TAR ****
(ΗΠΑ, 2022)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΤΟΝΤ ΦΙΛΝΤ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΚΕΪΤ ΜΠΛΑΝΣΕΤ, ΝΙΝΑ ΧΟΣ
Η διευθύντρια ορχήστρας Λίντια Ταρ είναι κορυφαία εδώ και χρόνια, ταξιδεύει διαρκώς για κοντσέρτα, πρόβες, ομιλίες και εκπαιδευτικές υποχρεώσεις, ενώ η βάση της βρίσκεται στο διαμέρισμά της στο Βερολίνο, το οποίο μοιράζεται με τη σύντροφό της, Σάρον, και την κόρη τους. Η ζωή της θα διαταραχθεί όταν αρχίσουν να έρχονται σταδιακά στην επιφάνεια λεπτομέρειες από την προσωπική της ζωή και την κατάχρηση εξουσίας απέναντι σε γυναίκες που δεν έχουν την ίδια ισχύ με εκείνη.
Αν και έντονα εγκεφαλική, η ταινία του Τοντ Φιλντ είναι απόλυτα προσβάσιμη και απολαυστική χάρη στις σπουδαίες διαλογικές στιγμές, πολύ ορθά κατανεμημένες στην εξέλιξη της ιστορίας και πολύ επίκαιρες στην εποχή μας. Ασφαλώς και χάρη στη δυναμική και σίγουρη για τον εαυτό της ερμηνεία της Κέιτ Μπλάνσετ, που αντίστοιχα παραδίδεται στην αβεβαιότητα και τον τρόμο της πτώσης όταν ο κλοιός στενεύει. Ταινία υποψήφια για 6 Οσκαρ.
1341 ΚΑΡΕ ΕΡΩΤΑ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΟΥ ***1/2
(1341 FRAMES OF LOVE AND WAR)
«Mission:Impossible 8»: O Τομ Κρουζ αποκαλύπτει τον τίτλο και το πρώτο τρέιλερ της ταινίας
ΙΣΡΑΗΛ, 2022
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΡΑΝ ΤΑΛ
Ο πιο διάσημος πολεμικός φωτογράφος του Ισραήλ, Μίχα Μπαρ-Αμ, παρουσιάζει μέσα από επιλεγμένες φωτογραφίες όλης της διαδρομής του πτυχές της ζωής του και του δημόσιου ίου του Ισραήλ. Κανένα πρόσωπο δεν μιλάει στην κάμερα, ενώ ακούγονται μόνο σαν voice over ο σχολιασμός του φωτογράφου, της γυναίκας του και των παιδιών του. Η δύναμη των εικόνων που έχει τραβήξει ο Μίχα Μπαρ-Αμ παράλληλα με τα σχόλιά του πάνω σε αυτό που βλέπουμε κάθε φορά προσδίδουν μια ξεχωριστή γοητεία στην ταινία που σε κρατά καθηλωμένο έως το τελευταίο καρέ.
ΤΟΡΙ ΚΑΙ ΛΟΚΙΤΑ ***
(TORI ET LOKITA)
ΒΕΛΓΙΟ, 2022
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
ΖΑΝ ΠΙΕΡ ΚΑΙ ΛΙΚ ΝΤΑΡΝΤΕΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ:
ΠΑΜΠΛΟ ΣΙΛΣ, ΖΟΕΛΙ ΜΠΟΥΝΤΟΥ
Την αγριότητα αυτού του κόσμου μάς υπενθυμίζουν οι αδελφοί Νταρντέν, που για ακόμη μία φορά σκάβουν βαθιά στο θέμα τους και μας δίνουν τροφή για σκέψη με τη διεισδυτικότητά τους. Ο Τόρι και η Λοκίτα είναι δύο ασυνόδευτα προσφυγάκια στο Βέλγιο που προσπαθούν να αποκτήσουν την πολυπόθητη άδεια παραμονής. Στο μεταξύ υποχρεώνονται να κάνουν διακίνηση ναρκωτικών για να βγάλουν τα προς το ζην, ενώ η κατάστασή τους θα πάρει άλλη τροπή όταν η Λοκίτα υποχρεωθεί να ζήσει κλειδωμένη σε ένα φυτώριο κάνναβης φροντίζοντας τα φυτά. Είναι από τις ταινίες που οι Νταρντέν υπογράφουν με ευκολία, ενώ παράλληλα σου στρέφουν τον καθρέφτη της κοινωνίας με αταλάντευτο ρεαλισμό.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Θόδωρος Αγγελόπουλος, Νίκος Παναγιωτόπουλος: Ο καθένας και η μουσική του ***. Ντοκιμαντέρ των Αντώνη Κόκκινου και Γιάννη Σολδάτου
Μια παρατημένη ηχογράφηση της συνομιλίας των δύο σκηνοθετών στο σπίτι του Θόδωρου Αγγελόπουλου στο Μάτι στη δεκαετία του ’80 μας δίνει την ευκαιρία να μάθουμε μερικά πράγματα παραπάνω για τον τρόπο που έβλεπαν τη δουλειά τους οι δύο σκηνοθέτες, για τον τρόπο που ο ένας έβλεπε τη δουλειά του άλλου, αλλά και για τον τρόπο που μεταγενέστεροι Ελληνες δημιουργοί στέκονται μπροστά στο βραβευμένο έργο τους.
Peter von Kant **. Του Φρανσουά Οζόν, με τους Ντενίς Μενοσέ, Ιζαμπέλ Ατζανί
Τη διασκευή τού «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» δοκιμάζει εδώ ο Φρανσουά Οζόν και, παρά το γεγονός ότι έχει κάνει το σωστό casting στο πρόσωπο του Ντενίς Μενοσέ που παίρνει στους ώμους του την ταινία ως Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, το αποτέλεσμα μοιάζει περισσότερο σαν άσκηση του σκηνοθέτη παρά σαν ταινία που μπορεί να αποτυπώσει την πληθωρική προσωπικότητα του Γερμανού δημιουργού στη μεγάλη οθόνη.
Μπλε φεγγάρι **. Της Αλίνα Γκρίγκορε, με τους Ioana Chitu, Ioana Flora
Σε μια φάρμα της Ρουμανίας, δύο αδελφές προσπαθούν να βρουν το δρόμο τους, την ανεξαρτησία και την ελευθερία τους, αλλά ο δεσποτικός θείος τους προσπαθεί να σταθεί εμπόδιο στις επιδιώξεις τους. Ταινία για την πατριαρχική κοινωνία και τη θέση της γυναίκας μέσα σε αυτή, το «Μπλε φεγγάρι» θέλει να πει πολλά αλλά χάνει την ισχύ του από το απαίδευτο σενάριο που αδυνατεί να προσδώσει μια ομαλή ροή σε όσα βλέπουμε επί της οθόνης.
Magic Mike: Ο τελευταίος του χορός. Του Στίβεν Σόντερμπεργκ, με τους Τσάνινγκ Τέιτουμ, Σάλμα Χάγιεκ
Ο «Magic» Μάικ Λέιν ανεβαίνει ξανά στη σκηνή μετά από μια μακρά παύση, ακολουθώντας μια επιχειρηματική συμφωνία που κατέρρευσε και τον αφήνει χρεοκοπημένο να κάνει τον μπάρμαν στη Φλόριντα. Ελπίζοντας σε μια τελευταία καλή ευκαιρία, ο Μάικ ταξιδεύει στο Λονδίνο με μια πλούσια κοσμική.
Τιτανικός (1997) ****. Του Τζέιμς Κάμερον, με τους Λεονάρντο ντι Κάπριο, Κέιτ Γουίνσλετ
Σε επανέκδοση και 3D προβολές, μία από τις πιο επιτυχημένες εισπρακτικά ταινίες όλων των εποχών που αφορά στο τραγικό ειδύλλιο δύο νέων που βρίσκονται πάνω στον «Τιτανικό», στο μοιραίο, παρθενικό του ταξίδι. Η ταινία απέσπασε 11 Οσκαρ.
Ο θίασος (1975) ****. Του Θόδωρου Αγγελόπουλου, με τους Εύα Κοταμανίδου, Βαγγέλη Καζάν
Ενας περιοδεύων θίασος στη μεταπολεμική Ελλάδα ανεβάζει την «Γκόλφω» καθώς γύρω του η χώρα περνάει από την κατοχή στον Εμφύλιο Πόλεμο και από εκεί στις εκλογές του 1952, όπου επικρατεί η συντηρητική παράταξη. Η ταινία θεωρείται από τις κορυφαίες στιγμές του Αγγελόπουλου.
Ειδήσεις σήμερα
Σεισμός στην Τουρκία: Οργή για Ερντογάν, ευχαριστίες γα Ελλάδα
Πέτρος Φιλιππίδης: Ένοχος για απόπειρες βιασμού αλλά εκτός φυλακής