Οι οδηγοί των βυτιοφόρων αποφάσισαν να απεργήσουν για δεύτερη φορά φέτος αφού κατέρρευσαν οι συνομιλίες με τους εργοδότες για καλύτερους μισθούς και περισσότερα εργασιακά δικαιώματα. Η απεργία που πραγματοποίησαν τον Απρίλιο ήταν η κινητοποίηση που προκάλεσε τη μεγαλύτερη αναταραχή στη χώρα εδώ και χρόνια.
Η σοσιαλιστική κυβέρνηση κήρυξε την Παρασκευή τη χώρα σε κατάσταση ενεργειακής κρίσης ενόψει της απεργίας, σε μια προσπάθεια να διασφαλιστεί η τροφοδοσία των λιμένων, των νοσοκομείων, των αεροδρομίων και να καλυφθούν άλλες βασικές ανάγκες.
Η διανομή με δελτίο για το κοινό περιορίζει τους οδηγούς το μέγιστο στα 15 λίτρα βενζίνης ή πετρελαίου κίνησης ανά γέμισμα σε συγκεκριμένα πρατήρια που έχουν καθοριστεί από το κυβερνητικό διάταγμα για την παροχή ελάχιστων υπηρεσιών και 25 λίτρα σε όλους τους άλλους σταθμούς ανεφοδιασμού.
Σε κάποια βενζινάδικα είχαν ήδη τελειώσει τα καύσιμα σήμερα το πρωί, ωστόσο μέχρι στιγμής οι ουρές είναι περιορισμένες.
Το Εθνικό Συνδικάτο Μεταφορών Επικίνδυνων Υλών (SNMMP), που προκήρυξε την απεργία, ανακοίνωσε ότι θα συμμορφωθεί με το διάταγμα για την παροχή των ελάχιστων υπηρεσιών, ωστόσο υπάρχουν ανησυχίες ότι ίσως αυτό να μην εφαρμοστεί.
«Είναι απολύτως απαραίτητο όλοι να κάνουν αυτό που τους αναλογεί, αυτοί που απεργούν να ασκήσουν το δικαίωμά τους και να γίνει σεβαστή η παροχή των ελάχιστων υπηρεσιών που τέθηκε σε ισχύ», δήλωσε χθες ο πρωθυπουργός Αντόνιο Κόστα. «Πρέπει να επικρατήσει κοινή λογική».
Σύμφωνα με τον ίδιο, η κυβέρνηση είναι έτοιμη να προχωρήσει σε ειδικά μέτρα για να διασφαλίσει τη σταθερή τροφοδοσία με καύσιμα.
Οι οδηγοί των βυτιοφόρων ανακοίνωσαν ότι η απεργία θα συνεχιστεί έως ότου η ένωση των εργοδοτών ANTRAM υποβάλει μια «λογική πρόταση».
«Έως τότε θα απεργήσουμε για μια ημέρα, μια εβδομάδα, έναν μήνα, για όσο χρειαστεί», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της SNMMP Πέντρο Παρντάλ Ενρίκες. Στην κινητοποίηση θα συμμετάσχει και η ανεξάρτητη ένωση οδηγών φορτηγών SIMM