ΟΥΤΕ ΚΑΝ***
(NOPE)
ΗΠΑ, 2022
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΤΖΟΡΝΤΑΝ ΠΙΛ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΝΤΑΝΙΕΛ ΚΑΛΟΥΓΙΑ, ΚΕΚΕ ΠΑΛΜΕΡ
Μετά τα εμπνευσμένα «Τρέξε!» και «Εμείς», ο Τζόρνταν Πιλ στρέφει το βλέμμα του στον ουρανό και χρησιμοποιεί τους κανόνες της επιστημονικής φαντασίας για να υπογράψει μια συγκαλυμμένη σάτιρα της εποχής που διανύουμε και της παντοδυναμίας της εικόνας.
Δύο αδέλφια εκπαιδεύουν άλογα στο ράντσο τους για να εμφανίζονται σε σειρές, ταινίες και διαφημίσεις, μέχρι που παράξενα αντικείμενα αρχίζουν να πέφτουν από τον ουρανό, που πάντα μοιάζει έτοιμος για μεγάλη καταιγίδα. Σύντομα αντιλαμβάνονται ότι στην περιοχή τους κάνουν την εμφάνισή τους ιπτάμενοι δίσκοι με συγκεκριμένη «ατζέντα» και για να επιβεβαιωθούν προσπαθούν να τους παγιδεύσουν και να τους κινηματογραφήσουν με τη βοήθεια δύο «ειδικών» στα ηλεκτρονικά συστήματα και τις κάμερες.
Η στόχευση του Τζόρνταν Πιλ είναι σαφής, τα πλάνα του είναι μεγαλεπήβολα κατά κάποιο τρόπο, οι ερμηνείες που αποσπά είναι εύστοχες και ουσιώδεις, αλλά όταν πέσουν οι τίτλοι τέλους, το αίσθημα της σύγχυσης για όσα εξιστορούνται είναι έντονο.
Grand Hotel spoiler: Προσπαθούν να κλέψουν το μωρό της Ελένης - Το σχέδιο της Κυβέλης
ΟΙ ΡΟΔΑΚΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΑΛΚΑΡΑΣ***1/2
(ALCARRAS)
ΙΣΠΑΝΙΑ, 2022
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΚΑΡΛΑ ΣΙΜΟΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΖΟΡΝΤΙ ΠΟΥΓΙΟΛ- ΝΤΟΛΣΕΤ, ΑΝΑ ΟΤΙΝ
Στην επαρχία της Καταλονίας, μία αγροτική οικογένεια αρνείται να ξεπουλήσει τη γη που καλλιεργεί επί δεκαετίες για να εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά, ακόμα και όταν τους υπόσχονται πιο εύκολη ζωή με μεγαλύτερες απολαβές. Χρησιμοποιώντας μη ηθοποιούς και κυρίως τα προσωπικά της βιώματα από την περιοχή όπου μεγάλωσε, η Κάρλα Σιμόν εισχωρεί βαθιά στην καθημερινότητα, τις σχέσεις, τις αγωνίες και τους φόβους της οικογένειας και υπογράφει την ταινία με την αμεσότητα και το επείγον της περίπτωσης που της αρμόζει. Χρυσή Αρκτος στο τελευταίο Φεστιβάλ Βερολίνου.
ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΟΥ ΜΠΕΡΓΚΜΑΝ***
(BERGMAN ISLAND)
ΓΑΛΛΙΑ, 2021
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΜΙΑ ΧΑΝΣΕΝ-ΛΟΒ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΤΙΜ ΡΟΘ, ΒΙΚΙ ΚΡΙΠΣ
Ενας σκηνοθέτης και η σύντροφός του σεναριόγραφος εγκαθίστανται στο νησί Φάρο της Σουηδίας, όπου διέμενε για πολλά χρόνια ο Ινγκμαρ Μπέργκμαν, προκειμένου απερίσπαστοι να προετοιμάσουν τις επόμενες ταινίες τους. Το νησί, όμως, θα επιδράσει τόσο στις δημιουργικές όσο και στις προσωπικές τους αναζητήσεις. Η Μία Χάνσεν-Λοβ καθοδηγεί με σίγουρα βήματα την ιστορία που αφηγείται κι εκεί που νομίζεις ότι το οικοδόμημα είναι έτοιμο να καταρρεύσει, βγάζει άσους από το μανίκι της και συνεχίζει εποικοδομητικά, όπως το εύρημα της ταινίας μέσα στην ταινία, το οποίο, αν και αναμενόμενο ίσως, λειτουργεί και ανανεώνει το ενδιαφέρον μας για την κατάληξη των ηρώων της ιστορίας της.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Ο επιθεωρητής Μεγκρέ και το μυστήριο της νεκρής κοπέλας**. Του Πατρίς Λεκόντ με τους Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Μελανί Μπερνιέ
Μία νεαρή κοπέλα θα βρεθεί νεκρή σε μία πλατεία του Παρισιού φορώντας ένα βραδινό φόρεμα. Ο επιθεωρητής Μεγκρέ θα πρέπει αρχικά να ανακαλύψει την ταυτότητα της κοπέλας και έπειτα να ανασυνθέσει τις τελευταίες μέρες της ζωής της, ώστε να βρει τον δολοφόνο. Απλή, τυπική και αδιάφορη διεκπεραίωση της μεταφοράς μίας νουάρ αστυνομικής ιστορίας, όπου κανείς δεν δείχνει να ενδιαφέρεται να κάνει κάτι πέρα από τα στοιχειώδη.
