Ειδικοί πυροδότησαν τα εκρηκτικά που είχαν τοποθετήσει στους δύο κύριους πυλώνες της γέφυρας Μοράντι στις 09:37 (τοπική ώρα) και οι περίπου 4.500 τόνοι μπετόν και χάλυβα κατέρρευσαν μέσα σε επτά δευτερόλεπτα μέσα σ’ ένα σύννεφο σκόνης, μπροστά στα μάτια των πολυάριθμων Γενοβέζων που είχαν έρθει για να παρακολουθήσουν από απόσταση την κατεδάφιση, αλλά και των δύο αντιπροέδρων της ιταλικής κυβέρνησης, του Λουίτζι Ντι Μάιο και του Ματέο Σαλβίνι.
Η ελεγχόμενη κατεδάφιση διήρκεσε επτά δευτερόλεπτα
Μεγάλο κομβόι με φορτηγά που μετέφεραν τρόφιμα στη Γάζα λεηλατήθηκε
Δεξαμενές νερού είχαν τοποθετηθεί γύρω από τους πυλώνες για να μην εξαπλωθεί το σύννεφο της σκόνης, εκατοντάδες περίοικοι απομακρύνθηκαν από τις εστίες τους χθες κι άλλοι 3.400 σήμερα, ενώ αποκλείστηκαν οι γύρω δρόμοι σε ακτίνα τριακοσίων μέτρων. Λίγο πριν ξεκινήσει η ελεγχόμενη κατεδάφιση -ώστε να επιτραπεί η ανέγερση μιας νέας δομής- ήχησαν προειδοποιητικές σειρήνες.
43 άνθρωποι είχαν χάσει τις ζωές τους εν μέσω σφοδρής βροχόπτωσης στις 14 Αυγούστου του 2018, όταν κατέρρευσε ένα τμήμα 200 μ. της γέφυρας από ύψος 45 μέτρων μαζί με έναν από τους τρεις πυλώνες του, συντρίβοντας δεκάδες οχήματα σε ώρα αιχμής.
Η στιγμή της κατάρρευσης της γέφυρας στη Γένοβα τον Αύγουστο του 2018
Συντρίμμια έπεσαν πάνω σε σιδηροδρομικές γραμμές, μια αποθήκη και τον ποταμό κάτω από τη γέφυρα. Η γέφυρα Μοράντι ήταν μια από τις σημαντικότερες υποδομές στη Γένοβα καθώς συνδεόταν με τον αυτοκινητόδρομο A10 που συνδέει τη βόρεια Ιταλία με τη Γαλλία. Μετά την τραγωδία έρευνα αποκάλυψε την διάβρωση που είχαν υποστεί επί δεκαετίες τα καλώδια στήριξης της γέφυρας, αλλά και η καταπόνησή της από τη διέλευση άνω των 25 εκατ. οχημάτων ετησίως. Η γέφυρα είχε σχεδιαστεί από τον αρχιτέκτονα Ρικάρντο Μοράντι, η κατασκευή της ολοκληρώθηκε το 1967, ενώ είχαν γίνει εργασίες συντήρησης δύο χρόνια πριν την κατάρρευσή της. Την επίβλεψη της ανέγερσης της νέας γέφυρας, της ακριβότερης στην Ευρώπη, όπως αναμένεται, έχει αναλάβει ο διάσημος Ιταλός αρχιτέκτονας Ρέντζο Πιάνο.