Η ΧΑΜΕΝΗ ΣΚΗΝΗ***
(ONE SECOND)
ΚΙΝΑ, 2020
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΖΑΝΓΚ ΓΙΜΟΥ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΓΙ ΖΑΝΓΚ, ΧΑΟΣΟΥΝ ΛΙΟΥ
Στην πολιτιστική επανάσταση του Μάο μας γυρίζει ο Ζανγκ Γιμού για να αφηγηθεί μια ιστορία που στο επίκεντρό της βρίσκεται η σχέση ενός κρατουμένου που έχει αποδράσει με μία ορφανή κοπέλα. Σχέση που ξεκινά με τις χειρότερες προϋποθέσεις, για να εξελιχθεί σε σχέση ζωής με καταλύτη τον κινηματογράφο. Ο Ζανγκ Γιμού αφήνει εδώ στην άκρη τις επικές ιστορίες, τα εντυπωσιακά κοστούμια και τα προσεκτικά μελετημένα κάδρα και απευθύνεται με ειλικρίνεια, απλότητα και ταπεινότητα στους απανταχού λάτρεις της μεγάλης οθόνης.
THOR: LOVE AND THUNDER**
(ΗΠΑ, 2022)
Grand Hotel spoiler: Προσπαθούν να κλέψουν το μωρό της Ελένης - Το σχέδιο της Κυβέλης
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΤΑΪΚΑ ΓΟΥΑΪΤΙΤΙ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΚΡΙΣ ΧΕΜΣΓΟΥΟΡΘ, ΝΑΤΑΛΙ ΠΟΡΤΜΑΝ
Ο Θορ καλείται εκ νέου να αναλάβει δράση όταν o παντοδύναμος Γκορ απειλεί να δολοφονήσει τους θεούς. Στο πλάι του η Βαλκυρία και η δρ Τζέιν Φόστερ, παλαιότερη σύντροφος του Θορ, για την οποία εκείνος τρέφει ακόμα αισθήματα. Μάλλον ως παρωδία πρέπει να εκλάβουμε τη νέα ταινία της Marvel, παρά ως μια ακόμα προσθήκη στο γνωστό προφίλ της με τις περιπέτειες των υπερηρώων της. Και αυτό προφανώς πρέπει να χρεωθεί στην ίδια τη Marvel, που έδωσε στον σκηνοθέτη Τάικα Γουαϊτίτι το «πράσινο φως» και το απαραίτητο μπάτζετ για να διακωμωδήσει σαρωτικά ό,τι βρίσκει μπροστά του, χωρίς να απολογείται ούτε στιγμή για αυτό.
ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΜΑΝΤΛΙΝ ΚΟΛΙΝΣ**1/2
(MADELEINE COLLINS)
ΓΑΛΛΙΑ, 2021
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΑΝΤΟΥΑΝ ΜΠΑΡΟ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΒΙΡΖΙΝΙ ΕΦΙΡΑ, ΚΙΜ ΓΚΟΥΤΙΕΡΕΖ
Η Τζουντίτ εργάζεται ως διερμηνέας και μεταφράστια και ζει στην Ελβετία μαζί με τον Αμπντέλ, μεγαλώνοντας την κόρη του. Η φύση της δουλειάς της τη θέλει να ταξιδεύει πολύ συχνά στην Ευρώπη και σε ένα από τα ταξίδια της θα τη δούμε να μπαίνει σε ένα σπίτι στη Γαλλία, όπου την υποδέχεται ο διευθυντής ορχήστρας σύζυγός της, με τον οποίο έχουν δύο αγόρια. Η διπλή ζωή της Τζουντίτ θα συνεχίζεται σχεδόν με επιτυχία, αλλά δεν θα αργήσει πολύ να έρθει η ώρα που το κατασκεύασμά της θα καταρρεύσει με πάταγο. Πώς βρέθηκε σε αυτή τη θέση και γιατί; Και πώς θα αντιδράσει τώρα που τα ψέματα έρχονται στο φως; Σε μια απόπειρα να φτιάξει ένα υπαρξιακό θρίλερ γεμάτο ερωτηματικά, ο Αντουάν Μπαρό αποφεύγει να στηρίξει την ιστορία του σε γερά σεναριακά θεμέλια, παράγοντας ένα ομιχλώδες και περιορισμένου βεληνεκούς αποτέλεσμα, που δημιουργεί περισσότερα ερωτηματικά από όσα λύνει.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Θεέ μου, τι σου κάναμε; – 3. **. Του Φιλίπ ντε Σοβερόν με τους Κριστιάν Κλαβιέ, Σαντάλ Λομπί
Ο Κλοντ και η Μαρί σύντομα θα συμπληρώσουν 40 χρόνια γάμου και για να γιορτάσουν την επέτειο, οι τέσσερις κόρες τους οργανώνουν ένα πάρτι-έκπληξη, προσκαλώντας η κάθε μία τα πεθερικά της. Χωρίς εμπνεύσεις, χωρίς νέες ιδέες, αυτό το σίκουελ αναμασά τα γνωστά «αστεία» από το παρελθόν, χωρίς να μπορεί να προσφέρει πραγματικά κωμικές στιγμές.
