MICKEY 17 ***
(N. ΚΟΡΕΑ, 2025)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΜΠΟΝΓΚ ΤΖΟΥΝ-ΧΟ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΡΟΜΠΕΡΤ ΠΑΤΙΝΣΟΝ, ΜΑΡΚ ΡΑΦΑΛΟ
Ο Μάικι είναι ένας νεαρός «δίχως μέλλον» και στην απόγνωσή του δέχεται να γίνει κάτι σαν πειραματόζωο όπου θα επισκέπτεται πρώτος άλλους πλανήτες για να εξακριβώσει αν μπορεί ο άνθρωπος να επιβιώσει εκεί και από ποιους κινδύνους απειλείται. Οταν για διάφορους λόγους πεθαίνει στις αποστολές του, η «υπηρεσία» επαναφέρει στη ζωή τον κλώνο του με τις ίδιες όμως μνήμες.
Πολλά και διαφορετικά είδη και μέτωπα ανοίγει εδώ ο Μπονγκ Τζουν-χο στην πρώτη ταινία του μετά τα οσκαρικά «Παράσιτα». Από την επιστημονική φαντασία και την πολιτική σάτιρα μέχρι την καθαρή κωμωδία και την παρωδία, το «Mickey 17» είναι μια καλά οργανωμένη και δομημένη ταινία με ωραίο χιούμορ που όμως στην προσπάθειά της να χωρέσει τα πάντα μοιάζει τελικά περισσότερο σαν ένα παραφουσκωμένο αυτάρεσκο έργο ενός ικανότατου δημιουργού παρά μια απόπειρα που έχει ως πρωταρχικό ρόλο τη συνομιλία με τον θεατή στις αίθουσες.
ΠΕΝΤΕ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ***1/2
(SEPTEMBER 5)
ΗΠΑ, 2024
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΤΙΜ ΦΕΛΜΠΑΟΥΜ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΤΖΟΝ ΜΑΓΚΑΡΟ, ΛΕΟΝΙ ΜΠΕΝΕΣΧ
Με γρήγορο ρυθμό, σφιχτοδεμένη πλοκή και ερμηνείες συντονισμένες που δουλεύουν σαν «ελβετικό ρολόι», ο Τιμ Φέλμπαουμ μάς θυμίζει την τρομοκρατική επίθεση ομάδας Παλαιστινίων στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Μονάχου το 1972 και την απαγωγή, ομηρία και τελικά δολοφονία μελών της ισραηλινής αποστολής. Το βλέπει όμως από την πλευρά της δημοσιογραφικής ομάδας του τηλεοπτικού σταθμού ABC η οποία υποχρεώθηκε από τις εξελίξεις να καλύψει ζωντανά τα τραγικά γεγονότα, για πρώτη φορά στην ιστορία της τηλεόρασης.
Ο Φέλμπαουμ σκηνοθετεί σφιχτά και ευέλικτα μέσα στα ελάχιστα τετραγωνικά μέτρα του μικρού στούντιο που είχε στη διάθεσή της η ομάδα του ABC και ισορροπεί πολύ αποτελεσματικά ανάμεσα στα συναισθήματα που δημιουργεί μια περίσταση σαν κι αυτή, την αγωνία να βρεθούν λύσεις, πολλές φορές αυτοσχέδιες, να βγει στον αέρα μια αξιοπρεπής κάλυψη των γεγονότων, να δοθεί χώρος να «χωνέψουν» οι ήρωες τη βαρύτητα όσων συμβαίνουν. Η ταινία προτάθηκε για Οσκαρ καλύτερου σεναρίου και αποτελεί πρότυπο για «μικρές» ταινίες όπου κάθε γρανάζι της απόπειρας δουλεύει στην εντέλεια.
