ΚΟΡΣΕΣ ***
(CORSAGE)
ΑΥΣΤΡΙΑ, 2022
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΜΑΡΙ ΚΡΟΪΤΣΕΡ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΒΙΚΙ ΚΡΙΠΣ, ΦΛΟΡΙΑΝ ΤΑΪΧΤΜΑΪΣΤΕΡ
Η αυτοκράτειρα της Αυστρίας Σίσσυ ασφυκτιά στο ρόλο της διακοσμητικής παρουσίας στο πλάι του αυτοκράτορα Φραγκίσκου Ιωσήφ Α’ και αναζητά διεξόδους από την πληκτική της ζωή στην οποία υποχρεώνεται και από τη δική της ματαιοδοξία να παραμένει διαρκώς νέα, λεπτή και όμορφη.
Η βιογραφία της αυτοκράτειρας Σίσσυ διά χειρός Μαρί Κρόιτσερ δεν είναι ακριβώς η τυπική βιογραφία που ίσως περιμένει κανείς, με εξιστόρηση ιστορικών γεγονότων και πλούτο σκηνικών και κοστουμιών βγαλμένα από το παλάτι του 19ου αιώνα. Και αυτό χάρη στη σκηνοθέτιδα, που ακολουθεί μινιμαλιστική προσέγγιση, αλλά και στη χαλαρή και ψύχραιμη ερμηνεία της Βίκι Κριπς, που διαρκώς μαζεύει επαινετικά σχόλια και βραβεία από την «Αόρατη κλωστή» του Πολ Τόμας Αντερσον και μετά. Αυτού του είδους το εγχείρημα το έχουμε δει αρκετές φορές στο παρελθόν να καταρρέει και να μην αφήνει το παραμικρό αποτύπωμα πίσω του, αλλά εδώ έχουμε μια περίπτωση όπου υπάρχει σαφής άποψη για το τι σημαίνει ανανέωση του είδους της βιογραφίας, η οποία ακολουθείται πιστά και με αυτοπεποίθηση από το σύνολο των συντελεστών.
Ο ΣΠΟΡΟΣ ΜΙΑΣ ΑΓΑΠΗΣ ***
«Η Γη της ελιάς - spoiler»: Νέα απόπειρα δολοφονίας στην Μάνη - Ποιο θα είναι το θύμα;
(RETURN TO DUST)
ΚΙΝΑ, 2022
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΛΙ ΡΟΥΙΤΖΟΥΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΓΟΥ ΡΕΝΛΙΝ, ΧΑΪ ΚΙΝΓΚ
Σε μια φτωχή και αγροτική περιφέρεια της Κίνας, ένα ζευγάρι που παντρεύεται σχεδόν αναγκαστικά προσπαθεί να επιβιώσει καλλιεργώντας μόνο του τη γη του με τα ελάχιστα μέσα που διαθέτει, ενώ παράλληλα ο δεσμός μεταξύ των δύο ισχυροποιείται και αποκτά υπόσταση.
Απλότητα, ελπίδα και πίστη για ένα καλύτερο αύριο είναι τα ιδανικά που διακατέχουν το «Σπόρο μιας αγάπης», που διαγωνίστηκε για τη Χρυσή Αρκτο στο τελευταίο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου. Αν και αρχικά η ταινία, για ένα μεγάλο μέρος της, ίσως δοκιμάσει την υπομονή σας, αξίζει να περιμένετε μέχρι να δείτε τα πρώτα χαμόγελα της κεντρικής ηρωίδας και τους δύο πρωταγωνιστές να ανταλλάσσουν κολακευτικά λόγια ο ένας στον άλλο καθώς παλεύουν με γυμνά χέρια με τη λάσπη και τη σκόνη. Ευδιάκριτο ασφαλώς είναι και το πολιτικό σχόλιο του Λι Ρουιτζούν απέναντι στο σαρωτικό πέρασμα της «ανάπτυξης», όπου οι μπουλντόζες των κατεδαφίσεων δεν διστάζουν μπροστά στις φωλιές των χελιδονιών.
