ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ***
(L’ EVENEMENT)
ΓΑΛΛΙΑ, 2021
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΟΝΤΡΕ ΝΤΙΓΟΥΑΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΑΝΑΜΑΡΙΑ ΒΑΡΤΟΛΟΜΕΪ, ΠΙΟ ΜΑΡΜΑΪ
Η φοιτήτρια Αν συνειδητοποιεί ότι έμεινε έγκυος από μια σχέση της μιας βραδιάς και με τρόμο προσπαθεί να βρει τρόπο να κάνει έκτρωση, καθώς η επιθυμία της να προχωρήσει στις σπουδές της και να γίνει συγγραφέας είναι πιο ισχυρή από το να κάνει οικογένεια σε μια τόσο νεαρή ηλικία. Οι εκτρώσεις στη δεκαετία του ’60 είναι απαγορευμένες, κανένας γιατρός δεν θέλει να την αναλάβει, κι εκείνη θα στραφεί μοιραία σε παράνομη έκτρωση. Η αφήγηση έχει εκτόπισμα, σε τραβάει διαρκώς από το μανίκι στο επόμενο κεφάλαιο, στο επόμενο εμπόδιο που η κεντρική ηρωίδα καλείται να ξεπεράσει και είναι κυρίως η ίδια η πρωταγωνίστρια που σηκώνει την ταινία στους ώμους της με μεγάλη άνεση σαν να πρόκειται για επαγγελματία πρώτου μεγέθους, ενώ πρόκειται για μια νεαρή με λίγα χρόνια στην πλάτη της, που όμως δεν περνάει απαρατήρητη σε καμία περίπτωση. Χρυσός Λέοντας στο τελευταίο Φεστιβάλ Βενετίας.
MEN **
(ΑΓΓΛΙΑ, 2022)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΑΛΕΞ ΓΚΑΡΛΑΝΤ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΤΖΕΣΙ ΜΠΑΚΛΕΪ, ΡΟΡΙ ΚΙΝΙΑΡ
Εχοντας χάσει πρόσφατα τον σύντροφό της, η Χάρπερ νοικιάζει ένα σπίτι στην αγγλική εξοχή για λίγες μέρες. Ο ιδιοκτήτης του σπιτιού, Τζέφρι, είναι φιλικός και εξυπηρετικός, αλλά όταν εκείνη ξεκινήσει τις βόλτες στην περιοχή, θα διαπιστώσει με τρόμο ότι οι άνδρες κάτοικοι του χωριού είναι από εχθρικοί έως απειλητικοί. Επιπλέον, μοιάζει όλοι να έχουν το ίδιο πρόσωπο με τον Τζέφρι. Καλοστημένο ψυχολογικό θρίλερ περί πατριαρχίας, δριμύ «κατηγορώ» κατά των ανδρών φαλλοκρατών και κακοποιητών στην ουσία. Οταν, όμως, φτάνουμε στην τελευταία πράξη, οι σεναριακές ιδέες γίνονται εξόφθαλμες και τόσο ντιρέκτ που ακυρώνουν όλη την προσπάθεια.
18 **1/2
(ΕΛΛΑΔΑ, 2021)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΟΥΒΛΗΣ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΙΩΣΗΦ ΓΑΒΡΙΕΛΑΤΟΣ, ΝΙΚΟΛΑΚΗΣ ΖΕΓΚΙΝΟΓΛΟΥ
Σε μια λαϊκή γειτονιά στην Αθήνα της οικονομικής κρίσης, της αναζωπύρωσης του φασισμού και της πανδημίας, μια ομάδα 18χρονων μαθητών καταδιώκει μετανάστες, ομοφυλόφιλους, όλους όσοι είναι απλώς διαφορετικοί. Ενας συμμαθητής τους, που δεν κρύβει την αποστροφή του για τη δράση τους, θα γίνει σύντομα ο επόμενος στόχος τους. Καλές οι προθέσεις να τεθεί το θέμα της βίας και του ρατσισμού στα σχολεία, αλλά η εκτέλεση πάσχει από τη σεναριακή αδεξιότητα, την έλλειψη ρυθμού, τις άγουρες ερμηνείες, την τετριμμένη αντίληψη για το ζήτημα που τελικά προσφέρεται.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Μαύρα γυαλιά **. Του Ντάριο Αρζέντο με τους Ιλένια Παστορέλι, Αζια Αρτζέντο
Ενας κατά συρροή δολοφόνος επιτίθεται σε πόρνες και ο επόμενος στόχος του είναι η Νταϊάνα, η οποία θα χάσει την όρασή της μετά από τροχαίο ατύχημα που προκλήθηκε από την καταδίωξη του δολοφόνου. Στο πλευρό της θα βρεθεί ο μικρός Τσιν, αλλά ο καταδιώκτης της δεν έχει πει ακόμα την τελευταία του λέξη. Ο Ντάριο Αρζέντο βαδίζει σε οικεία για εκείνον και τους θαυμαστές του μονοπάτια. Απλά και κατανοητά, υπογράφει μια ακόμα «εύκολη» αιματηρή περιπέτεια, χωρίς ιδιαίτερες εντάσεις και αινίγματα.
