Σύμφωνα με το Interfax που επικαλείται πηγή που έχει γνώση των εν εξελίξει ερευνών, η έρευνα δεν έχει αποκαλύψει ακόμα γιατί παρουσιάστηκε πρόβλημα με τα πτερύγια στα φτερά του αεροσκάφους.
Την ίδια στιγμή, όμως, άλλη πηγή προσθέτει ότι αν και το μεγαλύτερο βάρος της «ευθύνης» πέφτει στο μηχανικό πρόβλημα, «δεν θα πρέπει να μην ληφθούν υπόψη και οι εσφαλμένες ενέργειες του πληρώματος κατά τη διάρκεια της απογείωσης».
Καζακστάν: Οι δραματικοί διάλογοι του πιλότου με τον πύργο ελέγχου πριν τη συντριβή
Η θεωρία που αναπτύσσεται τις τελευταίες ώρες θέλει τους πιλότους να μην αντέδρασαν σωστά στο πρόβλημα με τα πτερύγια και έτσι το αεροσκάφος να συνετρίβη, όπως συμπληρώνει στην ανταπόκρισή του το Interfax.
Η προσπάθεια των σωστικών συνεργείων πλεόν επικεντρώνεται στην ανάσυρση του δεύτερου μαύρου κουτιού, του καταγραφέα των συνομιλιών του στρατιωτικού αεροσκάφους Tu-154 που συνετρίβη τα ξημερώματα της Κυριακής, το οποίο ακόμα δεν έχουν κατορθώσει να ανασύρουν από τη θάλασσα, όπως μετέδωσε το ρωσικό πρακτορείο RIA Novosti.
Την Τρίτη πηγή ασφαλείας που μίλησε στο πρακτορείο TASS δήλωσε ότι από την αξιολόγηση των τμημάτων του αεροσκάφους που έχουν ανασυρθεί από τη Μαύρη Θάλασσα δεν προκύπτει κάποιο σημάδι που να δείχνει ότι μέσα στο αεροσκάφος σημειώθηκε κάποια έκρηξη ή εκδηλώθηκε κάποια φωτιά.