Στο Μεξικό διαπράχθηκαν πέρυσι πάνω από 25.000 ανθρωποκτονίες–ο υψηλότερος αριθμός στη σύγχρονη ιστορία της χώρας αφότου άρχισαν να τηρούνται στατιστικές από την κυβέρνηση–και το 2018 η τάση συνεχίζεται, με τον τελικό απολογισμό να εκφράζονται φόβοι πως θα είναι ακόμη πιο βαρύς.
Η έλλειψη ασφάλειας συνέβαλε να αυξηθεί κατά 10% ο αριθμός των πελατών που ζητούν τις υπηρεσίες εταιρειών που προσφέρουν θωράκιση αυτοκινήτων. Τα αυτοκίνητα που μετασκευάστηκαν σε θωρακισμένα μέχρι στιγμής φέτος έχουν φθάσει τις 3.284 μονάδες, αριθμός που ήδη έχει ξεπεράσει το προηγούμενο ιστορικό ρεκόρ, που είχε καταγραφεί το 2012, σύμφωνα με τον σύνδεσμο εταιρειών θωράκισης αυτοκινήτων (AMBA).
Μολαταύτα, ο αριθμός αυτός χαρακτηρίζεται μικρός σε σύγκριση με τα 15.145 αυτοκίνητα που απέκτησαν αλεξίσφαιρη θωράκιση το 2017 στη Βραζιλία–όπου επίσης αναμένεται αύξηση της ζήτησης ως και κατά 25% φέτος.
Η ζήτηση στο Μεξικό έχει αυξηθεί τόσο που ακόμα και μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αρχίσει να πωλούν αυτοκίνητα με θωράκιση ήδη από τις γραμμές παραγωγής τους στη χώρα. Η συνήθης πρακτική μέχρι τώρα ήταν να ανατίθεται από τους ενδιαφερόμενους η θωράκιση σε εξωτερικούς προμηθευτές μετά την αγορά.
Η Audi άρχισε έτσι να κατασκευάζει μια εκδοχή ενός δημοφιλούς SUV της, του Q5, με αλεξίσφαιρη θωράκιση αποκλειστικά στην Πολιτεία Πουέμπλα, που προορίζεται τόσο για τη μεξικανική αγορά, όσο και για εξαγωγές στη Βραζιλία και στην Αργεντινή. Η εταιρεία απέφυγε να δώσει στοιχεία για τις πρόσφατες πωλήσεις της.
Η μεξικανική θυγατρική της Άουντι ανέφερε ότι το εργοστασιακό θωρακισμένο Q5, με τιμή πώλησης 87.000 δολαρίων στο Μεξικό, είναι φθηνότερο για τους καταναλωτές από ό,τι οι λύσεις που προσφέρουν οι εταιρείες που μετασκευάζουν οχήματα. Ένας ειδικός επισήμανε ότι σε αυτή την περίπτωση, το κόστος μετατροπής ενός αυτοκινήτου αυτού του μοντέλου ή παρόμοιου ανεβάζει τη συνολική δαπάνη του πελάτη σε περίπου 95.000 δολάρια, ενώ καθιστά αυτομάτως άκυρη την εργοστασιακή εγγύησή του.
Η BMW, η Jeep και η Mercedes-Benz κατασκευάζουν και διαθέτουν στη μεξικανική αγορά αυτοκίνητα με αλεξίσφαιρη θωράκιση εδώ και χρόνια.
Ο Αρτούρο Άβιλα, ιδιοκτήτης μιας μεξικανικής ιδιωτικής εταιρείας φύλαξης και ασφαλείας, που λέει πως έχει υποστεί επιθέσεις κι έχει πέσει θύμα ληστειών επανειλημμένα τα τελευταία χρόνια, πλέον κινείται μόνο με θωρακισμένα αυτοκίνητα στους δρόμους της πρωτεύουσας.
«Ένα από τα εγκλήματα που μας φοβίζει περισσότερο είναι οι απαγωγές», εξήγησε, διευκρινίζοντας πως αλλάζει αυτοκίνητο περίπου κάθε δύο χρόνια.
Περίπου 1,5 εκατ. αυτοκίνητα πωλήθηκαν στο Μεξικό το 2017, αλλά πολύ μικρό μέρος τους διέθετε θωράκιση, καθώς η αγορά αυτοκινήτου συνεχίζει να είναι μια πολυτέλεια για τους πιο εύπορους και για εταιρείες που θέλουν τα στελέχη τους να κινούνται με θωρακισμένα οχήματα και με σωματοφύλακες, συμπλήρωσε ο Άβιλα.
Ανάμεσα σε αυτές τις εταιρείες είναι οι μεγαλύτερες μεξικανικές τράπεζες και πολυεθνικές όπως οι Unilever και η Procter & Gamble. Οι δύο τελευταίες δεν απάντησαν όταν το πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς τους ζήτησε να σχολιάσουν.
Μεξικανικές ιδιωτικές εταιρείες ασφαλείας προσφέρουν επίσης υπηρεσίες ενοικίασης και χρονομίσθωσης, οι οποίες προσελκύουν ολοένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Περίπου το 80% των υπηρεσιών του κλάδου προσφέρεται στον ιδιωτικό τομέα, το υπόλοιπο στο δημόσιο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]