Απώτερος σκοπός είναι τα πλοία της εταιρείας να μην μολύνουν το περιβάλλον. Ήδη έχουν επενδυθεί από την Hurtigruten 826 εκατομμύρια δολάρια σε διάστημα τριών ετών προκειμένου να ανανεωθούν τα 17 συνολικά κρουαζιερόπλοια της εταιρείας. Από αυτά, τα έξι λόγω παλαιότητας θα μετακινούνται όχι μόνο με τη βοήθεια βιοκαυσίμων αλλά και μπαταριών που θα συλλέγουν ενέργεια.
Παράλληλα, η Hurtigruten σχεδιάζει τρία από τα πλοία της να κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια και να έχουν μόνο μία μηχανή ντίζελ προκειμένου να είναι θωρακισμένα σε κάθε περίπτωση.
«Μιλάμε για πηγή ενέργειας από οργανικά απόβλητα που έρχονται είτε από νεκρά ψάρια, είτε από τον γεωργικό κλάδο ή ακόμα και από δάση» δήλωσε ο CEO της Hurtigruten, Daniel Skjeldam και τόνισε πως κύριος σκοπός της εταιρείας είναι να μειώσει όσο το δυνατόν περισσότερο τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Την επίθεση στο Μαγδεμβούργο καταδικάζει ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
Η Hurtigruten είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παγκοσμίως στον τομέα των κρουαζιερόπλοιων και δραστηριοποιείται στη Νορβηγία και τον Αρκτικό Κύκλο. Στόχος είναι μέχρι το 2050 τα πλοία της να έχουν μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Η απόφαση της εταιρείας έρχεται από μία σειρά γεγονότων στην παγκόσμια σκηνή: πλέον έχει γίνει πιο αυστηρή η νομοθεσία για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και όλοι καλούνται να τις μειώσουν κατά 50% μέχρι το 2050, ενώ απαγορεύτηκαν τα καύσιμα με περιεκτικότητα σε θείο άνω του 0,5%.
Δύο από τα καινούρια πλοία της Hurtigruten που μετακινούνται με ενέργεια από μπαταρίες κόστισαν 150 εκατομμύρια δολάρια και πλέον είναι σε διαδικασία κατασκευής.
«Οι αλλαγές στον Αρκτικό Κύκλο τα τελευταία 20-30 χρόνια δεν προκλήθηκαν από τις εκπομπές διοξειδίου του Αρκτικού, αλλά είναι προφανές ότι οι συνέπειες επηρεάζουν όλο τον κόσμο και πρώτα την Αρκτική. Οι εργαζόμενοί μας βλέπουν σκουπίδια στους παγετώνες», καταλήγει ο Skjeldam.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]