Σύμφωνα με έρευνα της Ernst&Young, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (54%) εκτιμούν ότι θα στραφούν σε εκπτωτικά προϊόντα τη φετινή εορταστική περίοδο, ενώ το 42% αναμένεται να ξοδέψει λιγότερα χρήματα σε σχέση με το 2019. Μάλιστα, 9 στους 10 (91%) δηλώνουν ότι θα αναζητήσουν προσφορές στο Διαδίκτυο.
«Η πανδημία του Covid-19 έχει επιταχύνει τη μετάβαση στο ηλεκτρονικό εμπόριο», αναφέρει η E&Y. Πάνω από το ένα τρίτο (37%) των 14.467 καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα θεωρεί ότι η πανδημία θα συνεχίσει να επηρεάζει τη ζωή του για τουλάχιστον έναν ακόμη χρόνο. Το ποσοστό αυτό εκτοξεύεται στο 43% στην Ευρώπη και στο 66% στην Ιαπωνία, ενώ οι καταναλωτές στην Ινδία (19%) και την Κίνα (18%) εμφανίζονται αισθητά πιο αισιόδοξοι.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι καταναλωτές πιστεύουν ότι ο τρόπος με τον οποίο ψωνίζουν θα αλλάξει μακροπρόθεσμα, ενώ το 39% σημειώνει ότι θα ψωνίζει πλέον ηλεκτρονικά προϊόντα που παραδοσιακά αγόραζε από φυσικά καταστήματα.
Σημειώνεται, δε, ότι ο βαθμός διαδικτυακών αγορών διαφέρει ανά κατηγορία προϊόντος και χώρα. Ενδεικτικά, η έρευνα της E&Y έδειξε ότι οι καταναλωτές στην Κίνα και -σε μικρότερο βαθμό- στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι πιθανότερο να κάνουν ηλεκτρονικές αγορές και να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο ως το κύριο κανάλι των αγορών τους, σε σχέση με καταναλωτές άλλων χωρών. Αντίθετα, οι καταναλωτές στη Γερμανία και τη Γαλλία δεν είναι τόσο εξοικειωμένοι με αυτήν την ιδέα.
Συνολικά, οι ηλεκτρονικές συσκευές και τα προϊόντα τεχνολογίας (53%) αποτελούν κατηγορία προϊόντων που οι ερωτηθέντες εκτιμούν ότι θα αγοράζουν κυρίως ηλεκτρονικά, ενώ, παράλληλα, δηλώνουν ότι προτιμούν να αγοράζουν τα ποτά και τα φρέσκα τρόφιμα από φυσικά καταστήματα.
Τρόφιμα
Ο βαθμός διείσδυσης των ηλεκτρονικών αγορών στην κατηγορία των φρούτων και λαχανικών εξακολουθεί να είναι ο χαμηλότερος στις περισσότερες αγορές. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της πανδημίας το 55% των καταναλωτών αγόρασε τα είδη αυτά ηλεκτρονικά τουλάχιστον μία φορά. Από αυτούς, το 42% δηλώνει ότι πλέον παραγγέλνει φρούτα και λαχανικά μέσω Διαδικτύου συχνότερα σε σχέση με το παρελθόν, κυρίως εξαιτίας της πανδημίας.
Σε ό,τι αφορά στο μέλλον, το 19% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα προβεί σε ηλεκτρονικές, κυρίως, αγορές για φρέσκα τρόφιμα, και το 16% για μη αλκοολούχα ποτά (από 3,4% και 1,6% αντίστοιχα, το 2019). Αυτή η τάση δείχνει ότι οι διαδικτυακές αγορές, ακόμη και σε κατηγορίες χαμηλής διείσδυσης, βρίσκονται σε άνοδο.
Σχετικά με τις περιόδους των εκπτώσεων, λόγω της υγειονομικής κρίσης το 40% των ερωτηθέντων σημειώνει ότι έχει δει τα εισοδήματά του να μειώνονται, ενώ η πλειοψηφία (60%) είναι πιο προσεκτική στο πώς ξοδεύει τα χρήματά της. Επιπλέον, το 41% των καταναλωτών έχει μειώσει τις δαπάνες για μη βασικά προϊόντα, ενώ το 46% αναβάλλει την αγορά ή την αντικατάσταση προϊόντων υψηλής αξίας. Αυτές οι τάσεις καταδεικνύουν μια πιο υποτονική περίοδο εορταστικών αγορών στο τέλος του 2020.
Παρόλο που περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (54%) εκτιμούν ότι θα προχωρήσουν σε αγορές κατά την επόμενη μεγάλη εμπορική περίοδο ή περίοδο εκπτώσεων, τα δεδομένα της έρευνας της E&Y δείχνουν ότι το 42% των καταναλωτών, παγκοσμίως, σχεδιάζει να δαπανήσει λιγότερα χρήματα κατά τη διάρκεια της φετινής εορταστικής περιόδου από ό,τι πριν από ένα χρόνο.
Από τους δυνητικούς αυτούς αγοραστές, το 91% θα ξοδέψει τουλάχιστον τα μισά από τα χρήματα που είχε προϋπολογίσει σε ηλεκτρονικές αγορές, επιβεβαιώνοντας τη σημασία του ηλεκτρονικού λιανικού εμπορίου αυτή την περίοδο.
Κορωνοϊός: Δύσκολη εξίσωση το άνοιγμα του λιανεμπορίου – Ανησυχία για 8 περιοχές
Μαφιόζικη επίθεση στα Βριλήσσια: Συμβόλαιο θανάτου με… υπογραφή Greek Μafia
«Ποιον κοροϊδεύει ο Τσίπρας για τη βίλα των 500 ευρώ στο Σούνιο;»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr