Οι οινοπαραγωγοί της γειτονικής χώρας ουσιαστικά εκμεταλλεύονται το γεγονός ότι βρίσκεται ακόμη στον αέρα το ζήτημα της χρήσης των «μακεδονικών» εμπορικών σημάτων, που αποτελεί ένα θέμα το οποίο θα εξετάσουν διακρατικές επιτροπές των δύο χωρών με ορίζοντα τριετίας.
Είναι ενδεικτικό ότι στο περίπτερο της γειτονικής χώρας παρουσιάζεται ως κορυφαία ποικιλία «μακεδονικού» κρασιού το «Big Macedonian Red», ενώ η αναφορά στη χώρα προέλευσης ως «Βόρεια Μακεδονία» γίνεται σε παρένθεση με μικρή γραμματοσειρά.
Η επικοινωνιακή καμπάνια των γειτόνων στη σημαντική διεθνή συνάντηση των επιχειρηματιών του κρασιού έχει προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις των Ελλήνων οινοποιών, οι οποίοι καταγγέλλουν αθέμιτο ανταγωνισμό. Παράλληλα έχουν πραγματοποιήσει παρέμβαση τόσο στις προξενικές αρχές της Ελλάδας στο Ντίσελντορφ όσο και στο υπουργείο Εξωτερικών.
«Έχοντας την εμπειρία από την πρακτική των γειτόνων μας τα τελευταία χρόνια, πριν από τη φετινή διοργάνωση στείλαμε επιστολή στους ιθύνοντες της έκθεσης, στην οποία ξεκαθαρίζαμε ότι δεν θα ανεχτούμε να παρουσιαστούν και φέτος τα κρασιά τους ως “μακεδονικά”», είπε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου (ΣΕΟ), Γιώργος Σκούρας. Όπως σημείωσε, ωστόσο, δεν υπήρξε απάντηση από τους διοργανωτές και τα «μακεδονικά κρασιά» συμμετέχουν σε ένα ακόμη μεγάλο event. «Ανέκαθεν χρησιμοποιούσαν τον όρο “μακεδονικό”, κρύβοντας το FYROM, που ήταν η αποδεκτή από την Ελλάδα ονομασία. Οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι φέτος υπάρχει η πρόθεση “βόρεια”, ωστόσο αυτή είναι με μικρά γράμματα», ανέφερε.
Ο κ. Σκούρας δήλωσε ότι το θέμα έχει γνωστοποιηθεί ήδη στη γενική πρόξενο της Ελλάδος στο Ντίσελντορφ, προκειμένου να επιληφθεί του θέματος, χωρίς να υπάρξει κάποια παρέμβασή της μέχρι στιγμής, και ενώ η έκθεση Prowein ολοκληρώνεται αύριο.
Για αθέμιτο ανταγωνισμό από τους γείτονες κάνει λόγο ο πρόεδρος της Ένωσης Οινοπαραγωγών του Αμπελώνα Βορείου Ελλάδος (ΕΝΟΑΒΕ), Στέλιος Μπουτάρης. «Μαζί με τον ΣΕΟ στείλαμε επιστολή στη Prowein, την οποία κοινοποιήσαμε και στο υπουργείο Εξωτερικών. Είναι ένα δύσκολο θέμα, στο οποίο, όμως, έχουμε ευρωπαϊκή στήριξη, καθώς ο μακεδονικός οίνος είναι κατοχυρωμένος στην κοινοτική νομοθεσία ως προϊόν με Προστατευόμενη Γεωγραφική Ενδειξη (ΠΓΕ). Για εμάς το θέμα των “μακεδονικών” κρασιών δεν είναι ανοιχτό και δεν αποτελεί ζήτημα προς διαβούλευση μεταξύ διακρατικών επιτροπών. Είναι ένας όρος που ανήκει στην Ελλάδα και όχι στους γείτονές μας», τόνισε.
Υπενθυμίζεται πως σε αντίστοιχη επικοινωνιακή πρακτική είχε προχωρήσει η Βόρεια Μακεδονία και στην πρόσφατη τουριστική έκθεση ΙΤΒ στο Βερολίνο, όπου αυτοπαρουσιαζόταν ως «Μακεδονία».
Πηγή: voria.gr