Το γήπεδο, που φιλοξενεί παραδοσιακά αγώνες τένις του αμερικανικού Οπεν, μεταβλήθηκε σε αρένα του δημοφιλέστερου «ηλεκτρονικού σπορ» στον κόσμο. Δεν έχει σχέση με το «νους υγιής εν σώματι υγιεί», καθώς «γυμνάζει» μόνο τον εγκέφαλο και τα άνω άκρα -με κουμπιά και μοχλούς- προκαλώντας κατά πολλούς εθισμό, ροπή στη βία, απαξίωση της ανθρώπινης ζωής και προβλήματα κοινωνικής συμπεριφοράς! Με αυτά όμως τα… επουσιώδη θα ασχοληθούμε αργότερα.
Νικητής του τουρνουά και παγκόσμιος πρωταθλητής του Fortnite αναδείχθηκε ο 16χρονος Αμερικανός Κάιλ Γκίρσντορφ, γνωστός με το ηλεκτρονικό παρατσούκλι «Μπούγκα» (Bugha).
Εγινε πλουσιότερος κατά 3 εκατομμύρια δολάρια, ενώ ο δεύτερος στην κατάταξη, 15χρονος Λονδρέζος Τζέιντεν Ασμαν πήρε «μόνο» 1 εκατομμύριο. Οπως μας πληροφορεί το BBC, με ένα σεβαστό ποσό εγκατέλειψε το διαγωνισμό και ο 14χρονος, επίσης Βρετανός, Κάιλ «Μόνγκρααλ» Τζάκσον, καθώς το σύνολο των χρηματικών βραβείων ανερχόταν (κρατηθείτε…) σε 30 εκατομμύρια δολάρια. Να σημειωθεί ότι για την περυσινή του νίκη κατά του Αμερικανού Φαμπιάνο Καρουάνα στον τελικό του παγκοσμίου πρωταθλήματος σκακιού, ο 29χρονος παγκόσμιος πρωταθλητής, Μάγκνους Κάρλσεν (μακράν ο δυνατότερος σκακιστής όλων των εποχών), πήρε μόλις 550 χιλιάδες δολάρια και ο αντίπαλός του 450 χιλιάδες.
Πτήση Swiss: Στην ΜΕΘ μέλος του πληρώματος μετά την αναγκαστική προσγείωση - Γέμισε ασφυκτικά με καπνούς η καμπίνα
Kατά πολλούς το ηλεκτρονικό παιχνίδι Fortnite κακώς αποκαλείται «άθλημα» – έστω και ηλεκτρονικό. Οι κανονισμοί είναι οι εξής: Εκατό παίκτες αφήνονται σε ένα ερημονήσι, όπου προσπαθούν να βρουν όπλα, να χτίσουν σπίτια, αποθήκες, γέφυρες και άλλες υποδομές. Στόχος τους να αλληλοεξοντωθούν μέχρις ενός, ώσπου ο τελευταίος επιζών να ανακηρυχθεί νικητής σε ένα σεληνιακό τοπίο. Οπως συμβαίνει στα πραγματικά ριάλιτι επιβίωσης, οι παίκτες μπορούν να αγωνίζονται ως άτομα είτε ως μέλη 4μελών ή 20μελών ομάδων, συνήθως με φίλους ή παίκτες που γνωρίζουν.
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 200 εκατομμύρια καταγεγραμμένοι παίκτες Fortnite παγκοσμίως, καθώς το κατέβασμα του παιχνιδιού παρέχεται δωρεάν από την κατασκευάστρια εταιρία Epic Games. Ωστόσο στη διάρκεια του παιχνιδιού οι παίκτες μπορούν να ξοδέψουν χρήματα σε διάφορες αγορές.
Ο εθισμός νεαρών χρηστών σε ηλεκτρονικά παιχνίδια ανά τον κόσμο (διαδραστικά και μη) αποτελεί πολύχρονο φαινόμενο και αντιμετωπίζεται ήδη από κλινικές και ψυχολόγους με ειδικές θεραπείες. Παιχνίδια όμως σαν το Fortnite μπορεί να οδηγήσουν την κατάσταση στα άκρα.
«Το Fortnite πρέπει να απαγορευθεί. Αυτό το παιχνίδι δημιουργήθηκε για να προκαλεί εθισμό», τόνισε τον Απρίλιο -από ιδία ίσως εμπειρία- ο πρίγκιπας Χάρι, προκαλώντας την «έκπληξη και απογοήτευση» του νομικού συμβούλου της Epic Games. Τον Ιούνιο οι μηχανικοί της εταιρίας κλήθηκαν στη Βουλή των Κοινοτήτων για να απαντήσουν σε ερωτήσεις, όπως: «Τι μέτρα λαμβάνετε ώστε να μην παίζουν το Fortnite παιδιά πολύ μικρής ηλικίας;», «Ενθαρρύνετε τους χρήστες να κάνουν διαλείμματα ύστερα από ατελείωτες ώρες παιχνιδιού στην οθόνη;».
Ο παγκόσμιος τζίρος της βιομηχανίας «ηλεκτρονικών αθλημάτων» ανέρχεται πλέον σε δισεκατομμύρια δολάρια και οι πιστοί πολλαπλασιάζονται με φρενήρη ρυθμό. Αν ο τελικός του παγκοσμίου πρωταθλήματος Fortnite στο Σταδίου Αρθουρ Ας έσπασε όλα τα ρεκόρ, τον Αύγουστο αναμένεται το τουρνουά The International, με ακόμη μεγαλύτερα έπαθλα.
«Τα περισσότερα από τα 3 εκατομμύρια θα τα αποταμιεύσω. Θα αγοράσω όμως ένα καινούργιο γραφείο, ίσως κι άλλο ένα για το κύπελλο», δήλωσε περιχαρής στο BBC ο Μπούγκα. Μετέτρεψε σε περίπατο τον κρίσιμο τελευταίο γύρο, κατατροπώνοντας με εκνευριστικό χαμόγελο τον έναν μετά τον άλλο τους αντιπάλους του…