Η παρουσίαση για τους εκπροσώπους του Τύπου πραγματοποιήθηκε χθες και, φυσικά, επισημάνθηκαν τα ανοιχτά «μέτωπα» που καλείται να φέρει εις πέρας η βιομηχανία αυτοκινήτου αυτή την περίοδο.
Ο φαντασμαγορικός και φουτουριστικός χώρος της έκθεσης δεν υποδηλώνει φυσικά κανένα από τα τρέχοντα προβλήματα. Αλλωστε, το σόου στην Ελβετία αποτελεί τη σημαντικότερη συνάντηση επί ευρωπαϊκού εδάφους, σε «ουδέτερο περιβάλλον», αφού η χώρα δεν είναι μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία ούτε ισχυρή αγορά στον συγκεκριμένο τομέα.
Τετρακίνηση με πολιτικό υπόβαθρο
Συνολικά 180 εκθέτες έχουν συγκεντρωθεί στο Geneva’s Palexpo Arena στο σόου που θα διαρκέσει ως τις 18 Μαρτίου. Οι κολοσσοί θα παρουσιάσουν 900 μοντέλα στους περίπου 700.000 επισκέπτες που αναμένεται να δώσουν το «παρών». Η μεγάλη έκθεση, υπό άλλες συνθήκες, θα αποτελούσε μια μεγάλη γιορτή, όμως η πραγματικότητα απέχει από τις προσδοκίες.
«Η συνταγή επιτυχίας των Γερμανών έχει γίνει προβληματική», λέει ο Φέρντιναντ Ντουντενχέφερ, διευθυντής του Κέντρου Αυτοκινήτου και Ερευνητικής Αυτοκίνησης του Πανεπιστημίου Ντούισμπουργκ-Εσσης στη Γερμανία. «Αυτό είναι το κύριο θέμα συζήτησης στη Γενεύη», δήλωσε.
Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, η αυτόνομη οδήγηση και η συνεχής προσπάθεια να δοθεί τέλος στην απαξίωση παρωχημένων τεχνολογιών –στο πλαίσιο των σκανδάλων– κυριαρχούν στις συζητήσεις μεταξύ των ιθυνόντων του χώρου, ειδικά στη Γερμανία.
Η κατάσταση επιδεινώνεται από τις εμπρηστικές δηλώσεις του Αμερικανού προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ. Το Σαββατοκύριακο απείλησε να θέσει φόρο στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την Ευρώπη, ως απάντηση σε ενδεχόμενα αντίποινα για τους δασμούς σε χάλυβα και αλουμίνιο που ήδη ανακοίνωσε ότι θα επιβάλει.
Πάντως, παρά τα σκάνδαλα και τη γενικότερη ένταση, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 3,4% το 2017, φτάνοντας τα 15 εκατομμύρια οχήματα για πρώτη φορά από το 2007, μια τάση που συνεχίζεται και το 2018. Η χρονιά ξεκίνησε με άνοδο στις πωλήσεις κατά 6,8% σε σχέση με τον περυσινό Ιανουάριο.
Οι καινοτομίες
Το νέο Jaguar I-Pace, ηλεκτρικό SUV, θεωρείται η πιο ισχυρή απάντηση στο Model X της Tesla του Ελον Μασκ που αποτελεί πρωτοπόρο στην ηλεκτροκίνηση. Η Hyundai με τη σειρά της αποκάλυψε το μοντέλο Kona EV, υποστηρίζοντας πως καλύπτει 470 χλμ. μόνο με μία φόρτιση. Η κραταιά Volkswagen αναμένεται να παρουσιάσει το I.D Vizzion Level 5 που σχεδιάστηκε για έναν φουτουριστικό κόσμο, που δεν απαιτείται οδηγός. Η Toyota παρουσιάζει το νέο «αστέρι» της, το μοντέλο Auris, το οποίο «φοράει» δίλιτρη υβριδική μηχανή με 180 ίππους, χωρίς όμως να βγαίνει σε ντιζελοκίνητη έκδοση.
Η Alfa Romeo επιδεικνύει την ιταλική φινέτσα, παρουσιάζοντας τις τελευταίες αλλαγές στο Stelvio SUV και την Giulia, με κορωνίδα της εταιρείας να αποτελούν οι εκδόσεις Quadrifoglio με τις εξακύλινδρες μηχανές με διπλό τούρμπο και ιπποδύναμη που φτάνει τα 500 άλογα.
Η έκθεση στη Γενεύη φημίζεται για την πολυτέλεια –φιλοξενούνται σούπερ αυτοκίνητα, όπως Aston Martin, Porsche, Jaguar, Lamboghini, Rimac, McLaren– καθώς και για την παρουσίαση παράξενων ιδεών που έχουν οι μηχανικοί των εκάστοτε εταιρειών.
Αθηνά Σούτζου
[email protected]
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]