After 4: Για πάντα μαζί. Της Καστίλ Λάντον με τους Τζόζεφιν Λάνγκφορντ, Χίρο Φάινς-Τίφιν
Η Τέσα και ο Χάρντιν βρίσκονται σε ένα δύσκολο σταυροδρόμι. Θα συνεχίσει η Τέσα να τον σώζει και ταυτόχρονα να προσπαθεί να σώσει τη σχέση τους ή ήρθε η ώρα να σώσει τον εαυτό της; Οσο ο Χάρντιν βρίσκεται στο Λονδίνο για το γάμο της μητέρας του, βυθίζεται όλο και περισσότερο στο σκοτάδι, ενώ η Τέσα επιστρέφει στο Σιάτλ σε μια τραγική κατάσταση.
Στη φωλιά του κούκου (1975)****. Του Μίλος Φόρμαν με τους Τζακ Νίκολσον, Λουίζ Φλέτσερ
Oταν ο Ραντλ ΜακΜέρφι μεταφέρεται για αξιολόγηση από ένα συγκρότημα φυλακών σε ένα ψυχιατρικό ίδρυμα, υποθέτει ότι θα είναι σε ένα λιγότερο περιοριστικό περιβάλλον. Αλλά η νοσοκόμα Ράτσεντ διευθύνει την ψυχιατρική πτέρυγα με αυστηρή πειθαρχία, κρατώντας τους ασθενείς υποταγμένους μέσω κακοποιήσεων, φαρμακευτικής αγωγής και συνεδριών θεραπευτικού ηλεκτροσόκ. Σε επανέκδοση η σπουδαία ταινία του Μίλος Φόρμαν, που απέσπασε πέντε Οσκαρ (ανάμεσά τους τα καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας) και μία θέση στο πάνθεον των αριστουργημάτων της Εβδομης Τέχνης.
Ο κύριος Αρκάντιν (1955)***. Του Ορσον Γουέλς με τους Ορσον Γουέλς, Ρόμπερτ Αρντεν
Η ζωή και το μυστηριώδες παρελθόν του μεγιστάνα Γκρέγκορι Αρκάντιν εξάπτει την περιέργεια ενός τυχοδιώκτη που μόλις έχει βγει από τη φυλακή. Η έρευνα για το παρελθόν του Αρκάντιν πολύ σύντομα θα τον βάλει σε μπελάδες και θα θέσει σε κίνδυνο την ίδια του τη ζωή. Εμπνευσμένη κινηματογράφηση με τα χαρακτηριστικά πλάνα του Γουέλς, αλλά πλέον δείχνει γερασμένη και ξεπερασμένη.
Μαρκέτα Λαζάροβα (1967). Του Φράντισεκ Βλάτσιλ με τους Μάγκντα Βασαριόβα, Γιόζεφ Κεμρ
Μεσαίωνας, 13ος αιώνας. Ο Νίκολας και ο αδελφός του, Ανταμ, ληστεύουν περαστικούς για λογαριασμό του τυραννικού τους πατέρα, Κόζλικ. Σε μια από τις ληστείες βρίσκονται να έχουν όμηρο έναν νεαρό Γερμανό, του οποίου όμως ο πατέρας έχει δραπετεύσει και αναγγέλλει στον βασιλιά το συμβάν. Ο Κόζλικ ετοιμάζεται τώρα για την οργή του βασιλιά.
Ειδήσεις σήμερα
Τζόκερ: Σήμερα η σούπερ κλήρωση για τα 11,8 εκατ. ευρώ – Μέχρι πότε η κατάθεση των δελτίων