Οπως αναφέρουν σε δημοσίευμά τους οι Financial Times, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ολοκλήρωσε σήμερα, Τρίτη, επταετή έρευνα γύρω από τον ανταγωνισμό, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι η Google καταχράται την κυρίαρχη θέση της στη διαδικτυακή αναζήτηση, ώστε να «παρέχει ένα παράνομο πλεονέκτημα» στη δική της υπηρεσία αγορών.
Η επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, δήλωσε ότι η Google «αρνείται σε άλλες εταιρείες την ευκαιρία στον ανταγωνισμό» και αφήνει τους καταναλωτές «χωρίς πραγματική επιλογή». «Η στρατηγική της Google για την υπηρεσία της σύγκρισης αγορών δεν αφορά μόνο στην προσέλκυση πελατών καθιστώντας τα προϊόντα της καλύτερα από εκείνα των αντιπάλων της. Αντ’ αυτού, η Google καταχράται την κυριαρχία της στην αγορά ως μηχανή αναζήτησης, προωθώντας τη δική της υπηρεσία σύγκρισης αγορών στα αποτελέσματα αναζήτησης και υποβιβάζοντας τους ανταγωνιστές. Αυτό που έχει κάνει η Google είναι παράνομο σύμφωνα με τους κανόνες αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας της ΕΕ», δήλωσε η ίδια.
Η εταιρεία θα έχει προθεσμία 90 ημερών για να σταματήσει την παράνομη συμπεριφορά της και «να απέχει από οποιοδήποτε μέτρο έχει το ίδιο ή ισοδύναμο αποτέλεσμα». «Η απόφαση υποχρεώνει την Google να συμμορφωθεί με την απλή αρχή της ίσης μεταχείρισης των ανταγωνιστικών υπηρεσιών σύγκρισης και της δικής της υπηρεσίας», αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Όπως αναφέρουν στο δημοσίευμά τους οι Financial Times, παρά το γεγονός ότι η απόφαση της ΕΕ καλεί την Google να παύσει τις αντι-ανταγωνιστικές της πρακτικές, εντούτοις η διαπραγμάτευση των απαιτούμενων αλλαγών μπορεί να διαρκέσει μήνες ή ακόμα και χρόνια, κάτι που σημαίνει ότι πιθανόν η εταιρεία να χρεωθεί με περαιτέρω πρόστιμα για αδυναμία συμμόρφωσης στους κανονισμούς. Η απόφαση αυτή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι η πρώτη κατά την οποία μια σημαντική ρυθμιστική αρχή ανταγωνισμού επιβάλει κυρώσεις στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η Google.
Από την πλευρά του, ο Κεντ Γουόλκερ, αντιπρόεδρος της Google και γενικός σύμβουλος στην εταιρεία δήλωσε: «Όταν κάνετε ηλεκτρονικές αγορές, θέλετε να βρείτε τα προϊόντα που αναζητάτε γρήγορα και εύκολα. Και οι διαφημιστές θέλουν να προωθήσουν τα ίδια προϊόντα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Google εμφανίζει διαφημίσεις προϊόντων, συνδέοντας τους χρήστες με χιλιάδες διαφημιζόμενους, μεγάλους ή μικρούς, με τρόπους οι οποίοι είναι χρήσιμοι και για τις δύο πλευρές. Με όλο τον σεβασμό, διαφωνούμε με τα πορίσματα που ανακοινώθηκαν σήμερα. Θα εξετάσουμε λεπτομερώς την απόφαση της Επιτροπής αλλά και το ενδεχόμενο προσφυγής και ανυπομονούμε να συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε τις υποθέσεις μας».
Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