Μερικές φορές μάλιστα οδηγήθηκαν στο να κάνουν στροφή 180 μοιρών και να αλλάξουν εντελώς τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό.
Μια παγκοσμιοποιημένη οικονομία μπορεί να φέρει καλύτερες τεχνολογίες, περισσότερες υπηρεσίες και αγαθά σε χαμηλότερες τιμές, όμως τα οφέλη αυτά δεν θα πρέπει να αποβαίνουν σε βάρος των θέσεων εργασίας στην Ευρώπη.
Όπως διαβάζουμε στην καμπάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης “ΕΕ- Προστατεύουμε Μαζί”, το 2015 εκατοντάδες εργαζόμενοι στον τομέα των σουπερμάρκετ στην ελληνική περιφέρεια της Θεσσαλίας, ανάμεσά τους και η κα. Κουτρουβή, έχασαν τη δουλειά τους όταν ένα περιφερειακό σουπερμάρκετ κήρυξε πτώχευση.
Για τον λόγο αυτό, η Ελλάδα έλαβε ενωσιακή χρηματοδότηση μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Προσαρμογής στην Παγκοσμιοποίηση (ΕΤΠ), για τη διοργάνωση προγραμμάτων επαγγελματικού προσανατολισμού για χιλιάδες απολυμένους εργαζομένους.
Με τη βοήθεια ανθρώπων όπως η Μαρίνα Πλατανάκη, από την Υπηρεσία Απασχόλησης και Κοινωνικής Οικονομίας του Υπουργείου Εργασίας και ο Γιάννης Πασπαλάς από το Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού, οι πρώην εργαζόμενοι του σουπερμάρκετ παρακολούθησαν μαθήματα κατάρτισης τα οποία διοργανώθηκαν από 8 περιφερειακές υπηρεσίες απασχόλησης, ινστιτούτα εκπαίδευσης και μια ομάδα από πιστοποιημένους προσωπικούς εκπαιδευτές.
Οι εκπαιδευτές έδωσαν στους συμμετέχοντες συμβουλές σχετικά με τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων απασχόλησης, τις τεχνικές συνέντευξης, ακόμα και σχετικά με τρόπους να ξεκινήσουν δικό τους μαγαζί ή επιχείρηση. Όπως δηλώνει ο κ. Πασπαλάς, σχεδόν οι μισοί συμμετέχοντες βρήκαν ήδη νέες θέσεις εργασίας, και 13 από αυτούς ξεκίνησαν δικές τους επιχειρήσεις. Η κα. Κουτρουβή σήμερα εργάζεται στη Νομαρχία, σε έναν εντελώς διαφορετικό τομέα: πρόληψη πυρκαγιών και προστασία των εθνικών οικοσυστημάτων.
Το ΕΤΠ έχει ως στόχο να στηρίζει εργαζομένους που απολύθηκαν λόγω οικονομικών αλλαγών που δεν υπόκεινται στον έλεγχό τους. Το Ταμείο, μέσω της παροχής βοήθειας σε εργαζομένους προκειμένου να βρουν εργασία, βοηθά επίσης ευρωπαϊκές περιφέρειες που αντιμετωπίζουν υψηλά ποσοστά ανεργίας και άλλες αρνητικές επιπτώσεις της παγκοσμιοποίησης. Ωστόσο, στηρίζει αυστηρά απολυμένους εργαζομένους. Στόχος του δεν είναι να συμβάλλει στην ευρωστία των επιχειρήσεων ή να τις κάνει περισσότερο ανταγωνιστικές στην παγκόσμια αγορά.
Περισσότερες πληροφορίες για την καμπάνια: https://europa.eu/euprotects/content/homepage_el