Ο νόμος αυτός, ο οποίος επικυρώθηκε τη 19η Ιουλίου με την υποστήριξη του δεξιού πρωθυπουργού Βενιαμίν Νετανιάχου, δίνει στους Εβραίους «αποκλειστικό» δικαίωμα αυτοδιάθεσης στο Ισραήλ. Αποτελεί μέρος των θεμελιωδών νόμων του κράτους, δηλαδή de facto τμήμα του Συντάγματος της χώρας.
«Ως θρησκευτικοί ταγοί των καθολικών εκκλησιών, καλούμε τις (ισραηλινές) αρχές να ανακαλέσουν αυτόν τον θεμελιώδη νόμο», αναφέρει η κοινή επιστολή αρχιεπισκόπων και επισκόπων της ρωμαιοκαθολικής, της ασσυριακής, της αρμενικής και της ελληνομελχιτικής καθολικής εκκλησίας.
«Το ποίμνιό μας, οι Χριστιανοί, οι μουσουλμάνοι συμπολίτες μας, οι Δρούζοι, οι Μπαχάι, όλοι εκείνοι ανάμεσά μας που είναι Άραβες, δεν είναι λιγότερο πολίτες αυτής της χώρας από ό,τι οι αδελφοί και οι αδελφές μας που είναι Εβραίοι», υπογραμμίζεται στην επιστολή.
«Οι Χριστιανοί, οι Μουσουλμάνοι, οι Δρούζοι, οι Μπαχάι και οι Εβραίοι απαιτούν να έχουν ισότιμη μεταχείριση ως πολίτες», προστίθεται.
Υπόθεση Πελικό: «Να τιμωρηθεί για τις φρικαλεότητες που έκανε στη μητέρα μας» ζητούν τα παιδιά τους
Το κράτος του Ισραήλ οφείλει να «εγγυηθεί στους πάντες ότι επιδιώκει να προωθήσει και να προστατεύσει την ευημερία και την ασφάλεια όλων των πολιτών του», συμπληρώνεται.
Ο νόμος προκάλεσε αντιδράσεις και αμφισβητήσεις στο Ισραήλ, διχάζοντας τους πολίτες μεταξύ εκείνων που θεωρούν ότι πρέπει να πρυτανεύσει η εβραϊκή ταυτότητα του κράτους και των υπολοίπων, που εκφράζουν έντονη ανησυχία για τον δημοκρατικό του χαρακτήρα.
Οι Δρούζοι και οι Ισραηλινοί Άραβες διαμαρτυρήθηκαν έντονα για την έγκριση του νόμου αυτού. Θεωρούν ότι το κείμενο τους μετέτρεψε σε πολίτες δεύτερης κατηγορίας, ειδικά διότι ανακηρύσσει την εβραϊκή μοναδική επίσημη γλώσσα του κράτους και απλά παραχωρεί στην αραβική γλώσσα «ειδικό» καθεστώς.
Τον Σεπτέμβριο, ο ισραηλινός πρόεδρος Ρεουβέν Ρίβλιν είχε κρίνει ότι ο νόμος αυτός, «στην τρέχουσα μορφή του», είναι «βλαβερός για το Κράτος του Ισραήλ και για τους Εβραίους».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]