ΤΟ ΜΕΝΟΥ **1/2
(THE MENU)
ΗΠΑ, 2022
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΜΑΡΚ ΜΑΪΛΟΝΤ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΡΕΪΦ ΦΑΪΝΣ, ΑΝΙΑ ΤΕΪΛΟΡ-ΤΖΟΪ
Μία ομάδα σούπερ πλούσιων μεταβαίνει σε ένα απομονωμένο νησί για ένα βράδυ στο εστιατόριο του φημισμένου σεφ Τζούλιαν Σλόβικ. Εκείνη που διαφέρει και βρίσκεται εκτός προγράμματος εκεί είναι η νεαρή Μάργκο, καθώς ο συνοδός της, Τάιλερ, είχε σχεδιάσει να έχει άλλη στο πλευρό του, αλλά εκείνη ακύρωσε. Ο σεφ διατηρεί ατσάλινη πειθαρχία στην κουζίνα του και έχει καταρτίσει ένα μενού γεμάτο ιδιαίτερες εκπλήξεις, από το οποίο όμως δεν υπάρχει έξοδος διαφυγής για τους παρευρισκομένους.
Προφανής σάτιρα της κουλτούρας τής γαστριμαργίας και της… μοριακής κουζίνας, αλλά και κατά συνέπεια των ταξικών διαχωρισμών και ανισοτήτων που διαρκώς μεγεθύνονται. Από ένα σημείο και μετά όμως η ταινία μετατρέπεται σε κλειστοφοβικό θρίλερ επιβίωσης, όπου οι θαμώνες αλλά και το προσωπικό πληρώνουν ακριβά τη ματαιοδοξία τους και την αλαζονική συμπεριφορά τους. Εδώ κάπου το «Μενού» χάνει την όποια δυναμική του και αδυνατεί να δημιουργήσει κλίμα απειλής όπως ενδεχομένως στόχευε ή να ασκήσει πειστική κριτική στο καπιταλιστικό σύστημα και τους αποκλεισμούς του. Κατά τα άλλα, ο Ρέιφ Φάινς στο ρόλο του «σεφ» δείχνει για ακόμη μία φορά πόσο καταρτισμένος και ικανός πρωταγωνιστής είναι, ενώ γύρω του οι δεύτεροι ρόλοι απέχουν μίλια μακριά, χωρίς όμως να είναι διεκπεραιωτικοί.
Επίσης, προβάλλονται
Μπάρντο: Το ψευδές χρονικό ενός σωρού αλήθειες **1/2. Του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου, με τους Ντάνιελ Χιμένεθ Κάτσο, Γκριζέλντα Σισιλιάνι
Ενας διάσημος Μεξικανός δημοσιογράφος και σκηνοθέτης ντοκιμαντέρ που ζει στο Λος Αντζελες επιστρέφει στην πατρίδα του για να τιμηθεί για το έργο του. Αυτό θα σταθεί αφορμή για να κάνει ένα νοερό ταξίδι στην ιστορία της χώρας, την επαγγελματική του διαδρομή και τις σχέσεις του με τους γονείς, τους φίλους, την οικογένειά του, παρόντες και απόντες. Από τις ιστορικές μνήμες στις προσωπικές αναμνήσεις και βιώματα, ο Ινιάριτου θολώνει τα όρια ανάμεσα στο ρεαλισμό και τη φαντασία και κάποιες φορές στήνει επικές εικόνες που θα ζήλευε κάθε συνάδελφός του. Ομως οι σκηνές του είναι αποσπασματικές και ο συνεκτικός ιστός όλων όσα βλέπουμε σταδιακά εξανεμίζεται. Μάλλον τον εντυπωσιασμό αναζητούσε εδώ ο βραβευμένος σκηνοθέτης και όχι να πει κάτι επί της ουσίας.
Στο σύρμα. Του Λεωνίδα Παπαδόπουλου, με τους Γιώργο Χρανιώτη, Γιάννη Φωτεινόπουλο
Το 1948, ο Δημήτρης, ανάμεσα σε άλλους αγωνιστές, εξορίζεται στη Μακρόνησο. Εκεί, ο σκληρός βασανιστής Κοθράς προσπαθεί μάταια να τον «σπάσει» ώστε να υπογράψει δήλωση. Μετά από 10 χρόνια κι ενώ καθένας τους νομίζει τον άλλο νεκρό, συναντιούνται τυχαία στο παγκάκι ενός πάρκου.
Ειδήσεις σήμερα
Καιρός: Σαρωτική κακοκαιρία σε όλη τη χώρα – Σε ποιες περιοχές θα «χτυπήσουν» τα ακραία φαινόμενα