Η ανάλυση της Google προέκυψε με βάση τα δεδομένα τοποθεσίας δισεκατομμυρίων χρηστών και είναι η μεγαλύτερη διαθέσιμη δημόσια βάση δεδομένων που έχει σαν στόχο να βοηθήσει τις αρχές να δουν κατά πόσο οι πολίτες συμμορφώνονται με τις οδηγίες για παραμονή στο σπίτι.
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της ανάλυσης παρουσιάζονται γραφήματα που συγκρίνουν την κίνηση που υπήρχε σε μετρό, τρένα, σταθμούς λεωφορείων και παντοπωλεία συγκεκριμένες ημέρες από τις 16 έως τις 29 Μαρτίου με τις αντίστοιχες ημέρες το χρονικό διάστημα από τις 3 Ιανουαρίου έως τις 6 Φεβρουαρίου.
Στην Ελλάδα, οι επισκέψεις στα μαγαζιά και τους χώρους αναψυχής μειώθηκε κατά 80%, στα παντοπωλεία και φαρμακεία κατά 41% και στους υπαίθριους χώρους κατά 55%.
Στην Ιταλία, οι επισκέψεις σε καταστήματα και χώρους αναψυχής όπως εστιατόρια και θέατρα έκαναν βουτιά κατά 94% ενώ η προσέλευση στους χώρους εργασίας μειώθηκε κατά 63%.
Ενδεικτικό της σοβαρότητας της κρίσης στη χώρα αυτή είναι και οι επισκέψεις σε παντοπωλεία και φαρμακεία που μειώθηκαν κατά 85% και οι επισκέψεις σε πάρκα κατά 90%.
Αυτή είναι η νέα Μέγκαν Μαρκλ της βρετανικής βασιλικής οικογένειας - Βοούν τα ξένα Μέσα
Στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα στην Καλιφόρνια που ήταν η πρώτη που έλαβε περιοριστικά μέτρα οι επισκέψεις σε καταστήματα και χώρους αναψυχής «κόπηκαν» κατά το ήμισυ. Αντιθέτως, στο Αρκάνσας μια από τις λίγες πολιτείας με σχετικά πιο ελαστικά μέτρα περιορισμού οι επισκέψεις αυτές έπεσαν κατά 29%, το χαμηλότερο ποσοστό που έχει καταγραφεί σε αμερικανική πολιτεία.
Τα στοιχεία υπογραμμίζουν επίσης κάποιες προκλήσεις που αντιμετώπισαν οι αρχές κατά τον περιορισμό των ανθρώπων. Οι επισκέψεις στα μαγαζιά αυξήθηκαν στη Σιγκαπούρη, το Ηνωμένο Βασίλειο και αλλού, καθώς οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί τέθηκαν σε ισχύ. Οι επισκέψεις σε πάρκα αυξήθηκαν τον Μάρτιο σε ορισμένες κομητείες του Σαν Φρανσίσκο.
Αντίθετα, στην Ιαπωνία, όπου οι αρχές είχαν σχετικά χαλαρή αντιμετώπιση σε ό,τι αφορά τις κοινωνικές αποστάσεις αλλά όπου οι εκκλήσεις αυξάνονται καθημερινά ώστε να κηρυχθεί η χώρα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, οι επισκέψεις σε χώρους ψυχαγωγίας και καταστήματα μειώθηκαν κατά 26%. Οι επισκέψεις στους χώρους εργασίας μειώθηκαν μόλις κατά 9%.
Ο κορωνοϊός έχει μολύνει περισσότερους από ένα εκατομμύριο ανθρώπους και έχουν χάσει τη ζωή τους 52.000.
H Google συγκέντρωσε τα δεδομένα από χρήστες που ενεργοποίησαν τη λειτουργία «Υπηρεσίες τοποθεσίας» στις συσκευές τους. Η εταιρεία δήλωσε ότι υιοθέτησε τεχνικά μέτρα για να διασφαλίσει ότι δεν θα μπορούσε να αναγνωριστεί κανένας από τους χρήστες.
Δείτε εδώ αναλυτικά τα δεδομένα για όλες τις χώρες