Ασανσέρ για δολοφόνους (1958) ****. Του Λουί Μαλ με τους Ζαν Μορό, Μορίς Ρονέ
Το κλασικό νουάρ του Λουί Μαλ από τα τέλη της δεκαετίας του ’50 επιστρέφει σε νέες κόπιες και αναδεικνύει το πόσο καλά ασκημένος ήταν ο Γάλλος σκηνοθέτης ήδη από το ντεμπούτο του στη μεγάλου μήκους ταινία. Σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας του, τα κομμάτια του παζλ είναι διάσπαρτα, διακριτικά και αριστοτεχνικά, σε διαφορετικά σημεία, μέχρι που στο φινάλε παίρνουν τις θέσεις τους το ένα δίπλα στο άλλο, για να συμπληρώσουν τη μεγάλη εικόνα. Την ίδια στιγμή, η αυτοσχεδιαστική μουσική του Μάιλς Ντέιβις είναι ο επιπλέον πρωταγωνιστής στην ταινία, που χωρίς να επιζητά να στρέψει τους προβολείς πάνω της, αποτελεί τον συνδετικό κρίκο, υποβάλλοντας ατμόσφαιρα και συναίσθημα.
Το μαχαίρι στο νερό (1962)****. Του Ρομάν Πολάνσκι με τους Λέον Νιέμτσικ, Γιολάντα Ουμέκα
Ακόμη ένα ντεμπούτο ενός μεγάλου κινηματογραφιστή που μοιάζει σαν έτοιμος από καιρό να βουτήξει βαθιά στην περιπέτεια της μεγάλης οθόνης. Ο Πολάνσκι παίρνει τους τρεις πρωταγωνιστές του, τους τοποθετεί σε ένα στριμωγμένο γιοτ και μαζί τους, με την κάμερά του, ανεβαίνει κι εκείνος, κινηματογραφώντας ένα πολυσήμαντο παιχνίδι εξουσίας ανάμεσα σε δύο εποχές και κοσμοθεωρίες που έρχονται αντιμέτωπες η μία με την άλλη. Ενα ζευγάρι αστών μαζεύει από το δρόμο έναν περιπλανώμενο φοιτητή και τον προσκαλούν στην εκδρομή τους με το γιοτ τους. Ο σύζυγος θεωρεί ότι θα επιβάλει εύκολα τη θέση του στον νεαρό φοιτητή κάνοντάς τον να μοιάζει στα μάτια της συζύγου του ένα εύπλαστο παιχνιδάκι. Ομως, δεν έχει υπολογίσει ότι και ο φοιτητής έχει τον τρόπο του να ανατρέπει τα προγνωστικά.
Ειδήσεις σήμερα
Παραιτήθηκε ο Μπόρις Τζόνσον – «Λυπάμαι που εγκαταλείπω την καλύτερη δουλειά στον κόσμο»