Οι έρωτες μιας ξανθιάς (1965) ***. Του Μίλος Φόρμαν με τους Χάνα Μπρέτσοβα, Βλαντιμίρ Πουσόλτ
Σε μια κωμόπολη της πρώην Τσεχοσλοβακίας, η Αντουλα αναζητεί τον έρωτα και τον βρίσκει μια βραδιά στο δωμάτιο ενός νεαρού πιανίστα από την Πράγα. Οταν αργότερα θα φτάσει εκείνη απροειδοποίητα στην πόρτα του σπιτιού του στην πρωτεύουσα, οι γονείς του θα αιφνιδιαστούν.
Πρόκειται για τη δεύτερη μόλις ταινία του σπουδαίου Μίλος Φόρμαν και ουσιαστικά είναι μια τοιχογραφία εποχής σε ειδικές συνθήκες. Βρισκόμαστε στα μέσα της δεκαετίας του ’60, που οι νέοι έχουν αρχίσει να αναζητούν την ελευθερία τους σε όλα τα επίπεδα, αλλά η παλαιότερη γενιά δεν μπορεί ακόμα να το κατανοήσει. Επιπλέον, μιλάμε για την εποχή του Ψυχρού Πολέμου, λίγο πριν την «Ανοιξη της Πράγας». Χωρίς ο Φόρμαν να ανακαλύπτει τον τροχό ή να γίνεται ιδιαίτερα πολιτικοποιημένος ο λόγος του, κατορθώνει με διακριτικό χιούμορ και αυθεντικότητα στις προθέσεις του να καθρεφτίσει ευκρινώς εκείνη την εποχή. Υποψήφιο για Οσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας.
Βρόμικος παράδεισος. Του Μπερτράν Μαντικό με τους Πάουλα Λούνα, Ελίζα Λόουενσον
Στο μακρινό μέλλον, ο πλανήτης After Blue κατοικείται αποκλειστικά από γυναίκες. Η μοναχική έφηβη Ρόξι, άθελά της, απελευθερώνει μια διαβόητη εγκληματία. Η κοινότητα αναθέτει στη μητέρα της και στην ίδια να τη βρουν. Το ταξίδι των δυο τους στην ενδοχώρα του πλανήτη κρύβει πολλές εκπλήξεις.
Κάτω απ’ το ηφαίστειο (1984). Του Τζον Χιούστον με τους Αλμπερτ Φίνεϊ, Ζακλίν Μπισέ
Καθώς ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος ξεσπά στην Ευρώπη, ο ξεπεσμένος υποπρόξενος της Μεγάλης Βρετανίας, Τζέφρι Φίρμιν, που βρίσκεται στην Κουερναβάκα του Μεξικού, έχει αφήσει τον εαυτό του να βουλιάξει στον αλκοολισμό και την απελπισία. Η πόλη, παράλληλα, γιορτάζει με τον δικό της χαρακτηριστικό τρόπο την Ημέρα των Νεκρών. Δύο υποψηφιότητες για Οσκαρ.
Ελκάνο και Μαγγελάνος: Ο πρώτος περίπλους της Γης. Κινούμενα σχέδια των Χοσέ Αντόνιο και Γκαρμπίνιε Λοσάνα
Η ιστορία των δύο ατρόμητων θαλασσοπόρων, του Μαγγελάνου και του Ελκάνο, που κόντρα σε όλες τις αντιξοότητες, αψηφώντας φουρτούνες, λιμούς και επιθέσεις από εχθρικές φυλές, κατόρθωσαν να αλλάξουν για πάντα την Ιστορία.
Ειδήσεις σήμερα
ΕΝΦΙΑ 2022: Πόσο αυξήθηκε για ιδιοκτήτες με ακίνητα αξίας άνω των 400.000 ευρώ [παραδείγματα]