THE LAST SHOWGIRL **1/2 (ΗΠΑ, 2024)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΤZΙΑ ΚΟΠΟΛΑ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΠΑΜΕΛΑ ΑΝΤΕΡΣΟΝ, ΤZΕΪΜΙ ΛΙ ΚΕΡΤΙΣ
Η Σέλι είναι χορεύτρια σε μία συγκεκριμένη παράσταση στο Λας Βέγκας, η οποία, μετά από τρεις δεκαετίες, διακόπτεται και αντικαθίσταται από άλλη. Τώρα, η Σέλι, στα 57 της χρόνια, έχει την αίσθηση ότι της τράβηξαν το χαλί κάτω από τα πόδια και νιώθει ένα κενό, που επιτείνεται από την εμφάνιση της κόρης της, η οποία μεγάλωσε μακριά της.
Η Πάμελα Αντερσον κάνει restart στην καριέρα της και έφτασε μέχρι την υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα με αυτήν την ερμηνεία, αλλά η αλήθεια είναι ότι όλη η φασαρία έγινε σχεδόν για το τίποτα. Η Πάμελα δεν είναι ηθοποιός και ερμηνεύει μονόπαντα και με κολλημένη τη βελόνα σε ένα συναίσθημα. Μακάρι να διαψευστούμε. Κατά τα άλλα, η Τζία Κόπολα ακολουθεί τα βήματα της θείας της, Σοφία Κόπολα, με ένα στιλ που έχει πια κακοφορμίσει, αν αυτός που το υιοθετεί δεν το κάνει πραγματικά δικό του.
Η ZΟΥΛΙ ΜΕΝΕΙ ΣΙΩΠΗΛΗ **1/2
(JULIE KEEPS QUIET)
ΒΕΛΓΙΟ, 2024
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΒΑΝ ΝΤΑΪΛ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΤΕΣΑ ΒΑΝ ΝΤΕΝ ΜΠΡΟΥΚ, ΓΚΡΕΪΣ ΜΠΙΟ
Η 16χρονη αθλήτρια του τένις Αλίν αυτοκτονεί και τα μάτια όλων πέφτουν στη συνομήλική της, επίσης αθλήτρια του τένις, Zουλί, που προπονείται με τον ίδιον προπονητή, για τον οποίον υπάρχουν υποψίες σεξουαλικής κακοποίησης. Τα παιδιά που προπονούνταν μαζί του καλούνται από το σχολείο και στη συνέχεια από τις Αρχές να καταθέσουν όσα γνωρίζουν για τον προπονητή τους, αλλά, παρά τις ευγενικές πιέσεις, η Zουλί αρνείται να πει το οτιδήποτε σε οποιονδήποτε για εκείνον και προσπαθεί να συμπεριφέρεται σαν να μην έχει συμβεί το παραμικρό.
Φυσικό φως και ερμηνείες, σκιές, ημίφως και στατική κάμερα χαρακτηρίζουν το ντεμπούτο του πρωτοεμφανιζόμενου Βέλγου, Λεονάρντο βαν Ντάιλ, που έχει στο πλάι του τους αδελφούς Νταρντέν στην παραγωγή. Περιμένει κανείς μια κάποιου τύπου έκρηξη ή τουλάχιστον να έχει αυτή η ιστορία μια κάποια κορύφωση, αλλά αυτή δεν έρχεται ποτέ και η οργή γίνεται αισθητή μόνο σαν υπαινιγμός.
ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΗ ΒΕΛΟΝΑ **1/2
(THE GIRL WITH THE NEEDLE)
ΔΑΝΙΑ, 2024
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΜΑΓΚΝΟΥΣ ΦΑΝ ΧΟΡΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΒΙΚ ΚΑΡΜΕΝ ΣΟΝΕ, ΤΡΙΝΕ ΝΤΙΡΧΟΛΜ
Στα τέλη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, η Δανία βρίσκεται στα όρια της κατάρρευσης, με τον πληθυσμό να λιμοκτονεί και να προσπαθεί να επιβιώσει σε απελπιστικές συνθήκες. Η Κάρολιν χάνει τη δουλειά της, αλλά μένει έγκυος από τον ιδιοκτήτη του εργοστασίου όπου εργαζόταν, και όταν εκείνος την εγκαταλείψει μετά την άρνηση της μητέρας του να τη δεχθεί ως νύφη της, η Κάρολιν δίνει τη μωρό της σε μια γυναίκα που της υπόσχεται ότι αυτό θα υιοθετηθεί από εύπορη οικογένεια. Αναζητώντας εργασία, η Κάρολιν θα δουλέψει στο πλάι αυτής της γυναίκας και σύντομα θα ανακαλύψει ότι η μοίρα των μωρών που φτάνουν στα χέρια της είναι εντελώς διαφορετική από ό,τι νόμιζε.
Η ταινία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα, έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ των Καννών και διεκδικεί το Οσκαρ διεθνούς ταινίας για λογαριασμό της Δανίας. Είναι η σπουδαία αναπαράσταση της εποχής που σου μεταδίδει στον μέγιστο βαθμό τις κάκιστες συνθήκες ζωής του πληθυσμού εκείνη την περίοδο και η ασπρόμαυρη, κρυστάλλινη φωτογραφία που αποτυπώνει με μέγιστη καθαρότητα τα τεκταινόμενα. Από εκεί και πέρα, η ταινία δεν προσφέρει κάτι παραπάνω όσον αφορά στους χαρακτήρες και τα κίνητρά τους, το ιστορικό τους και τον τρόπο σκέψης τους. Η πλοκή στην οποία εντάσσονται οι ήρωες δεν είναι αρκετή για να συμπάσχεις μαζί τους.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Βιτόρια **1/2. Των Αλεσάντρο Κασιγκόλι και Κέισι Κάουφμαν με τους Αννα Αμάτο, Μαριλένα Αμάτο
Η 40χρονη Τζάσμιν ζει στη Νάπολη και είναι μητέρα τριών αγοριών, ενώ νιώθει έντονη την ανάγκη να αποκτήσει μία κόρη. Παρά τις αντιρρήσεις, θα το κάνει μέσω υιοθεσίας ενός κοριτσιού από χώρα του πρώην ανατολικού μπλοκ.
