DEADPOOL & WOLVERINE **1/2
(ΗΠΑ, 2024)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΣΟΝ ΛΕΒΙ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΡΑΪΑΝ ΡΕΪΝΟΛΝΤΣ, ΧΙΟΥ ΤΖΑΚΜΑΝ
Ο Ντέντπουλ είναι αποτραβηγμένος από τη δράση και είναι πλέον ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας, αλλά όταν απειλείται το σύμπαν του φοράει εκ νέου τη στολή και τον εξοπλισμό του. Ομως αυτή τη φορά χρειάζεται ενισχύσεις και αυτές θα τις βρει στο πρόσωπο του Γούλβεριν, που κι αυτός έχει παραδοθεί στο αλκοόλ και δεν έχει καμία διάθεση να επανέλθει.
Καλά τα αστειάκια του Ντέντπουλ που μερικές φορές βρίσκουν το στόχο τους. Αψογες φυσικά και οι χορογραφίες των σκηνών μάχης. Αλλά όσον αφορά στην ιστορία που βλέπουμε να ξετυλίγεται στην οθόνη, δεν υπάρχουν και πολλά να πει κανείς. Ηδη από το πρώτο μέρος είναι εμφανής η απουσία καλών και συνεκτικών ιδεών που θα μας έκαναν να δούμε με ενδιαφέρον τη νέα ταινία της Marvel, που βλέπει το γόητρό της πλέον να έχει τσαλακωθεί σημαντικά, αν όχι οριστικά.
ΤΙΓΡΗΣ **1/2
(TIGRU)
ΡΟΥΜΑΝΙΑ, 2023
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΑΝΤΡΕΪ ΤΑΝΑΣΕ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΚΑΤΑΛΙΝΑ ΜΟΓΚΑ, ΠΟΛ ΙΠΑΤΙ
Απογοητευμένη από τον σύντροφό της που τον πιάνει ένα βράδυ να την απατά, η κτηνίατρος Βέρα κοιμάται στον ζωολογικό κήπο όπου εργάζεται και κάνει το λάθος να μην κλειδώσει καλά το κλουβί της τίγρης. Το επόμενο πρωί διαπιστώνεται ότι το ζώο έχει δραπετεύσει και όλη η πόλη το αναζητά.
Πρόκειται για συμπαραγωγή Ελλάδας, Ρουμανίας και Γαλλίας που βασίζεται σε πραγματικό γεγονός και αναμφισβήτητα αποτελεί μια καλή προσπάθεια από σκηνοθετική και ερμηνευτική πλευρά. Εκεί που χωλαίνει το εγχείρημα είναι ασφαλώς το σενάριο, το οποίο μοιάζει να έχει γραφτεί χωρίς ιδιαίτερη φροντίδα να αποτελέσει όλο αυτό μια ολοκληρωμένη ταινία, που όχι μόνο θα αφορά τους θεατές της, αλλά επιπλέον θα τους παρασύρει στον κόσμο της.
ΜΗΤΡΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ **
(MOTHERS’ INSTICT)
ΗΠΑ, 2024
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΜΠΕΝΟΥΑ ΝΤΕΛΟΜ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΤΖΕΣΙΚΑ ΤΣΑΣΤΕΪΝ, ΑΝ ΧΑΘΑΓΟΥΕΪ
Μανούσος Μανουσάκης: Ο σκηνοθέτης που ύμνησε τον απαγορευμένο έρωτα και τίναξε τα μηχανάκια τηλεθέασης στον αέρα
Στις ΗΠΑ στη δεκαετία του ’60 δύο φίλες ζουν αγαπημένες σε διπλανά σπίτια με τις οικογένειές τους. Ομως η μία από αυτές χάνει τον μικρό γιο της σε ατύχημα. Το τραγικό γεγονός θα διαταράξει τη σχέση τους, η οποία θα πάρει μια πιο σκοτεινή τροπή με υπαιτιότητα της μητέρας που θρηνεί.
Το ανέμπνευστο σενάριο, που δεν θέλει να εισχωρήσει στην ουσία της ψυχολογίας και της προσωπικότητας των δύο γυναικών, είναι η πηγή του κακού σε αυτή την ταινία, που όσο κι αν προσπάθησαν οι δύο πρωταγωνίστριες δεν κατάφεραν να περισώσουν.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Όσκαρ και έμπνευση από Οδύσσεια
ΚΕΙΜΕΝΟ:
Όλα για τη μητέρα μου (1999) ****. Του Πέδρο Αλμοδόβαρ με τους Σεσίλια Ροθ, Μαρίζα Παρέδες, Πενέλοπε Κρουζ
Οταν χάνει τον 17χρονο γιο της σε αυτοκινητικό ατύχημα, η Μανουέλα φεύγει για τη Βαρκελώνη για να βρει τον πατέρα του, καθώς χώρισαν πριν γεννηθεί το παιδί, γιατί εκείνος ήταν διεμφυλική γυναίκα. Η ταινία του Ισπανού δημιουργού που σάρωσε με βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Καννών, Χρυσή Σφαίρα και Οσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας.
Ο κανόνας του παιχνιδιού (1939) *****. Του Ζαν Ρενουάρ με τους Μαρσέλ Νταλιό, Νόρα Γκρέγκορ
Μια παρέα μεγαλοαστών προσκαλείται στον πύργο ενός αριστοκράτη. Οι ίντριγκες, ο αμοραλισμός, η υποκρισία και η εξαπάτηση καθορίζουν τις σχέσεις και τις συμπεριφορές των πάντων. Κορυφαία γλυκόπικρη σάτιρα της μεγαλοαστικής τάξης που δεν έχει χάσει ούτε γραμμάριο από τη φρεσκάδα και την επικαιρότητά της.
Ουγκέτσου Μονογκατάρι (1953). Του Κένζι Μιζογκούτσι με τους Μασαγιούκι Μόρι, Ματσίκο Κίο
Σε ένα χωριό της μεσαιωνικής Ιαπωνίας, η οποία συγκλονίζεται από εμφυλίους πολέμους, δύο αδέρφια διακινδυνεύουν τις οικογένειες και τις ζωές τους για να ακολουθήσουν τις εμμονές τους. Η κορυφαία στιγμή του Ιάπωνα δημιουργού εμπνευσμένη και από την «Οδύσσεια».