Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΠ’ ΤΟΝ ΒΟΡΡΑ **1/2
(THE NORTHMAN)
ΗΠΑ, 2022
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΡΟΜΠΕΡΤ ΕΓΚΕΡΣ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ ΣΚΑΡΣΓΚΑΡΝΤ, ΑΝΙΑ ΤΕΪΛΟΡ-ΤΖΟΪ, ΝΙΚΟΛ ΚΙΝΤΜΑΝ
Ο νεαρός πρίγκιπας Αμλεθ βλέπει μπροστά στα μάτια του τον πατέρα του να δολοφονείται από τον αδελφό του, ενώ και ο ίδιος είναι στόχος των δολοφόνων, αλλά καταφέρνει να ξεφύγει από τα χέρια τους. Δύο δεκαετίες αργότερα, και αφού ο Αμλεθ έχει γίνει ένας ατρόμητος πολεμιστής των Βίκινγκς, μια μάγισσα του θυμίζει τον όρκο του και το πεπρωμένο το, να πάρει εκδίκηση για τη δολοφονία του πατέρα του σκοτώνοντας τον θείο του, ο οποίος ζει πλέον απομονωμένος σε μια φάρμα στην Ισλανδία και έχει παντρευτεί τη μητέρα του. Ο Εγκερς, μετά τις πολύ καλές εντυπώσεις που άφησε με το «Φάρο» πριν από ενάμιση περίπου χρόνο, έχει πλέον στη διάθεσή του μεγαλύτερο μπάτζετ για να μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη τις ιστορίες που θέλει να αφηγηθεί. Και στον «Ανθρωπο απ’ τον Βορρά» υπογράφει μια πιο δαπανηρή και μεγάλη παραγωγή, με πλήθος βοηθητικών ηθοποιών και σκηνογραφία μεγαλύτερης εμβέλειας. Καθώς, όμως, ακολουθεί μια πολύ ρεαλιστική, ωμή και σκληρή γραμμή στην αφήγησή του, που μας φέρνει κοντά στην εποχή που διαδραματίζονται τα γεγονότα, δεν καταφέρνει να μας κάνει, ως θεατές, κοινωνούς της απόπειράς του. Οι τίτλοι τέλους πέφτουν αφήνοντάς σου την αίσθηση ότι η ιστορία του δεν διαπέρασε την οθόνη. Ιδίως μετά την τελική μονομαχία, που φλερτάρει με τα όρια του γραφικού.
Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΙΣΙΩΝ ΦΛΕΓΕΤΑΙ **1/2
(NOTRE–DAME BRÛLE)
Χριστούγεννα στο Netflix: Οι 10 σειρές και ταινίες με γιορτινή διάθεση
ΓΑΛΛΙΑ, 2022
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΖΑΝ-ΖΑΚ ΑΝΟ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΣΑΜΟΥΕΛ ΛΑΜΠΑΡΤ, ΖΑΝ-ΠΟΛ ΜΠΟΡΝΤ
Στις 15 Απριλίου 2019, και στη μεγάλη πυρκαγιά που έκαψε μέρος της στέγης της εμβληματικής Παναγίας των Παρισίων, επιστρέφει ο Ζαν-Ζακ Ανό σε μια όντως εντυπωσιακή αναπαράσταση των γεγονότων και της ριψοκίνδυνης προσπάθειας των πυροσβεστών να προλάβουν μια μεγαλύτερη καταστροφή. Ο γνωστός σκηνοθέτης έχει χρησιμοποιήσει αρκετά πλάνα αρχείου και έχει καταφέρει να γυρίσει κάποια άλλα μέσα στο ναό, αλλά το μεγαλύτερο μέρος φυσικά έχει γυρισθεί σε κατασκευασμένο σκηνικό. Αυτό δεν σημαίνει και τίποτα, καθώς οι σκηνές κατάσβεσης, αλλά και γενικότερα η αναπαράσταση της αποστολής των πυροσβεστών εντός του ναού, είναι εκπληκτική από όλες τις απόψεις. Ο Ανό καταφέρνει να δώσει το απαραίτητο σασπένς αλλά και την κλειστοφοβική ατμόσφαιρα που επικρατούσε κατά την ώρα της κατάσβεσης με τους πυκνούς, τοξικούς καπνούς να τυλίγουν τους πυροσβέστες και να δυσκολεύουν δραματικά το έργο τους. Και όλα αυτά ενώ ο θεατής γνωρίζει πού θα καταλήξει αυτή η περιπέτεια. Εκεί που ξέφυγε ο έλεγχος από τον φημισμένο σκηνοθέτη είναι στην προσπάθειά του να αναδείξει και να τιμήσει τους ανθρώπους που έδωσαν τη μάχη με τις φλόγες, αλλά και στην επιμονή στις σκηνές του πλήθους. Εκεί θα μπορούσε να κρατήσει ίσως πιο χαμηλούς τόνους και να διατηρήσει τον πυρήνα της ταινίας του σφιχτοδεμένο και πιο στιβαρό.
ΤΡΕΙΣ ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ
(THE HAZELNUTS OF CINDERELLA)
ΝΟΡΒΗΓΙΑ, 2021
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΣΕΣΙΛΙ Α. ΜΟΣΛΙ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΑΣΤΡΙΝΤ ΣΜΕΠΛΑΣ, ΤΣΕΝΓΚΙΖ ΑΛ
Μετά το θάνατο του πατέρα της, η Σταχτοπούτα ζει με την κακιά μητριά της και την κακομαθημένη κόρη της, που την αντιμετωπίζουν σαν μια κοινή υπηρέτρια. Σε μία από τις βόλτες της στο δάσος, η Σταχτοπούτα εμποδίζει δύο άνδρες να κυνηγήσουν άγρια ζώα, ένας εκ των οποίων είναι ο πρίγκιπας του βασιλείου. Η έλξη μεταξύ τους είναι ακαριαία, αλλά ο πρίγκιπας καλείται να βρει την κατάλληλη σύζυγο στον επόμενο βασιλικό χορό, στον οποίο η Σταχτοπούτα απαγορεύεται να πάει. Η ηρωίδα μαζεύει όλο της το κουράγιο και με τη δύναμη τριών μαγικών φουντουκιών αποφασίζει να πάρει τη μοίρα της στα χέρια της.
Ειδήσεις σήμερα
Κατώτατος μισθός: Αυξήσεις από 50 ως 235 ευρώ στους χαμηλόμισθους [αναλυτικοί πίνακες με τα ποσά]
Προεδρικές εκλογές Γαλλία: Ο Μακρόν έφυγε κεφάτος από το ντιμπέιτ – Τι λένε διεθνείς αναλυτές
Πάτρα: Στην αντεπίθεση η Πισπιρίγκου – Γιατί είναι έτοιμη να κάνει μήνυση στον Δασκαλάκη