Σημειώνεται ότι μετά τις επιθέσεις του Νοεμβρίου στο Παρίσι ανακλήθηκε η άδεια ασφαλείας ορισμένων εργατοϋπαλλήλων σε γαλλικά αεροδρόμια, ενώ και ο δικηγόρος των συνδικάτων τους, Ερίκ Μουτέ, παραδέχθηκε στο BBC ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τη στρατολόγηση και τη διείσδυση εξτρεμιστών στα σωματεία.
Αυτό δεν σημαίνει ότι αποσαφηνίστηκαν τα αίτια της συντριβής του αιγυπτιακού αεροσκάφους, για τα οποία χθες το πρωί ο Γάλλος υπουργός Εξωτερικών, Ζαν-Μαρκ Ερό, παραδέχθηκε ότι «δεν υπάρχει η παραμικρή ένδειξη». Αρκετά μετά τη συμπλήρωση 24 ωρών από την τραγωδία ούτε το Ισλαμικό Κράτος ούτε κάποια άλλη οργάνωση είχαν αναλάβει την ευθύνη, ενώ οι αμερικανικές υπηρεσίες διέψευσαν την πληροφορία που μετέδωσε το NBC, ότι αμερικανικός δορυφόρος κατέγραψε ανάφλεξη στο σημείο της πτώσης, νοτιοανατολικά της Καρπάθου. Υπενθυμίζεται πως την τρομοκρατική εκδοχή βιάστηκαν να υιοθετήσουν ο Ντόναλντ Τραμπ (για να ενισχύσει την αντιμουσουλμανική ρητορεία του), ο Αιγύπτιος υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας και οι ρωσικές μυστικές υπηρεσίες – οι τελευταίες έχοντας το προηγούμενο του αεροσκάφους της Metrojet με τους 224 Ρώσους τουρίστες που κατέπεσε πέρυσι τον Οκτώβριο στο Σινά.
Το μυστήριο θα λύσει μόνο η ανεύρεση των μαύρων κουτιών από το αιγυπτιακό Ναυτικό, που χτενίζει την περιοχή όπου βρέθηκαν χθες συντρίμμια του αεροσκάφους μαζί με υπολείμματα ανθρώπινων μελών. Ωσότου εξαχθεί κάποιο σαφέστερο συμπέρασμα θα εξετάζονται εξίσου σοβαρά οι εκδοχές της μηχανικής βλάβης, του ανθρώπινου λάθους, ακόμη και της εσκεμμένης κατάρριψης από την πλευρά του πιλότου, όπως έκαναν το 1999 ένας πιλότος της Egyptair ανοιχτά των ΗΠΑ και ο διαταραγμένος Γερμανός Αντρέας Λούμπιτς με το αεροσκάφος της Germanwings τον Μάρτιο του 2014.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ
*Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ στην έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου