DRIVE MY CAR ***1/2
(ΙΑΠΩΝΙΑ, 2021)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΡΙΟΥΣΟΥΚΕ ΧΑΜΑΓΚΟΥΤΣΙ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΧΙΝΤΕΤΟΣΙ ΝΙΣΙΖΙΜΑ, ΤΟΚΟ ΜΙΟΥΡΑ
Ο Γιουσούκε Καφούκου, θεατρικός σκηνοθέτης και ηθοποιός, χάνει τη νεαρή σύζυγό του ξαφνικά από εγκεφαλική αιμορραγία και δύο χρόνια μετά το τραγικό γεγονός αναλαμβάνει να ανεβάσει τον «Θείο Βάνια» στο θεατρικό φεστιβάλ της Χιροσίμα. Ο φορέας που τον φιλοξενεί θα του παράσχει μια νεαρή οδηγό για τις μετακινήσεις του και παρά την αρχική άρνησή του, ο Γιουσούκε θα αναπτύξει σταδιακά μια λυτρωτική σχέση μαζί της που θα τον στηρίξει, καθώς προσπαθεί να διαχειρισθεί την απώλεια.
Ο Χαμαγκούτσι μεταφέρει το ομώνυμο διήγημα του Μουρακάμι και υπογράφει ένα έντονα διαλογικό έργο για τον έρωτα, την απώλεια και τη διαχείρισή της κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον μας παρά τη σχεδόν τρίωρη διάρκεια της ταινίας και την απλότητα της κινηματογράφησης. Δίκαιη κατάκτηση μιας σειράς βραβείων, ανάμεσά τους και το φετινό Οσκαρ καλύτερης διεθνούς ταινίας.
Χριστούγεννα στο Netflix: Οι 10 σειρές και ταινίες με γιορτινή διάθεση
ΚΟΙΤΑ ΤΟΥΣ ΠΩΣ ΤΡΕΧΟΥΝ ***
(SEE HOW THEY RUN)
ΑΓΓΛΙΑ, 2022
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΤΟΜ ΤΖΟΡΤΖ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΣΑΜ ΡΟΚΓΟΥΕΛ, ΣΙΡΣΑ ΡΟΝΑΝ
Στη δεκαετία του ’50 η επιτυχία της θεατρικής παράστασης «Ποντικοπαγίδα» της Αγκαθα Κρίστι είναι τόσο μεγάλη, που το επόμενο βήμα είναι η μεταφορά της στη μεγάλη οθόνη. Ο παραγωγός φέρνει στο Λονδίνο έναν ιδιόμορφο σκηνοθέτη για να αναλάβει τη δουλειά, αλλά σύντομα αυτός βρίσκεται δολοφονημένος στη σκηνή του θεάτρου. Τότε καλείται ο σχεδόν αλκοολικός αστυνομικός επιθεωρητής Στόπαρντ και η αρχάρια αστυνομικός Κόνσταμπλ Στόκερ να ξεδιαλύνουν το μυστήριο.
Το εξαιρετικό καστ που κόβει και ράβει με απολαυστική χημεία, τάιμινγκ και συντονισμό, σε συνδυασμό με το υπαινικτικό χιούμορ του καλογραμμένου σεναρίου, έχουν ως αποτέλεσμα μια διασκεδαστική κωμωδία όπου όλοι, μπροστά και πίσω από τις κάμερες, δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό. Και μάλιστα στο ντεμπούτο του σκηνοθέτη, Τομ Τζορτζ, που φαίνεται πολύ σίγουρος γι’ αυτό που κάνει.
MOON AGE DAY DREAM **1/2
(ΗΠΑ, 2022)
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΜΠΡΕΤΜΟΡΓΚΕΝ
Ενα διαφορετικό ντοκιμαντέρ από τα άλλα υπογράφει εδώ ο Μπρετ Μόργκεν, που τυγχάνει μάλιστα και της αποδοχής της οικογένειας του Ντέιβιντ Μπόουι. Ο σπουδαίος καλλιτέχνης βιογραφείται εδώ σχεδόν με χρονολογική σειρά ακολουθώντας το νήμα της δισκογραφίας του και φυσικά των εναλλαγών στο στιλ και τις περσόνες που ο Μπόουι υιοθετούσε δίνοντας διέξοδο στις καλλιτεχνικές ανησυχίες του και τις επιρροές του. Ομως όλες οι φάσεις της πορείας του σπουδαίου Βρετανού στη μουσική και τις τέχνες δίνονται μέσα από ένα παραμορφωτικό πρίσμα που ενίοτε κουράζει, επαναλαμβάνεται και σε αφήνει παγερά αδιάφορο, καθώς δεν καταλήγει σε σημείο που να ολοκληρώνει σκέψεις και προθέσεις. Εννοείται ότι οι θαυμαστές του Μπόουι δεν θα χάσουν την ευκαιρία να εντρυφήσουν λίγο ακόμα στο έργο και τη σκέψη του ειδώλου τους.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Ο χαμένος βασιλιάς **. Του Στίβεν Φρίαρς, με τους Σάλι Χόκινς, Στιβ Κούγκαν
Η Φιλίπα Λάνγκλεϊ βρίσκεται στα ίχνη των λειψάνων του βασιλιά Ριχάρδου Γ’ τα οποία αγνοούνται εδώ και σχεδόν 500 χρόνια. Ομως δεν έχει χρηματοδότηση για να κάνει ανασκαφή στο σημείο που υποψιάζεται ότι βρίσκονται τα λείψανα και το πανεπιστήμιο του Λέστερ την θεωρεί γραφική.
Σε πραγματικά γεγονότα βασίζεται η ταινία του Στίβεν Φρίαρς, σε σενάριο του Στιβ Κούγκαν, όμως η μεταφορά τους στη μεγάλη οθόνη είναι τυπική και διεκπεραιωτική, ακόμα όταν η πρωταγωνιστική ομάδα μοιάζει να προσπαθεί να σταθεί αξιοπρεπώς απέναντι σε αυτή την ανέμπνευστη απόπειρα.
Η τελευταία νύχτα με τις μάσκες **. Του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν, με τους Τζέιμι Λι Κέρτις, Αντι Μάτιτσακ
Η Λόρι ζει με την εγγονή της και ο Μάικλ Μάγιερς έχει σχεδόν τέσσερα χρόνια να κάνει την εμφάνισή του. Ομως ένας νεαρός που κατηγορήθηκε για το θάνατο ενός μικρού αγοριού και έχει πλέον σχέση με την εγγονή της Λόρι, καταλαμβάνεται από δολοφονικό αμόκ με την υποστήριξη του κρυμμένου Μάικλ Μάγιερς.
Ακόμη μια τυπική διαχείριση της ιστορίας του «Halloween» όπου χωρίς πολλές διατυπώσεις νέα πρόσωπα εμφανίζονται και προβαίνουν σε πράξεις σαν να θεωρούνται αυτονόητες. Το χαοτικό πρώτο μέρος δεν ρωτάει «γιατί και πώς» και μας οδηγεί κατευθείαν στο τυπικό αιματοκύλισμα.
Στην κόψη
Επτά μικρού μήκους ταινίες Ελλήνων δημιουργών (Index, Ο Σπόρος, Alacarte, Πρώτο μπάνιο, Τζαφάρ, Το κοφίνι, Ο φοιτητής) προβάλλονται μαζί στον κινηματογράφο Studio (Σπάρτης και Σταυροπούλου 33, πλατεία Αμερικής) και θίγουν πολιτικά γεγονότα του παρελθόντος, σύγχρονα κοινωνικοπολιτικά θέματα και ταυτόχρονα προβάλλουν μια σκοτεινή, απειλητική εικόνα του μέλλοντος.
Ειδήσεις σήμερα
Σταύρος Σαράφης: Πέθανε ο θρύλος του ΠΑΟΚ – Θρήνος στο ελληνικό ποδόσφαιρο