ΕΝΑΣ ΗΡΩΑΣ ***
(A HERO)
ΙΡΑΝ, 2021
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΑΣΓΚΑΡ ΦΑΡΑΝΤΙ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΑΜΙΡ ΤΖΑΝΤΙΝΤΙ, ΜΟΧΣΕΝ ΤΑΝΑΜΠΑΝΤΕ
Ο Ραχίμ βρίσκεται στη φυλακή για ένα χρέος που έχει και κατά τη διάρκεια μιας 48ωρης άδειας προσπαθεί να πείσει με κάθε μέσο τον πιστωτή του να αποσύρει την κατηγορία για να απελευθερωθεί. Ο Ασγκάρ Φαραντί επιστρέφει στην πατρίδα του για μία ακόμα ακτινογράφηση της ζωής στο σύγχρονο Ιράν, σε μια ιστορία ήθους, ψεμάτων και αλήθειας. Ομως τον βραβευμένο σκηνοθέτη τον έχουμε δει σε καλύτερη φόρμα στο παρελθόν με ταινίες που η βαρύτητα όσων ήθελε να πει ήταν σε θέση να προκαλέσουν ισχυρές αναταράξεις στο θεατή.
ΕΚΚΟΛΑΨΗ **1/2
(HATCHING)
ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ, 2021
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΧΑΝΑ ΜΠΕΡΧΟΛΜ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΣΙΡΙ ΣΟΛΑΛΙΝΑ, ΣΟΦΙΑ ΧΕΪΚΙΛΕ
Η 12χρονη Τίνια πιέζεται υπερβολικά από τη μητέρα της να είναι τέλεια σε όλες τις δραστηριότητές της και ιδιαίτερα στην ενόργανη γυμναστική. Οταν όμως θα πάρει στο σπίτι κρυφά το αβγό ενός πουλιού και θα το εκκολάψει στο κρεβάτι της, το πλάσμα που θα ξεπεταχθεί από εκεί θα τη φέρει αντιμέτωπη με έναν εφιάλτη που ποτέ δεν ζήτησε. Η δύσκολη ενηλικίωση, η πίεση που ασκείται από τους γονείς στα παιδιά με στόχο την τελειότητα, τα αντικρουόμενα συναισθήματα μιας κοπέλας σε αυτή την ηλικία, η υποκρισία των social media όπου η αγγελικά πλασμένη βιτρίνα αποκρύπτει, όχι πάντα με την ίδια επιτυχία, το προβληματικό περιεχόμενο είναι ζητήματα που σχολιάζει η Χάνα Μπέρχολμ, η οποία δεν διστάζει να ακολουθήσει τους κανόνες της ταινίας τρόμου για να υπογραμμίσει τα θέματα που θέλει να θίξει.
ΠΤΩΣΗ **
(FALL)
ΗΠΑ, 2022
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΣΚΟΤ ΜΑΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΓΚΡΕΪΣ ΚΑΡΟΛΑΪΝ ΚΑΡΕΪ, ΒΙΡΤΖΙΝΙΑ ΓΚΑΡΝΤΝΕΡ
https://www.youtube.com/watch?v=aa5MXOMN1lM
Η Μπέκι αδυνατεί να συνέλθει από το χαμό του συζύγου της σε αναρριχητική εκδρομή πριν από μερικούς μήνες και στο πλευρό της έρχεται η κολλητή της φίλη Χάντερ με ριψοκίνδυνη πρόταση που όμως θα της δώσει, υποτίθεται, την αυτοπεποίθηση που χρειάζεται για να προχωρήσει στη ζωή της. Ο στόχος είναι να αναρριχηθούν σε μια εγκαταλελειμμένη κεραία ύψους 600 μέτρων και να κατακτήσουν την κορυφή της. Ομως, όταν το καταφέρνουν, διαπιστώνουν ότι η κάθοδος είναι αδύνατη και εγκλωβίζονται. Θρίλερ επιβίωσης με πλάνα που κόβουν την ανάσα, ιδανικό για εκείνους που η υψοφοβία είναι άγνωστη λέξη.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Τρεις χιλιάδες χρόνια προσμονής. Του Τζορτζ Μίλερ, με τους Τίλντα Σουίντον, Ιντρις Ελμπα
Η δρ Αλήθεια Μπίνι βρίσκεται στην Κωνσταντινούπολη για ένα συνέδριο και συναντά ένα τζίνι που της προσφέρει τρεις ευχές με αντάλλαγμα την ελευθερία του. Ομως, εκείνη αμφιβάλλει ότι είναι αληθινό, ενώ γνωρίζει καλά ότι όλες οι διηγήσεις με τις ευχές που εκπληρώνονται δεν έχουν καλό τέλος. Το τζίνι υπερασπίζεται τη θέση του εξιστορούμενο φανταστικές ιστορίες από το παρελθόν του και την παρασύρει σε μια ευχή που εκπλήσσει και τους δύο.