ΚΡΕΑΣ ***
(ΕΛΛΑΔΑ, 2024)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΑΚΟΣ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΑΚΥΛΛΑΣ ΚΑΡΑΖΗΣΗΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΝΙΚΟΥΛΙ
Σε μια ελληνική κωμόπολη, ο κτηνοτρόφος και ιδιοκτήτης κρεοπωλείου, Τάκης, χρωστάει χρήματα τα οποία αρνείται να επιστρέψει. Τη «λύση» θα δώσει η καραμπίνα την οποία χρησιμοποιεί ο γιος του, Παύλος, πάνω σε μια θολωμένη αντιπαράθεση. Ομως το έγκλημα δεν πρέπει να αποδοθεί στον Παύλο και η οικογένεια παρακαλά/πιέζει τον Χρήστο, τον νεαρό Αλβανό που υιοθέτησε και βοηθά σε όλες τις δουλειές, να παραδοθεί στις Αρχές με αντάλλαγμα χρήματα και το μαγαζί όταν θα αποφυλακισθεί.
Εξαιρετικό ντεμπούτο του Δημήτρη Νάκου που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Τορόντο τον περασμένο Σεπτέμβριο. Ο Νάκος δείχνει εδώ σιγουριά και βεβαιότητα στον τρόπο που χειρίζεται το υλικό του και αφηγείται μια ιστορία, γνωστή και κατανοητή μεν, αλλά πολύ καλοστημένη και δεμένη από τη γνωριμία με τους ήρωες μέχρι τη λύση αυτού του επεισοδίου της ζωής τους.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Ενημέρωση γονέων **. Του Χάφντελ Ούλμαν Τόντελ με τους Ρενάτε Ράινσβε, Ελεν Ντόριτ Πέτερσεν
Οταν ο 6χρονος Αρμάντ κατηγορείται για ανάρμοστη συμπεριφορά σε έναν συμμαθητή του και καλό του φίλο, οι γονείς των δύο παιδιών καλούνται στο σχολείο. Εκεί, η συνάντηση θα βγει εκτός ελέγχου και θα περάσει τα όρια του συνειδητού.
Σαν μια μεγάλης διάρκειας ψυχαναλυτική συνεδρία μοιάζει αυτή η ταινία όπου από ένα σημείο και μετά δίνεται περισσότερο βάρος στη δημιουργία ατμόσφαιρας και στις αναίτιες (;) σεκάνς ονείρου ή φαντασίας οι οποίες μάλλον θολώνουν τα νερά ακόμα περισσότερο παρά οδηγούν κάπου.
Ο Χάφντελ Ούλμαν Τόντελ, εγγονός της Λιβ Ούλμαν και του Ινγκμαρ Μπέργκμαν, απέσπασε τη Χρυσή Κάμερα στο Φεστιβάλ των Καννών με αυτό το ντεμπούτο.
Το ποτάμι **. Του Χάρη Ραφτογιάννη με τους Μάκη Παπαδημητρίου, Χάρη Φραγκούλη
Ο Μάκης είναι υπεύθυνος ασφαλείας στους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Η αποστολή του τις τελευταίες μέρες είναι να κάμψει την αντίσταση μιας ομάδας ανθρώπων που ζουν δίπλα σε μια μεγάλη λεωφόρο και ξεκολλάνε τα αυτοκόλλητα πουλιών στα γυάλινα τοιχία.
Μπορεί άραγε να έρθει κοντά ο κόσμος της «ανάπτυξης» και της «προόδου» με εκείνον της «οπισθοδρόμησης» και της ζωής «όπως ήταν παλιά»; Ο Χάρης Ραφτογιάννης κάνει την απόπειρα να μεταφέρει το ερώτημα στη μεγάλη οθόνη αλλά δεν μπορεί να αποφύγει τα προφανή, ενώ το σενάριό του δεν είναι σε θέση να τροφοδοτήσει με αρκετό καύσιμο την αφήγηση για να φτάσει ως το τέλος της ιστορίας.
