THE FABELMANS ***1/2 (ΗΠΑ, 2022)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΣΤΙΒΕΝ ΣΠΙΛΜΠΕΡΓΚ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΜΙΣΕΛ ΟΥΙΛΙΑΜΣ, ΠΟΛ ΝΤΑΝΟ
Στα 75 του χρόνια και παρά τις αστοχίες στην πρόσφατη φιλμογραφία του, ο Στίβεν Σπίλμπεργκ συνεχίζει να γυρίζει ταινίες που μπορούν να προσελκύσουν το κοινό στις αίθουσες. Ταινίες που σε αφήνουν με το αίσθημα της πληρότητας μετά τους τίτλους τέλους για όσα είδες και ένιωσες επί της οθόνης. Ο σπουδαίος σκηνοθέτης γυρνάει εδώ πίσω στο χρόνο και βάζει στο επίκεντρο τον εαυτό του όταν φορώντας ακόμη κοντά παντελονάκια δήλωνε μαγεμένος από τις κινούμενες εικόνες και προσπαθούσε κι εκείνος με τη σειρά του να μεταφέρει μικρές ιστορίες στο πανί, με τα λιγοστά μέσα που είχε στη διάθεσή του ως έφηβος.
Ο μικρός Σάμι κυκλοφορεί διαρκώς με την ερασιτεχνική κάμερα του πατέρα του ή του οικογενειακού τους φίλου, Μπέρνι και κινηματογραφεί οτιδήποτε του προκαλεί την περιέργεια. Από οικογενειακές εκδρομές και συγκεντρώσεις μέχρι αυτοσχέδια πολεμικά έργα με τους συμμαθητές του, ο Σάμι γίνεται διαρκώς καλύτερος σε αυτό που έχει αποφασίσει να κάνει στη ζωή του. Κινηματογραφεί, καθοδηγεί τους «ηθοποιούς» του στις λήψεις, βρίσκει λύσεις στο μοντάζ, φτιάχνει τεχνικά εφέ και βήμα προς βήμα εξελίσσεται ως σκηνοθέτης κερδίζοντας την αποδοχή και τον θαυμασμό των ανθρώπων του περιβάλλοντός του. Ομως η κάμερά του θα συλλάβει και σκηνές της οικογενειακής του ζωής που μάλλον δεν θα ήθελε να δει και πλέον υποχρεώνεται να συνεχίσει αποδεχόμενος τα πικρά γεγονότα που έχει αποτυπώσει στο φιλμ του.
Ο Σπίλμπεργκ γυρίζει πίσω το ρολόι του χρόνου και υπογράφει ένα σχεδόν πλήρες φιλμ που ισορροπεί πολύ όμορφα πάνω σε δύο θεματικές που ασφαλώς τέμνονται. Τις πρώτες προσπάθειές του να σκηνοθετήσει και τα γεγονότα της οικογενειακής και της προσωπικής του ζωής που καθόρισαν τα εφηβικά και νεανικά του χρόνια. Και το καταφέρνει αυτό με μέτρο και διαρκή έλεγχο στο υλικό του, χωρίς ποτέ να καταφεύγει σε περιττούς εντυπωσιασμούς ή εκβιαστικούς μελοδραματισμούς. Και μας αφήνει στο τέλος με μια σκηνή έκπληξη με τον θρυλικό σκηνοθέτη Τζον Φορντ, τόσο καλογραμμένη και καλοπαιγμένη, που ενισχύει στο έπακρο τη γλυκιά αίσθηση που σου αφήνει η ταινία στο σύνολό της έως εκείνη τη στιγμή.
Επίσης προβάλλονται
Bones and all. Του Λούκα Γκουαντανίνο με τους Τιμοτέ Σαλαμέ, Τέιλορ Ράσελ
H Μάρεν, μία νεαρή γυναίκα που μαθαίνει πώς να επιβιώνει στο περιθώριο της κοινωνίας, και o Λι, ένας ακραίος και στερημένος τυχοδιώκτης συναντιούνται και ενώνονται σε μια οδύσσεια χιλιομέτρων που τους οδηγεί στις περιφερειακές διαδρομές, στα κρυφά περάσματα και στις παγίδες της Αμερικής του Ρόναλντ Ρίγκαν. Ομως, παρά το γεγονός ότι καταβάλλουν τις καλύτερες προσπάθειές τους, όλοι οι δρόμοι οδηγούν πίσω στο τρομακτικό παρελθόν τους και σε μια τελική στάση που θα καθορίσει αν η αγάπη τους μπορεί να επιβιώσει από τη διαφορετικότητά τους. Βραβείο σκηνοθεσίας στον Λούκα Γκουαντανίνο και βραβείο γυναικείας ερμηνείας στην Τέιλορ Ράσελ από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας.
Guillermo den Toro’s Pinocchio. Των Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, Μαρκ Γκούσταφσον με τις φωνές των Γιουαν ΜακΓκρέγκορ, Ντέιβιντ Μπράντλεϊ, Τζον Τορτούρο
Η ιστορία μιας ξύλινης μαριονέτας που ζωντανεύει και γίνεται ένα αληθινό αγόρι στην φασιστική Ιταλία του 1930. O Πινόκιο κατά τον βραβευμένο με Οσκαρ, Γκιγιέρμο ντελ Τόρο.
Παράξενος κόσμος. Κινούμενα σχέδια του Ντον Χολ
Τρεις γενιές της θρυλικής οικογένειας εξερευνητών Κλέιντ βρίσκονται σε μια αχαρτογράφητη και επικίνδυνη περιοχή, όπου παραμονεύουν μυθικά πλάσματα. Οι διαφορές τους μπορεί να υπονομεύσουν την, αναμφίβολα, πιο κρίσιμη αποστολή τους.
Το λευκό περιστέρι (1960). Του Φράντισεκ Βλάτσιλ με τους Κατερίνα Ιρμανόβοβα, Κάρελ Σμίτσεκ
Ενα ταχυδρομικό περιστέρι χάνεται στο ταξίδι του για τη Γερμανία, όταν ένα αγόρι με αναπηρία από την Πράγα το πυροβολεί για εξάσκηση στο στόχο. Ενας καλλιτέχνης που βρίσκει το περιστέρι γίνεται φίλος με το αγόρι. Μαζί περιθάλπουν το περιστέρι μέχρι την πλήρη ανάρρωσή του. Την ίδια στιγμή, ένα κορίτσι στη Βαλτική Ακτή περιμένει να επιστρέψει το περιστέρι της.
Κιβωτός του Κόσμου: Οι δωρεές εκατομμυρίων σε μία πενταετία και οι δύο ιδιοκτήτριες
Αμυντικός εξοπλισμός: Αντικατάσταση ρωσικών όπλων μέσα στο 2023 – Το παρασκήνιο