Οι υπουργοί έχουν χωρίσει τα επιτραπέζια παιχνίδια σε τρεις φορολογικές κατηγορίες, που αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Ιουλίου. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, τα παραδοσιακά παιχνίδια θα επιβαρυνθούν με φόρο 12%, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια με 18% και τα επιτραπέζια με φόρο 28%, ενώ μέχρι στιγμής ο μέσος όρος φορολογίας κυμαίνεται στο 6,5%, σύμφωνα με τους ειδικούς στην αγορά.
Ρωσική αεροπορική υπηρεσία για την συντριβή του αεροσκάφους στο Καζακστάν: Εξετράπη λόγω ομίχλης και επίθεσης drone
Οι κατασκευαστές παιχνιδιών υποστηρίζουν πως οι κινήσεις αυτές θα αυξήσουν το κόστος κατασκευής κατά τουλάχιστον 5%, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου. Ο Ισμίτ Σινγκ, επικεφαλής της παιχνιδο-βιομηχανίας «Mattel» στην Ινδία, της αμερικανικής εταιρίας που κατασκευάζει τις κούκλες Barbie, δήλωσε στην οικονομική εφημερίδα «Financial Times»: «Πρέπει να πείσουμε την κυβέρνηση πως τα παιχνίδια διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη των παιδιών. Η κυβέρνηση αποφάσισε για χάρη φιλολαϊκών κινήσεων να βάλει κάθε αντικείμενο της καθημερινότητας σε μηδενική φορολογική κλίμακα και στοχοποιεί συγκεκριμένα αντικείμενα για να έχει έσοδα», δήλωσε.
Πρόκειται για την τελευταία διαμάχη μεταξύ της κυβέρνησης του Ναρέντρα Μόντι και μεγάλων παραγόντων της βαριάς βιομηχανίας της χώρας από τότε που ανακοινώθηκε σειρά μέτρων. Τη Δευτέρα υποστήριξε πως θα αποσύρει το σχέδιό του για φορολόγηση 18% τμημάτων ηλιακών συλλεκτών, ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων. Πολλοί κατηγορούν την κυβέρνηση για υποκρισία, δεδομένου ότι η Ινδία έχει ένα από τα πιο φιλόδοξα προγράμματα αξιοποίησης ηλιακής ενέργειας στον κόσμο.
Εκτελεστικοί διευθυντές της βιομηχανίας παιχνιδιών εκτιμούν πως ο φόρος του 28% είναι αποτέλεσμα της κοντόφθαλμης κυβερνητικής διοίκησης που νομίζει πως τα παιχνίδια είναι μόνο τα βιντεοπαιχνίδια και η τράπουλα. Ο Βίβκεμ Τζανγκιάνι, πρόεδρος της Ενωσης Κατασκευαστών Παιχνιδιών στην Ινδία, δήλωσε: «Πιστεύουμε πως πρόκειται για ένα μεγάλο μπέρδεμα και όχι για συγκεκριμένη πολιτική. Δεν νομίζω ότι ασχολήθηκε κανείς με το θέμα». Ο ίδιος υποστήριξε: «Δεν είναι το σύστημα “ένα προϊόν μία φορολογική κλίμακα” που μας υποσχέθηκαν».
Οι πωλήσεις παιχνιδιών έχουν καταγράψει άνοδο τα τελευταία χρόνια στην Ινδία, καθώς η ολοένα αναπτυσσόμενη οικονομία έχει ενισχύσει τη μεσαία τάξη. Παρ’ όλα αυτά, οι βιομήχανοι διαμαρτύρονται πως η δουλειά τους υποβαθμίζεται από παράνομες, φτηνές κινεζικές εισαγωγές, γεγονός που τους εμποδίζει να επιτύχουν την ανάπτυξη που έχει καταγραφεί στην Κίνα την τελευταία δεκαετία.
Για πολλά χρόνια, κυρίως εξαιτίας της μετάβασης στις τεχνολογικές καινοτομίες τη δεκαετία του 2000, τα επιτραπέζια αντικαταστάθηκαν από τα βιντεοπαιχνίδια. Το σκηνικό όμως φαίνεται πως αλλάζει, αφού οι νέοι επιστρέφουν στη χαρά του επιτραπέζιου παιχνιδιού. Σύμφωνα με έρευνα του Euromonitor International, οι παγκόσμιες πωλήσεις παιχνιδιών και παζλ αυξήθηκαν από 9,3 δισ. δολάρια το 2013 σε 9,6 δισ. δολάρια το 2016. Αν και η άνοδος είναι μικρή, είναι αρκετή για να αναθαρρήσουν οι παιχνιδοβιομηχανίες, που φροντίζουν κάθε χρόνο να προωθούν καινούργια παιχνίδια, εξαργυρώνοντας την τελευταία τάση.
ΑΘΗΝΑ ΣΟΥΤΖΟΥ
[email protected]
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου