Το όνομα του που κρατήθηκε μυστικό μέχρι την τελευταία στιγμή δεν αποτελεί έκπληξη καθώς ονομάστηκε «Istanbul Aiport» με τον Ερντογάν να τονίζει: «Η Κωνσταντινούπολη είναι ένα όμορφο κόσμημα, ανάμεσα στις θάλασσες. Κάναμε το έργο σε αυτή την πόλη για αυτό και το ονομάσαμε «Istanbul Aiport»Δεν χτίσαμε το αεροδρόμιο για την χώρα μας αλλά για να εξυπηρετούμε όλο τον κόσμο».
Η επιλογή της ημέρας των εγκαινίων του νέου αεροδρομίου δεν είναι καθόλου τυχαία. Ο Ταγίπ Ερντογάν αποφάσισε να παρουσιάσει το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης ανήμερα της 95ης επετείου από την ίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας, που γιορτάζεται μεγαλειωδώς σε όλη τη χώρα, με τον Κεμάλ Ατατούρκ να «ζωντανεύει».
Το σχέδιο εντάσσεται στην βούληση του προέδρου της Τουρκίας να μεταβάλει την πρώην πρωτεύουσα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας σε παγκόσμιο σταυροδρόμι ανάμεσα στην Ασία, την Ευρώπη και την Αφρική.
Η σημερινή τελετή εγκαινίων θα είναι ωστόσο συμβολική και θα συμπέσει με την 95η επέτειο της ίδρυσης της Τουρκικής Δημοκρατίας από τον Κεμάλ Ατατούρκ.
Η κατασκευή του αεροδρομίου έγινε με βήμα ταχύ, αλλά έχει καθυστερήσει να ολοκληρωθεί. Ετσι η πλήρης λειτουργία του θα ξεκινήσει στις 29 Δεκεμβρίου. Μέχρι τότε, μόνο πέντε πτήσεις ημερησίως θα εξυπηρετούνται εκεί και το αεροδρόμιο Ατατούρκ θα παραμείνει εν λειτουργία.
Η δίμηνη μετάβαση θα επιτρέψει να δοκιμασθεί το νέο αεροδρόμιο και να εντοπισθούν τα σημεία που πρέπει να βελτιωθούν, εξήγησε ο Καντρί Σαμσουνλού, ο επικεφαλής της IGA , της μελλοντικής διαχειρίστριας εταιρείας, κατά τη διάρκεια της χθεσινής ξενάγησης των ξένων δημοσιογράφων.
Στόχος: 200 εκατομμύρια επιβάτες
Οταν θα έχουν ολοκληρωθεί τα τέσσερα στάδια κατασκευής και επέκτασης, περί το 2028, το αεροδρόμιο θα διαθέτει έξι πίστες και δύο τερματικούς σταθμούς σε μία έκταση 76 τετραγωνικών χιλιομέτρων, σύμφωνα με την IGA.
Το νέο αεροδρόμιο θα έχει τότε τη δυνατότητα να υποδέχεται 200 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, δηλαδή σχεδόν τον διπλάσιο αριθμό των επιβατών που εξυπηρετεί το αεροδρόμιο της Ατλάντα που σήμερα έχει την πρώτη θέση παγκοσμίως με 103,9 εκατομμύρια επιβάτες.
NYT: Ο Μπάιντεν άναψε το πράσινο φως στην Ουκρανία για να χτυπήσει τη Ρωσία με πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς
Το οικοδόμημα, αξίας 10,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, έχει φουτουριστική εμφάνιση με πολλά γυάλινα ανοίγματα, καμπύλες γραμμές και εξοπλισμό της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας.
Τεράστια πρόκληση θα είναι η μεταφορά του εξοπλισμού του αεροδρομίου Ατατούρκ στο νέο αεροδρόμιο που θα γίνει με μία επιχείρηση που θα διαρκέσει 45 ώρες στο τέλος του Δεκεμβρίου.
Η Turkish Airlines θα εγκαινιάσει την Τετάρτη το νέο αεροδρόμιο με την πρώτη εμπορική πτήση με προορισμό την Αγκυρα, θα επιδιώξει να επωφεληθεί από το νέο αεροδρόμιο για να αυξήσει την προσφορά.
«Τον επόμενο χρόνο, θα προσθέσουμε 40 αεροσκάφη στον στόλο μας. Μέχρι το 2023, θα μεταφέρουμε 120 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως», εξήγησε στέλεχος της εταιρείας που είναι ο ανθός της τουρκικής οικονομίας.
Μαζί με την τρίτη γέφυρα του Βοσπόρου και το τούνελ, που εγκαινίασθηκαν το 2016, το αεροδρόμιο περιλαμβάνεται στα μεγάλα έργα υποδομής με τα οποία ο Ταγίπ Ερντογάν θέλει να μεταμορφώσει το πρόσωπο της Τουρκίας για την εκατονταετία της Τουρκικής Δημοκρατίας το 2023.
https://www.youtube.com/watch?v=7YkpUo_bl5Q
Αλλά με ποιο τίμημα; Η κατασκευή του αεροδρομίου συνοδεύθηκε από πολεμική σχετικά με το περιβαλλοντικό του κόστος.
Τον περασμένο μήνα, μεγάλες επικρίσεις προκάλεσε η κατάσταση των 34.000 εργατών που εργάζονται υπό πολύ δυσμενείς συνθήκες για να προλάβουν τις προθεσμίες.
Εκατοντάδες εργάτες συνελήφθησαν ότι διαδήλωσαν για να ζητήσουν την βελτίωση των συνθηκών εργασίας και να καταγγείλουν τις καθυστερήσεις στην καταβολή των μισθών τους. Οι περισσότεροι αφέθησαν ελεύθεροι, αλλά 20 εξακολουθούν να κρατούνται.
https://www.youtube.com/watch?v=8uG5OzV338Q
Σύμφωνα με την διαχειρίστρια IGA, 30 εργάτες έχασαν την ζωή τους στα εργοτάξια του νέου αεροδρομίου από την έναρξη των εργασιών. Ο αριθμός είναι πολύ υποτιμημένος σύμφωνα με τα συνδικάτα.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]