ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ ΛΙΟ ΓΚΡΑΝΤΕ***
(GOOD LUCK TO YOU, LEO GRANDE)
ΑΓΓΛΙΑ, 2022
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΣΟΦΙ ΧΑΪΝΤ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΕΜΑ ΤΟΜΣΟΝ, ΝΤΑΡΙΛ ΜΑΚ ΚΟΡΜΑΚ
Η πρώην καθηγήτρια Θρησκευτικών Νάνσι, που έχει χάσει τον σύζυγό της εδώ και δύο χρόνια, θα νοικιάσει τις υπηρεσίες του νεαρού Λίο, ο οποίος είναι εργάτης του σεξ. Αν και πολλές φορές το σενάριο υποκύπτει στην κοινοτοπία και τις απλές διαπιστώσεις, δεν μπορείς να μην αναγνωρίσεις την τόλμη και τη δύναμη της Εμα Τόμσον να σταθεί απέναντι στο φακό της κάμερας φορώντας ελάχιστα ή τίποτα. Γιατί σίγουρα θέλει τόλμη και δύναμη να υλοποιήσεις μια τέτοια απόφαση, όταν εδώ και δεκαετίες τα πρότυπα είναι τέτοια που επιτρέπουν μόνο σε καλογυαλισμένα, νεαρά και συμμετρικά γυμνά σώματα να κάνουν την εμφάνισή τους στη μεγάλη οθόνη. Και μόνο για αυτό, της βγάζεις το καπέλο της εξαιρετικής Εμα Τόμσον.
Άγιος Έρωτας: Η Θάλεια μένει φυτό, ο Βασιλάκης παράλυτος και η Χριστίνα κάνει έρωτα με τον εκβιαστή του Παύλου
LIGHTYEAR***
(ΗΠΑ, 2022)
ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΑΝΓΚΟΥΣ ΜΑΚ ΛΕΪΝ
Ο Μπαζ Λάιτγιαρ, ένας εκ των αγαπημένων πρωταγωνιστών της σειράς «Toy story», αποκτά τη δική του ιστορία. Ως αστροναύτης, οδηγεί το πλήρωμά του και τους συνεπιβάτες του σε άλλους γαλαξίες, αλλά η προσγείωσή τους σε έναν αφιλόξενο πλανήτη θα αποδειχθεί μοιραία, καθώς άπαντες θα εγκλωβιστούν σε αυτόν οριστικά. Κάθε προσπάθεια του Λάιτγιαρ να τους ξαναφέρει στη Γη θα πέσει στο κενό. Εν τω μεταξύ, τα χρόνια περνούν.
Εξυπνες ατάκες, γρήγορη δράση, καλογραμμένες χιουμοριστικές στιγμές, συγκίνηση και δέος για τα τεχνικά επιτεύγματα, που είναι για ακόμη μια φορά τα «βαριά» όπλα της Pixar σε μια ταινία που απευθύνεται και πάλι σε όλες τις ηλικίες και εκείνους που αγάπησαν τον κατάλογο της εταιρίας και τα «Toy story» της.
ΤΟ ΤΕΛΕΙΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ**
(EL BUEN PATRON)
ΙΣΠΑΝΙΑ, 2021
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΛΕΟΝ ΝΤΕ ΑΡΑΝΟΑ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΧΑΒΙΕ ΜΠΑΡΔΕΜ, ΜΑΝΟΛΟ ΣΟΛΟ
Ο Μπλάνκο είναι ο ιδιοκτήτης ενός εργοστασίου κατασκευής ζυγαριών που προσπαθεί να βρίσκεται πλάι στους υπαλλήλους του σε σημείο που να έχει πολλές φορές λόγο στην προσωπική τους ζωή. Εκείνο που εποφθαλμιά όμως είναι ένα ακόμα βραβείο για την επιχείρησή του, που θα ανοίξει το δρόμο σε μια σημαντική χρηματοδότηση. Και είναι αποφασισμένος να χρησιμοποιήσει κάθε μέσο για να το πετύχει.
Ο Χαβιέ Μπαρδέμ σηκώνει μόνος του το βάρος αυτής της ταινίας, καθώς όλη η ιστορία είναι εστιασμένη πάνω του. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι οι δεύτεροι χαρακτήρες δεν αναπτύσσονται με ολοκληρωμένο τρόπο. Το αντίθετο. Και ίσως αυτό να είναι το (όχι και τόσο) κρυφό χαρτί της ταινίας, που κατά τα άλλα αποτελεί μια μάλλον πεζή και όχι ιδιαίτερα εμπνευσμένη σάτιρα του κόσμου των επιχειρήσεων. Απέσπασε έξι βραβεία Γκόγια στην Ισπανία, ανάμεσά τους εκείνο της καλύτερης ταινίας.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Υψηλή ραπτική** Της Σιλβί Οχαγιόν με τους Ναταλί Μπάιγ, Λίνα Κούντρι
Η Εσθέρ βρίσκεται ένα βήμα πριν τη συνταξιοδότηση από τον οίκο Ντιόρ που τον έχει υπηρετήσει πιστά επί δεκαετίες. Οταν γνωρίζει τη νεαρή Ζαντ, που της έχει κλέψει νωρίτερα την τσάντα, αναγνωρίζει στα χέρια της ένα νέο μεγάλο ταλέντο στην υψηλή ραπτική και θα θελήσει να την αναδείξει. Ομως, η Ζαντ έχει τις αντιρρήσεις της.
