(MIRACOL)
ΡΟΥΜΑΝΙΑ, 2021
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΜΠΟΓΚΝΤΑΝ ΤΖΟΡΤΖΕ ΑΠΕΤΡΙ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΙΟΑΝΑ ΜΠΟΥΓΚΑΡΙΝ, ΕΜΑΝΟΥΕΛ ΠΑΡΒΟΥ
Στατικό στις λήψεις του, με μακρές συνομιλίες μπροστά από σταθερή κάμερα, αλλά το σενάριό του είναι τόσο καλοδουλεμένο που δεν σε αφήνει λεπτό να χάσεις το ενδιαφέρον σου. Κάπως έτσι θα συνοψίζαμε την ταινία «Το θαύμα» του Μπογκντάν Τζόρτζε Απέτρι που έκανε πρεμιέρα πέρυσι στο Φεστιβάλ της Βενετίας. Ολη η αφήγηση ξετυλίγεται γύρω από μια νεαρή καλόγρια που φεύγει από το μοναστήρι, πηγαίνει στο νοσοκομείο της πόλης για εξετάσεις και στη συνέχεια επιστρέφει. Ομως, στην επιστροφή, ο οδηγός του ταξί θα τη βιάσει, θα την ξυλοκοπήσει και θα αποπειραθεί να τη σκοτώσει. Τότε θα αναλάβει ένας αστυνομικός επιθεωρητής που γνωρίζει ποιος είναι ο δράστης, αλλά θέλει να έχει στη διάθεσή του και τις αποδείξεις. Το κίνητρό του ξεπερνάει το καθήκον του σε αυτή την υπόθεση.
Αν και ουσιαστικά το «Θαύμα» είναι μια στυνομική ταινία που διαθέτει αρκετές στιγμές ξαφνιάσματος αλλά και πηχτού σκοταδιού, ακόμα και όταν το έγκλημα γίνεται μέρα μεσημέρι, ο Μπογκντάν Τζόρτζε Απέτρι δίνει στους ήρωές του πολλές ευκαιρίες να σχολιάσουν και να σατιρίσουν τα κακώς κείμενα της χώρας του, αλλά και γενικότερα της εποχής μας, που φαίνεται να ξύνει διαρκώς τον πάτο του βαρελιού. Και το κάνει με πολύ καλογραμμένους, εύστοχους και οξυδερκείς διαλόγους, που υποστηρίζονται από ερμηνείες ηθοποιών που πατούν γερά στα πόδια τους και έχουν κάνει κτήμα τους τη στόχευση του δημιουργού της ταινίας.
Grand Hotel spoiler: Προσπαθούν να κλέψουν το μωρό της Ελένης - Το σχέδιο της Κυβέλης
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΔΥΟ ΚΟΣΜΟΥΣ **1/2
(OUISTREHAM)
ΓΑΛΛΙΑ, 2021
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΕΜΑΝΟΥΕΛ ΚΑΡΕΡ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΖΙΛΙΕΤ ΜΠΙΝΟΣ, ΕΛΕΝ ΛΑΜΠΕΡ
Η Μαριάν μετακομίζει στον γαλλικό Βορρά και πιάνει δουλειά ως καθαρίστρια, καθώς θέλει να κάνει μια σχετική έρευνα για το βιβλίο που θέλει να γράψει. Ασφαλώς και κρύβει την πραγματική της ταυτότητα, για να μπορεί απερίσπαστη να παρατηρεί και να καταγράφει ό,τι της φαίνεται χρήσιμο, μέχρι που αυτή θα αποκαλυφθεί.
Τίμια και ειλικρινής απόπειρα του Εμανουέλ Καρέρ να εισβάλει στην εργασιακή καθημερινότητα των λαϊκών τάξεων και παράλληλα να υπερτονίσει τους δεσμούς φιλίας, αλληλοϋποστήριξης και αλληλεγγύης που αναπτύσσονται ανάμεσα στην πρωταγωνιστική ομάδα των γυναικών. Ομως, μένει σε αυτή τη διατύπωση, χωρίς να θέλει να προσθέσει κάτι περισσότερο, χωρίς να εξελίσσει ιδιαίτερα τις υποπλοκές του με τις ευκαιρίες που οι ίδιες του δίνουν.
ΙΚΑΡΟΣ ΚΑΙ ΔΑΙΔΑΛΟΣ **
(ICARUS)
ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΚΑΡΛΟ ΒΟΓΕΛΕ
Κάθε γωνιά της Κρήτης αποτελεί παιδική χαρά για τον Ικαρο, τον γιο του μεγάλου εφευρέτη Δαίδαλου. Μια μέρα, κατά τη διάρκεια μιας εξερεύνησης κοντά στο παλάτι της Κνωσού, ο Ικαρος κάνει μια περίεργη ανακάλυψη: Ενα παιδί με κεφάλι ταύρου είναι κλειδωμένο σε μια αυλή με εντολή του βασιλιά. Κρυφά ακόμα και από τον πατέρα του, ο Ικαρος θα γίνει φίλος με τον νεαρό Μινώταυρο. Ομως, η μοίρα παίρνει άλλη τροπή όταν ο Θησέας φτάνει στην Κρήτη και ο Μινώταυρος οδηγείται στον μυστικό λαβύρινθο που κατασκεύασε ο Δαίδαλος.
Σαν υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό, ο «Ικαρος και Δαίδαλος» θα ήταν μια αξιοπρεπής απόπειρα να κατανοήσουν καλύτερα τα μικρά παιδιά το μύθο, και πιο συγκεκριμένα να επικεντρώσουν στην παιδική ηλικία του Ικαρου. Σαν αυτόνομη όμως ταινία μυθοπλασίας, η προσπάθεια πάσχει από την έλλειψη νεύρου και νεωτερικότητας, τη σεναριακή αμηχανία, την αδύναμη αφήγηση που αρνείται να κλείσει με κάποιο τρόπο το μάτι σε μικρούς και μεγάλους θεατές.