Η ταινία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα και μάλιστα στους πρωταγωνιστικούς ρόλους βλέπουμε ερασιτέχνες ηθοποιούς, ενώ, επιπλέον, θυμίζει έντονα ντοκιμαντέρ. Η συγκινητική προσπάθεια της Τζάσμιν να ξεπεράσει τις αντιρρήσεις και τις αμφιβολίες του συζύγου και των παιδιών της, αλλά και η έντονη βούλησή της να αποκτήσει μία κόρη είναι αξιοθαύμαστη, αλλά με κινηματογραφικούς όρους δεν λέει κάτι παραπάνω από μια απλή καταγραφή διαλόγων και πράξεων. Το φινάλε είναι αρκετά συγκινητικό, βέβαια, και κατά κάποιον τρόπο δίνει υπόσταση σε όλο το εγχείρημα.
Λούλα LeBlanc. Του Στέργιου Πάσχου με τους Θανάση Παπαγεωργίου, Μισέλ Βάλεϊ
Ο Αλέκος είναι νεκρός. Η έφηβη εγγονή του, Μαργαρίτα, αρνείται πεισματικά να πάει στην κηδεία και εκμεταλλεύεται την απουσία των γονιών της για να οργανώσει ένα αυτοσχέδιο πάρτι στο σπίτι. Τρεις μέρες πριν, χωρίς να γνωρίζει πως πρόκειται για το τελευταίο του βράδυ, ο Αλέκος παρευρίσκεται σε μια συγκέντρωση παλιών φίλων με αφορμή τα γενέθλια της Λούλας, του πρώτου του έρωτα, η οποία τώρα πάσχει από άνοια. Η νέα ταινία του σκηνοθέτη των ταινιών «Αφτερλωβ» και «Ο Τελευταίος Ταξιτζής».
Μυστικό δίκτυο. Του Μάικλ Πόλις με τους Σιλβέστερ Σταλόνε, Σκοτ Iστγουντ
Eνα ζευγάρι αδίστακτων κατασκόπων βγαίνουν εκτός δικτύου, παντρεύονται και αποφασίζουν να ζήσουν μια άλλη ζωή. Τα σχέδιά τους όμως πρόκειται να ανατραπούν, όταν θα δεχτούν επίθεση στο απομακρυσμένο καταφύγιό τους στο δάσος από διάφορες υπηρεσίες πληροφοριών που αναζητούν έναν κλεμμένο σκληρό δίσκο.
Γουλιέλμος Τέλλος. Του Νικ Χαμ με τους Κλες Μπανγκ, Κόνορ Σουίντελς
Καθώς τα έθνη της μεσαιωνικής Ευρώπης συγκρούονται για την κυριαρχία, η Αυστριακή Αυτοκρατορία εξαπολύει μια εκστρατεία για να υποτάξει την ελεύθερη Ελβετία. Η βαναυσότητα των επίδοξων κατακτητών απέναντι στο χωριό και την οικογένεια του ωθούν τον φιλήσυχο χωρικό και δεινό τοξοβόλο Γουλιέλμο Τέλλο στα όριά του. Εξοπλισμένος με τη φλόγα της οργής και τη βαλλίστρα του, μετατρέπεται σε θρύλο, εμπνέοντας ένα ολόκληρο έθνος να αντισταθεί στον εισβολέα και να διεκδικήσει την ελευθερία του.
Τελευταία ανάσα. Του Αλεξ Πάρκινσον με τους Γούντι Χάρελσον, Σίμου Λιου
Η ιστορία μιας ομάδας έμπειρων δυτών που παλεύουν με τα μανιασμένα κύματα για να σώσουν τον σύντροφό τους, που έχει παγιδευτεί εκατοντάδες πόδια κάτω από την επιφάνεια του ωκεανού.
Τετράποδες αποστολές. Κινούμενα σχέδια των Κέβιν Ντόνοβαν, Γκότφριντ Ρουτ
Η Γκρέισι είναι μια σνομπ καθαρόαιμη σκυλίτσα, ενώ ο Πέντρο είναι ένας θρασύδειλος γάτος διάσωσης, που προτιμά το δείπνο του φρέσκο από τα σκουπίδια. Οι δυο τους μαλώνουν κυριολεκτικά σαν τον σκύλο με τη γάτα, αλλά σε αυτήν την αποστολή θα πρέπει να ενώσουν τις δυνάμεις τους.
Το νησί της Αφροδίτης (1965). Του Γιώργου Σκαλενάκη με τους Κατίνα Παξινού, Ζωρζ Σαρή
Μία ομάδα που αγωνίζεται για την ελευθερία του νησιού αποφασίζει να δράσει και να προξενήσει ζημιά στους κατακτητές. Στην απόπειρά τους αυτήν συλλαμβάνεται και οδηγείται στις φυλακές ο αρχηγός τους. Τον κατηγορούν για «τρομοκρατία» και του έχουν δώσει λίγες μέρες καιρό πριν τον οδηγήσουν στην κρεμάλα.
To θεατρικό έργο του Αλέξη Πάρνη, σε σκηνοθεσία Γιώργου Σκαλενάκη.