Η αγορά για προϊόντα και υπηρεσίες που σχετίζονται με την ομορφιά μεγαλύτερων σε ηλικία ανθρώπων αναμένεται να υπερβεί το 58% (σε σχεδόν 80 δισεκατομμύρια δολάρια) τα επόμενα πέντε χρόνια, σύμφωνα με έρευνα της Research & Markets. Αλλωστε, μέσα στην επόμενη δεκαετία στον κόσμο θα ζουν περισσότεροι άνθρωποι άνω των 65 χρόνων απ’ ό,τι όσοι είναι κάτω των πέντε ετών. «Ο γερασμένος πληθυσμός πρόκειται να είναι ένα από τα πεδία που θα επικεντρωθούν οι εταιρίες ομορφιάς παγκοσμίως», δηλώνει στο Bloomberg η Στέφανι Γκάμπριελ, αντιπρόεδρος για την επιχειρηματική ανάπτυξη της Beautystrams, εταιρίας που προβλέπει τις τάσεις στο χώρο.
Η Ιαπωνία έχει λειτουργήσει ως… δοκιμαστικός σωλήνας για τους κατασκευαστές καλλυντικών που ενδιαφέρονται για τα προϊόντα που απευθύνονται σε μεγαλύτερες ηλικίες. Περίπου οι μισές γυναίκες στην Ιαπωνία είναι άνω των 50 και ως το 2050 αναμένεται να αποτελούν το 60% του γυναικείου πληθυσμού, σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Πληθυσμού και την Ερευνα Κοινωνικής Ασφάλειας.
Τα στατιστικά εξηγούν γιατί οι εταιρίες ομορφιάς όπως η Pola Orbis, η Shiseido και η Kose Corp. -που έχει πρέσβειρα τη 45χρονη Κέιτ Μος- επενδύουν σε προϊόντα με σύσταση που βοηθάει και κολακεύει το δέρμα ανθρώπων μεγαλύτερης ηλικίας. Ετσι, οι ιαπωνικές εταιρίες προετοιμάζονται για την αγορά της Κίνας, όπου οι γυναίκες άνω των 60 χρόνων θα αποτελούν το ένα τρίτο του πληθυσμού το 2030, την ώρα που οι προοπτικές δείχνουν ανεξάντλητες και στη Δύση.
Ηδη στη Βρετανία, οι άνθρωποι άνω των 55 χρόνων αποτελούν το 44% όσων αγοράζουν καλλυντικά, αύξηση πέντε μονάδων τα τελευταία τέσσερα χρόνια, σύμφωνα με το ερευνητικό κέντρο Kantar Worldpanel. Η ιαπωνική αγορά ενισχύθηκε προσφάτως καθώς η κυβέρνηση έδωσε το πράσινο φως ώστε κάποιες αντιρυτιδικές κρέμες να αναφέρονται ως «μη συνταγογραφούμενα φάρμακα», καθώς περιέχουν δραστικά συστατικά, όπως καθαρή ρετινόλη και ενώσεις που καταπολεμούν τα ένζυμα που δημιουργούν ρυτίδες. Το αντιρυτιδικό σέρουμ της Pola ήταν το πρώτο που έλαβε την έγκριση το 2017, ενισχύοντας τα έσοδα της εταιρίας κατά 12%. Εκτοτε ακολούθησαν Shiseido και Kose και πλέον υπάρχουν στην αγορά της Ιαπωνίας 20 τέτοια προϊόντα.
Τεχνικά ζητήματα
Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος δεν περιορίζονται στην έγκριση των προϊόντων, αφού προκύπτουν αρκετά τεχνικά ζητήματα. Οι ετικέτες έχουν μεγαλύτερα γράμματα για να είναι ευκολότερη η ανάγνωσή τους στους ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας, και τα σωληνάρια θα πρέπει να είναι κατασκευασμένα έτσι ώστε να είναι ευκολόχρηστα. Θραύση κάνουν και τα προϊόντα με αδιάβροχη σύσταση που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των γυναικών που περνούν ή έχουν περάσει εμμηνόπαυση που έχουν την τάση να ιδρώνουν περισσότερο.
Πάντως, παρόλο που οι εξαγωγές ιαπωνικών καλλυντικών διπλασιάστηκαν σε τουλάχιστον 4,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε διάστημα δύο χρόνων (2016-2018) σύμφωνα με την Ενωση Επιχειρηματιών Καλλυντικών, οι κατασκευαστές δεν είναι το ίδιο επιθετικοί στις εξαγωγές προϊόντων για μεγαλύτερες ηλικίες.
Η νέα γενιά influencer
Ρωσία: Η άδεια των ΗΠΑ στην Ουκρανία για χρησιμοποίηση πυραύλων μπορεί να οδηγήσει στον Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο
Η Κίκουε Φουκουχάρα είναι 99 χρόνων και αναμφισβήτητα ξέρει κάποια μυστικά για την πώληση προϊόντων ομορφιάς σε γυναίκες. Τις τελευταίες έξι δεκαετίες έχει προωθήσει πλήθος προϊόντων, κραγιόν, λοσιόν, μέικ-απ. Μάλιστα, η επιζήσασα του βομβαρδισμού με ατομική βόμβα στη Χιροσίμα, που μεγάλωσε τέσσερα παιδιά και συνεχίζει να παρακολουθεί μαθήματα ανθοδεσίας, βραβεύτηκε από τα Ρεκόρ Γκίνες ως η γηραιότερη σύμβουλος ομορφιάς στον κόσμο! Η Φουκουχάρα συνεργάζεται με μία από τις κορυφαίες εταιρίες καλλυντικών στην Ιαπωνία , την Pola Orbis Holdings Inc., και, όπως εξηγεί, η στρατηγική της επιτυχίας της είναι να δοκιμάζει τα προϊόντα στον εαυτό της.
Την τελευταία δεκαετία, έχουν γίνει εξαιρετικά δημοφιλή τα μοντέλα μεγαλύτερης ηλικίας τόσο στη βιομηχανία της ομορφιάς όσο και σε αυτήν της μόδας. Το 2015, η Φίμπε Φίλο, διευθύντρια του δημιουργικού τμήματος της Celine, επέλεξε την 82χρονη συγγραφέα Τζόαν Ντιντιόν για να πρωταγωνιστήσει στην καμπάνια της εταιρίας. Από τότε, οι ηθοποιοί Τζέιν Φόντα και Ελεν Μίρεν έχουν λάμψει σε διαφημίσεις της L’Oréal, η Σάρλοτ Ράμπλινγκ έγινε το «πρόσωπο» για τα κραγιόν Nars, η Λόρεν Χάτον συνεργάστηκε με το τμήμα εσωρούχων της Calvin Klein και η Τζούλια Ρόμπερτς προκάλεσε αίσθηση με την εκστρατεία της με τη Lancôme.
ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ
500 δισ. δολάρια αξίζει η παγκόσμια βιομηχανία ομορφιάς
805 δισ. δολάρια εκτιμάται ότι θα είναι η αξία ως το 2023
4 στις 5 Αμερικανίδες ακολουθούν τα τρεντ της βιομηχανίας ομορφιάς
3.000 δολάρια ξοδεύουν ετησίως οι γυναίκες στις ΗΠΑ
1 εκατ. άνθρωποι εργάζονται στη βιομηχανία
82% των γυναικών θεωρεί ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προωθούν τα τρεντ
Από την έντυπη έκδοση