Τυπική ιστορία, όπου η μητέρα που δεν είχε την κόρη που ήθελε συνάντησε την κόρη που δεν είχε τη μητέρα που επιθυμούσε. Με κάπως προχειρογραμμένο σενάριο.
Επιστροφή στην κανονικότητα. Του Κώστα Κολημένου με τους Κωνσταντίνα Τσιούρη, Αντώνη Μουλά
Η ιστορία μιας νεαρής Ελληνίδας που φεύγει από το αστικό περιβάλλον του Λονδίνου για να περάσει τις εβδομάδες του εγκλεισμού στο ακριβώς αντίθετο άκρο, στο χωριό. Ο τρόπος ζωής της αλλάζει βίαια και οι άνθρωποι που συναντά θα τη φέρουν αντιμέτωπη με την πρωτόγονη φύση της, πρωτόγονη ως δημιουργία, ως τρόπο ζωής, ως ερωτική ύπαρξη.
Ο άγνωστος του εξπρές (1951)***. Του Αλφρεντ Χίτσκοκ με τους Φάρλεϊ Γκρέιντζερ, Ρόμπερτ Γουόκερ
Ο Μπρούνο πιάνει την κουβέντα στον γνωστό τενίστα Γκάι στο τρένο προτείνοντάς του να δολοφονήσει την εν διαστάσει σύζυγό του που δεν του δίνει διαζύγιο κι εκείνος αντίστοιχα να σκοτώσει τον δυνάστη πατέρα του. Ο Γκάι το βρίσκει αστείο, αλλά ο Μπρούνο προχωρά στη δράση και σκοτώνει την πρώην του. Τώρα, ο Γκάι πιέζεται από τον Μπρούνο να τηρήσει τη «συμφωνία» τους.
O Χίτσκοκ παίζει μαεστρικά με την ιδέα του εγκλωβισμού και της παγίδευσης σε μια μοιραία κατάσταση από την οποία δύσκολα απελευθερώνεται κανείς.
Μερικοί το προτιμούν καυτό (1959)***. Του Μπίλι Γουάιλντερ με τους Μέριλιν Μονρό, Τζακ Λέμον
Οταν δύο μουσικοί από το Σικάγο, ο Τζο και ο Τζέρι, γίνονται τυχαία μάρτυρες ενός ξεκαθαρίσματος λογαριασμών μεταξύ τοπικών γκάνγκστερ, άμεσα επιβιβάζονται σε ένα τρένο με κατεύθυνση τη Φλόριντα. Κατεβαίνοντας από το τρένο, όμως, είναι πλέον η Τζόζεφιν και η Ντάφνε, τα δύο νέα μέλη ενός γυναικείου τζαζ συγκροτήματος.
Από τις πιο δημοφιλείς κομεντί του Μπίλι Γουάιλντερ, με όλους τους πρωταγωνιστές σε μεγάλα κέφια να «προσεύχονται» κάθε φορά να πετύχει τις ατάκες της η Μέριλιν.
Η κοιλάδα των μελισσών (1968). Του Φραντίσεκ Βλάτσιλ με τους Πετρ Τσέπεκ, Γιαν Κάτσερ
Ο νεαρός Οντρέι ενηλικιώνεται μέσα σε ένα αυστηρό θρησκευτικό τάγμα, όπου ένας βετεράνος σταυροφόρος Τεύτονας ιππότης γίνεται μέντοράς του. Ο Οντρέι εγκαταλείπει αυτή τη ζωή, επιστρέφει στο πατρικό του κάστρο και παντρεύεται τη νεαρή χήρα του πατέρα του. Ομως, ο ανελέητος μέντοράς του είναι έτοιμος να τον καταδιώξει μέχρι την άκρη του κόσμου.
Ειδήσεις σήμερα
Ουκρανία: Μακρόν, Σολτς και Ντράγκι στα ερείπια του Ιρπίν – Τι θα συζητήσουν με τον Ζελένσκι
Πανελλήνιες 2022: Πέφτουν οι βάσεις στα ΑΕΙ – Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις βαθμολογίες