Εκεί που τραγουδάνε οι καραβίδες. Της Ολίβια Νιούμαν, με τους Ντέιζι Εντγκαρ-Τζόουνς, Τέιλορ Τζον Σμιθ
H Κάια εγκαταλείφθηκε από την οικογένειά της και ενηλικιώθηκε στους επικίνδυνους βάλτους της Βόρειας Καρολίνας. Για χρόνια, οι φήμες για τo «Κορίτσι του Βάλτου» στοίχειωναν το Μπάρκλι Κοόυβ, απομονώνοντας την ευαίσθητη κι έξυπνη Κάια από την κοινότητά της. Οταν δύο νεαροί από την πόλη γοητεύονται από την ομορφιά της, η Κάια ανοίγεται σε μια νέα ζωή, αλλά όταν ο ένας από τους δύο βρεθεί νεκρός, η κοινωνία τη βαφτίζει κύρια ύποπτη.
Η φλόγα που τρεμοσβήνει (1963) **** Του Λουί Μαλ, με τους Μορίς Ρονέ, Ζαν Μορό
Επειτα από κάποιους μήνες σε κλινική αποτοξίνωσης από το αλκοόλ στο Παρίσι, ο Αλέν, σε απόγνωση και χωρισμένος από τη σύζυγό του που βρίσκεται στη Νέα Υόρκη, δοκιμάζει να συναντήσει τους παλιούς του φίλους θέλοντας να διαπιστώσει αν υπάρχει ένας καλός λόγος να συνεχίσει να ζει.
Ο Λουί Μαλ μεταφέρει με κομψότητα, άνεση και ουσιαστικό αποτέλεσμα το ομώνυμο μυθιστόρημα του Πιερ Ντριέ Λα Ροσέλ σκιαγραφώντας το προφίλ ενός υποψήφιου αυτόχειρα και κατ’ επέκταση το προφίλ ενός κόσμου που βυθίζεται στην αποξένωση και το κενό στο όνομα της εξέλιξης και της «ενηλικίωσης».
Το πνεύμα του μελισσιού (1973) ***1/2.Του Βίκτορ Ερίθε, με τους Φερνάντο Φερνάν Γκόμεθ, Τερέζα Γκιμπέρα, Ανα Τόρεντ
Στην Ισπανία της δεκαετίας του ’40 παρακολουθούμε την καθημερινότητα της μικρής Ανα και της αδελφής της μέσα από τις εμπειρίες τους στη σκοτεινή αίθουσα προβολών του χωριού τους, τη σχέση με τους γονείς και τη φύση, τον αντίκτυπο που έχουν πάνω τους τα ταραγμένα χρόνια του εμφύλιου πολέμου.
Το χαμηλότονο και αργών ρυθμών σινεμά του Βίκτορ Ερίθε αποτελεί μια αλληγορική απόπειρα σχολιασμού των πέτρινων χρόνων της Ισπανίας του Φράνκο και παράλληλα αποκαλύπτει την τρυφερότητα, την κατανόηση και τον ουμανισμό με τον οποίο ο δημιουργός του περιβάλλει τους ήρωές του.