Πανελλήνιον. Ντοκιμαντέρ των Σπύρου Μαντζαβίνου και Κώστα Αντάραχα
Το «Πανελλήνιον» είναι ένα εκτός τόπου και χρόνου σκακιστικό καφενείο στο κέντρο της Αθήνας, ένα καταφύγιο για ανθρώπους που ασφυκτιούν στην καθημερινότητά τους, που αρνούνται ή αποτυγχάνουν να προσαρμοστούν στις συνθήκες της σύγχρονης πραγματικότητας. Ο Γιάννης, ιδιοκτήτης του καφενείου, συνειδητά απέχει από το σκάκι. Γι’ αυτόν οι σκακιστές είναι πλάσματα εξωτικά και απίθανα: επιστήμονες, καλλιτέχνες, συνταξιούχοι και εργάτες που ψάχνουν διέξοδο, παρηγοριά και φροντίδα. Προστατευμένοι σε αυτό τον ιδιότυπο κλειστό μικρόκοσμο, εξομολογούνται, λένε ιστορίες θρυλικών εκκεντρικών θαμώνων του παρελθόντος, φιλοσοφούν, πίνουν και τραγουδάνε.
In the lost lands. Του Πολ Γ. Σ. Αντερσον με τους Μίλα Γιόβοβιτς, Ντέιβ Μποτίστα
Βασισμένη στην ομώνυμη ανθολογία του Ρ. Ρ. Μάρτιν, η ταινία αφηγείται την ιστορία μιας βασίλισσας, αποφασισμένης να εκπληρώσει τον έρωτά της που ξεκινά ένα απελπισμένο παιχνίδι: προσλαμβάνει τη μάγισσα Γκρέι Αλις, μια γυναίκα τόσο φοβισμένη όσο και ισχυρή. Απεσταλμένοι στην απόκοσμη έρημο των Χαμένων Χωρών, η Αλις και ο οδηγός της αγωνίζονται να ολοκληρώσουν την αποστολή.
Ο Σιρόκο και το βασίλειο των Ανέμων. Κινούμενα σχέδια του Μπενουά Σιέ
Η Ζουλιέτ και η αδελφή της, Κάρμεν, μεταφέρονται στο Βασίλειο των Ανέμων, όταν ανακαλύπτουν ένα μαγικό βιβλίο. Τα δύο κορίτσια έχουν πλέον μεταμορφωθεί σε γάτες, με τη Ζουλιέτ να προκαλεί ένα ατύχημα που θα αναστατώσει τους κάτοικους του βασιλείου.
Βραβείο Κοινού του Φεστιβάλ Animation του Annecy.
Πριγκίπισσα επαναστάτρια. Κινούμενα σχέδια του Άλεξ Τσιτσίλιν
Ο μοχθηρός μάγος Κέζαμπορ απαγάγει την πιο πεισματάρα πριγκίπισσα του βασιλείου, τη Μίνα. Ενώ κάνει τη ζωή των απαγωγέων της δύσκολη σχεδιάζοντας μια τολμηρή απόδραση, ο αρραβωνιαστικός της πρέπει να χρησιμοποιήσει την εξυπνάδα και τις γνώσεις του για να τη σώσει.
Ειδήσεις Σήμερα
- Κρούσματα ιού της γρίπης των πτηνών στις λίμνες Κερκίνη, Μικρή Πρέσπα και Χειμαδίτιδα
- Βασίλης Καλογήρου: Ανοιχτό το ενδεχόμενο εργαστηριακών εξετάσεων για τυχόν εντοπισμό ουσίας [βίντεο]
- Η σύγχρονη σκλαβιά αυξήθηκε σε επίπεδα ρεκόρ στην Βρετανία
- Τζιν Χάκμαν και Μπέτσι Αρακάουα: Συνεχίζεται το μυστήριο για τον θάνατό τους – Η θεωρία για το σύνδρομο της «ραγισμένης καρδιάς»
- Μανώλης Λιδάκης: Η αποκάλυψη της αδερφής του για τον θάνατο του – «10 γιατροί να ήταν από πάνω του δεν τον προλάβαιναν» [βίντεο]
- Κατερίνα Καραβάτου: «Μου φέρεται καταπληκτικά, μπορώ να κάνω πολλά πράγματα μαζί του» – Τι συμβαίνει με τον Χρήστο Φερεντίνο; [βίντεο]
- To μπιφτέκι το σωστό, το ζουμερό, με λιωμένο τυρί – Ακόμα δεν το δοκίμασες;