Ο 29χρονος κυβερνήτης Γιάρεντ Γκετάτου, θα εκπαιδευόταν στα τέλη Μαρτίου σε προσομοιωτή του συγκεκριμένου τύπου αεροσκάφους, σύμφωνα με τα όσα είπε συνάδελφός του στο Reuters.
«H Boeing δεν στέλνει εγχειρίδια για το MCAS», λέει ο πιλότος στο Reuters. «Για να είμαι ειλικρινής, μάθαμε περισσότερα από τα ΜΜΕ γι αυτό το καινούριο σύστημα παρά από τη Boeing», τονίζει.
Το MCAS είναι το σύστημα των Boeing 737 MAX και τα αρχικά σημαίνουν Maneuvering Characteristics Augmentation System, που μπορεί να αποδοθεί ελεύθερα σε «Σύστημα Βελτίωσης των Χαρακτηριστικών Χειρισμού».
Μετά τις αεροπορικές τραγωδίες της Lion Air και της Ethiopian Airlines, τα Boeing 737 MAX καθηλώθηκαν και η εταιρεία ανακοίνωσε πως θα ελέγξει το MCAS και θα του κάνει αναβάθμιση.
Η Boeing δεν σχολίασε τις αποκαλύψεις του πιλότου στο Reuters, αλλά επεσήμανε πως οι χειριστές πρέπει να εκπαιδεύονται σε προσομοιωτές πριν μπουν στα καινούρια Boeing, διότι έχουν ισχυρότερες μηχανές.
To σύστημα MCAS εικάζεται πως βρίσκεται πίσω από τις δύο αεροπορικές τραγωδίες. Θεωρείται, πως το λογισμικό δίνει εντολή στα αεροσκάφη να κάνουν «βουτιά», βασιζόμενο σε ελαττωματικούς αισθητήρες.