Ελεύθερος Τύπος
ΔΙΕΘΝΗ

Ενα ιστορικό ταξίδι από το… έξυπνο «Μεϊφλάουερ»

ΑΛΙΚΗ ΚΟΤΖΙΑ

Με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, ένα πλοίο χωρίς επιβάτες θα επαναλάβει το μεγάλο ταξίδι των «προσκυνητών» του «Μεϊφλάουερ» (Mayflower) πριν από 400 χρόνια.

Στις 6 Σεπτεμβρίου του 1620, το αγγλικό πλοίο «Μεϊφλάουερ» σάλπαρε από το αγγλικό λιμάνι του Πλίμουθ για τη Μασαχουσέτη με 102 επιβάτες και περίπου 30 μέλη πληρώματος. Οι επιβάτες ήταν Πουριτανοί (φανατικοί προτεστάντες του 17ου αιώνα, οι οποίοι επιθυμούσαν να «καθαρίσουν» την Εκκλησία της Αγγλίας από τις καθολικές πρακτικές της) κι έμειναν στην ιστορία ως «προσκυνητές». Το πλοίο των «προσκυνητών», που ανήκαν στους πρώτους Αγγλους που αποίκησαν τον Νέο Κόσμο, έφθασε στη Μασαχουσέτη τον Δεκέμβριο. Οι «προσκυνητές» ίδρυσαν το ομώνυμο Πλίμουθ στη Μασαχουσέτη, μια πόλη με μεγάλη σημασία στην αμερικανική ιστορία και τον πολιτισμό, που είναι γνωστή ως η «πατρίδα της Αμερικής».

Αν οι πρώτοι Αγγλοι άποικοι έφθασαν με ένα πλοίο του 17ου αιώνα στην Αμερική, τώρα οι σύγχρονοι θαλασσοπόροι θα κάνουν τον διάπλου του Ατλαντικού με ένα φουτουριστικό σκάφος. Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 400 ετών από το περιπετειώδες ταξίδι του «Μεϊφλάουερ», η μη κερδοσκοπική οργάνωση θαλασσίων ερευνών ProMare, με τη βοήθεια της IBM, επαναλαμβάνει το εγχείρημα. Η αποστολή ανατέθηκε στο μη επανδρωμένο πλοίο νέας τεχνολογίας MAS («Mayflower Autonomous Ship»). Η ΙΒΜ παρέχει τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης στο πλοίο, που θα καθορίζουν την πορεία του και την αποφυγή συγκρούσεων. Το σκάφος διαθέτει τεχνολογίες LIDAR, ραντάρ και GPS, είναι εξοπλισμένο με κάμερες και χρησιμοποιεί δορυφόρους για να λαμβάνει μόνο του τις σωστές αποφάσεις. Πρόκειται για ένα «τριμαράν» με μακρύ και λεπτό κύτος και δύο μικρότερα κύτη για σταθερότητα και για τους ηλιακούς συλλέκτες (που θα παρέχουν ενέργεια στο σκάφος αν και υπάρχει ένας κινητήρας ντίζελ για την περίπτωση ανάγκης). Μια ομάδα στο Πλίμουθ θα παρακολουθεί την πορεία του μέσω δορυφόρων. Ο μηχανικός software Ολι Τόμσον έχει «φορτώσει» το πρόγραμμα με ένα εκατομμύριο διαφορετικές εικόνες που θα αναγνωρίζει το σκάφος ώστε οι «χειριστές» του να ξέρουν τι ακριβώς «αντικρίζει» στην πορεία του.

Μια ρέπλικα του «Μεϊφλάουερ» απέπλευσε από το μεγάλο αγγλικό λιμάνι του Πλίμουθ για τη Μασαχουσέτη το 1950 και είναι ακόμη δεμένο εκεί, ως ιστορικό μνημείο. Οι νέοι «θαλασσοπόροι» με το μη επανδρωμένο MAS φιλοδοξούν να στείλουν εκεί ένα πλοίο τεχνολογικά εξελιγμένο, που θα μιλάει στις γενιές του μέλλοντος. Εκτός από την ιστορική αναπαράσταση, η διεθνής ομάδα που μετέχει στο πρότζεκτ τονίζει ότι το σύγχρονο σκάφος θα κάνει στην πορεία του και ωκεανογραφικές έρευνες, συγκεντρώνοντας στοιχεία για τη θαλάσσια μόλυνση και την ποσότητα των πλαστικών που επιβαρύνουν τον θαλάσσιο κόσμο. Το ΜAS θα αποτελέσει επίσης ένα πρωτοποριακό σχέδιο θαλάσσιας μελέτης κι ένα «πείραμα» για μελλοντικές αποστολές σε επικίνδυνα σημεία του πλανήτη.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr