Το μεγαλύτερο ναυτικό μποτιλιάρισμα στην Ιστορία θα κρατήσει τουλάχιστον ακόμα δύο ημέρες καθώς παρά την σημαντική πρόοδο στις εργασίες εκβάθυνσης στο σημείο του ατυχήματος, η προσπάθεια αποκόλλησης που έγινε ήταν αποτυχημένη, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία BSM που έχει αναλάβει το τεχνικό μάνατζμεντ του πλοίου.
Νωρίτερα, ο πρόεδρος της αιγυπτιακής Αρχής που διαχειρίζεται το κανάλι, είχε πραγματοποιήσει περιοδεία στο σημείο του ατυχήματος – και δημοσιοποίησε ένα σχετικό βίντεο:
Σύμφωνα με την ολλανδική εταιρεία Smit Salvage, η οποία προσελήφθη από την εταιρεία διαχείρισης του πλοίου Evergreen Marine Corp, με έδρα την Ταϊβάν, να βοηθήσει στην αποκόλληση του πλοίου, η επιχείρηση θα μπορούσε να διαρκέσει «ημέρες ή και εβδομάδες».
Πριν από την αποτυχημένη προσπάθεια αποκόλλησης, οι αιγυπτιακές αρχές που είναι αρμόδιες για το κανάλι, ανέφεραν ότι είχε επιτευχθεί το 87% του στόχου τους, προκειμένου να πλεύσει και πάλι το σκάφος. Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα της αιγυπτιακής «Al Αhram», o επικεφαλής της αιγυπτιακής Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) Οσάμα Ράμπι, είχε δηλώσει τo μεσημέρι της Παρασκευής ότι οι εργασίες βυθοκόρησης γύρω από το γιγαντιαίο πλοίο εμπορευματοκιβωτίων που έχει ακινητοποιηθεί μπλοκάροντας το πέρασμα της θαλάσσιας οδού, είχαν φθάσει «στο 87% του στόχου».
https://youtu.be/MxBNXfgJM7I
Από χθες το απόγευμα μέχρι σήμερα, έχουν απομακρυνθεί περίπου 17 χιλιάδες κυβικά μέτρα άμμου από το τόξο του σκάφους, τόνισε. Ο ίδιος εξήγησε ότι οι εργασίες βυθοκόρησης ξεκίνησαν αρχικά σε βάθος μισού μέτρου και ήδη έχουν φθάσει σε βάθος 15 μέτρων. Ο Οσάμα Ράμπι τόνισε επίσης ότι τηρήθηκαν πλήρως τα πρότυπα ασφαλείας πλοήγησης διατηρώντας μια ασφαλή απόσταση από το πλησιέστερο επιτρεπόμενο σημείο προς το πλοίο, το οποίο έχει οριστεί στα 10 μέτρα.
«Τα ρυμουλκά “SCA Baraka 1” και “Ezzat Adel” θα συνεχίσουν τις προσπάθειες ρυμούλκησης μετά την ολοκλήρωση του στόχου σε ό,τι αφορά την επιχείρηση βυθοκόρησης», υπογράμμισε.
Η ιαπωνική εφημερίδα «Nikkei», επικαλούμενη την γιαπωνέζικη πλοιοκτήτρια εταιρεία του Εver Given, Shoei Kisen, έγραφε σήμερα ότι το πλοίο Ever Given, μήκους 400 μέτρων, θα μπορούσε να αποκολληθεί ακόμη και «αύριο το βράδυ, ώρα Ιαπωνίας» – κάτι που ήδη έχει διαψευστεί.
Πάντως, οικονομικοί αναλυτές εκτιμούν ότι η ζημιά στην παγκόσμια οικονομία από το «έμφραγμα» στην Διώρυγα του Σουέζ από την περασμένη Τρίτη ανέρχεται στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια ημερησίως.
Σύμφωνα με το CNN, περισσότερα από 237 πλοία περιμένουν την αποκόλληση του πλοίου την ώρα που από τη Διώρυγα του Σουέζ διέρχεται περίπου το 12% του όγκου του παγκόσμιου εμπορίου.
Οι ειδικοί ανησυχούν ότι, εάν το πλοίο δεν απελευθερωθεί σύντομα, θα μπορούσε να επηρεαστεί η αγορά πετρελαίου, οι τιμές μεταφοράς των εμπορευματοκιβωτίων και κατ’ επέκταση, το κόστος των καθημερινών αγαθών.
«Η προμήθεια περίπου του 20% της ασιατικής νάφθας γίνεται από τη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα μέσω της διώρυγας του Σουέζ», δήλωσε στέλεχος της FGE, προσθέτοντας ότι οι νέες διαδρομές που θα κάνουν τα πλοία, γύρω από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, μπορεί να αυξήσει κατά δύο εβδομάδες τον χρόνο τους και κατά πάνω από 800 τόνους την κατανάλωση καυσίμων των Suezmax τάνκερ. Τα καύσιμα είναι το μεγαλύτερο κόστος για τα πλοία, αντιστοιχώντας έως το 60% των συνολικών δαπανών.
Η ήδη αδύναμη ασιατική αγορά βενζίνης ή ντίζελ επιδεινώνεται από τον αποκλεισμό καθώς η Ασία εξάγει καύσιμα σε δυτικές αγορές, όπως της Ευρώπης, το 60% των οποίων έγιναν μέσω του Σουέζ το 2020. Πάνω από 30 πετρελαιοφόρα πλοία ανέμεναν από την Τρίτη και από τις δύο πλευρές της διώρυγας για να περάσουν, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.
Η επίπτωση από τις καθυστερήσεις των πλοίων στις αγορές ενέργειας είναι πιθανό να περιορισθεί από τη ζήτηση για αργό και υγραέριο (LNG) που είναι στη χαμηλή περίοδο, ανέφεραν αναλυτές.
To κόστος της ναύλωσης προϊόντων, όπως βενζίνης και ντίζελ, από το ρωσικό λιμάνι του Τουάπσε στη Μαύρη Θάλασσα στη Νότια Γαλλία αυξήθηκε από 1,49 δολάρια ανά βαρέλι στις 22 Μαρτίου στα 2,58 δολάρια στις 25 Μαρτίου, μία αύξηση 73%, σύμφωνα με το Refinitiv.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
- Self test: Για ποιους θα είναι υποχρεωτικό και πότε ξεκινά η διάθεσή τους
- Ριφιφί στο Ψυχικό: Τι υποστήριξε στην απολογία του πριν προφυλακιστεί ο 58χρονος
- Κορωνοϊός: Παράταση του lockdown – Την ερχόμενη εβδομάδα η συζήτηση για λιανεμπόριο και σχολεία
- Εγκρίθηκε από το ΚΕΣΑ το πρώτο κτίριο στο Ελληνικό – Δείτε το Hellinikon Sales Center
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr