτά οχήματα, εκτεθειμένοι στο κοινό. Μετά τη δολοφονία του όμως, ξεκίνησε η χρήση ολοένα και καλύτερα θωρακισμένων οχημάτων μέχρι το τωρινό που είναι ερμητικά προστατευμένο και εξοπλισμένο με τρόπο πρωτοποριακό.
Όταν έρθει η ώρα της απόσυρσής τους, τα προεδρικά αυτοκίνητα αποσυναρμολογούνται και καταστρέφονται με τη βοήθεια των μυστικών υπηρεσιών ούτω ώστε να μην διαρρεύσουν τα «μυστικά» τους.