ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΚΑΛΟΣΥΝΗΣ *** (KINDS OF KINDNESS)
Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ, 2024
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΝΘΙΜΟΣ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΕΜΑ ΣΤΟΟΥΝ, ΤZΕΣΙ ΠΛΕΜΟΝΣ
Τρεις διαφορετικές ιστορίες, μάλλον μηδενικής καλοσύνης, με τους ίδιους ηθοποιούς να αλλάζουν ρόλους, παρουσιάζει εδώ ο Γιώργος Λάνθιμος που είχε σχεδόν έτοιμη αυτή την ταινία την ώρα που πατούσε το κόκκινο χαλί στην πρόσφατη απονομή των Οσκαρ με το «Poor things». Στην πρώτη ιστορία, ένα στέλεχος μεγάλης εταιρίας σταματάει να κάνει τα χατίρια του δυνάστη αφεντικού του και… το μετανιώνει. Στη δεύτερη, μια γυναίκα επιστρέφει σπίτι της μετά από μεγάλη απουσία λόγω ατυχήματος στη θάλασσα, αλλά ο σύζυγός της αντιλαμβάνεται ότι δεν είναι η γυναίκα που αναζητούσε. Και στην τρίτη ιστορία, οι εκπρόσωποι μιας σέχτας προσπαθούν να εντοπίσουν την επόμενη εκλεκτή τους ηγέτιδα που θα έχει τη δυνατότητα να… ανασταίνει νεκρούς.
Ο Ευθύμης Φιλίππου επέστρεψε στην καρέκλα του συνσεναριογράφου και αυτό είναι ορατό από την πρώτη σχεδόν σκηνή, καθώς ο Λάνθιμος μας εισάγει άμεσα στην ατμόσφαιρα της ταινίας που παραπέμπει στις παλαιότερες, ακόμη και σε εκείνες που είχε γυρίσει στην Ελλάδα. Αναπάντητα ερωτηματικά, σκηνές βίας και αυτοτραυματισμού που προκαλούν σοκ, ερμηνείες αποστασιοποιημένες και ψυχρές, επανέρχονται στη φιλμογραφία του Ελληνα σκηνοθέτη που, όπως έχει πει και ο ίδιος, γύρισε αυτή την, άνιση, ταινία περμένοντας να ολοκληρωθούν τα ψηφιακά εφέ του «Poor things».
FURIOSA: A MAD MAX SAGA *** (ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ, 2024)
17 Κλωστές: Η σειρά που «χτυπάει» κόκκινο – Καταδικασμένη η προσπάθεια Καστελάνη για νέα αρχή
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΤZΟΡΤZ ΜΙΛΕΡ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΑΝΙΑ ΤΕΪΛΟΡ-ΤZΟΪ, ΚΡΙΣ ΧΕΜΣΓΟΥΟΡΘ
Η μικρή Φουριόσα βλέπει τη δολοφονία της μητέρας της με τα ίδια της τα μάτια, καθώς είναι αιχμάλωτη από τη συμμορία του Ντεμέντους. Οταν αργότερα απελευθερωθεί και ενηλικιωθεί θα αναζητήσει εκδίκηση και δεν θα σταματήσει αν δεν βρεθεί πρόσωπο με πρόσωπο με τον ίδιο τον Ντεμέντους.
Μια ακόμη μεγάλη ταινία από τον Τζορτζ Μίλερ που χορογραφεί απίθανες σκηνές δράσης και συγκρούσεων στην καυτή έρημο και είναι αδύνατον να αγνοήσει κανείς την καλοκουρδισμένη παραγωγή μεγατόνων που το μεγαλείο της ξετυλίγεται αποκλειστικά στη σκοτεινή αίθουσα. Ομως δεδομένο επίσης είναι ότι η «Furiosa» δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια ιστορία εκδίκησης που κάνει πολύ «φασαρία», κυριολεκτικά και μεταφορικά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ: ΠΙΣΩ ΑΠ’ ΤΗ ΜΑΡΚΙZΑ **** (ΕΛΛΑΔΑ, 2023)
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
ΑΡΗΣ ΔΟΡΙZΑΣ
Από το παιδικό του δωμάτιο στο Κιάτο ως τις μεγάλες συνεργασίες στο Παρίσι και την επιτυχία στην Ελλάδα, με το Νέο Κύμα, τη Βίκυ Μοσχολιού, τον Γρηγόρη Μπιθικώτση, τον Σταμάτη Κόκκοτα και από εκεί σε πιο λαϊκούς δρόμους, ο Αρης Δόριζας καταφέρνει να μας επανασυστήσει τον σπουδαίο Γιάννη Σπανό μέσα από τις συνεντεύξεις με τον ίδιο και τους συνεργάτες του, αρχειακό υλικό και φυσικά τα μοναδικά τραγούδια του που έχουν γραφτεί στο DNA μας. Από τα ντοκιμαντέρ που δεν χάνονται και φροντίστε να έχετε μαζί σας λίγα χαρομάντιλα γιατί η συγκίνηση είναι πραγματικά τεράστια και γνήσια.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Zωικό βασιλειο **1/2. Του Τομά Καγιέ με τους Ρομέν Ντουρίς, Αντέλ Εξξαρχόπουλος
Ανθρωποι μεταλάσσονται σε ζώα και ανάμεσα σε αυτούς και η σύζυγος του Φρανσουά που μετά από ένα τροχαίο ατύχημα, αγνοείται. Μαζί με τον 16χρονο γιο του θα προσπαθήσουν να την εντοπίσουν αλλά ο δεύτερος βλέπει πλέον πάνω του σημάδια ότι σταδιακά παθαίνει την ίδια μετάλλαξη.
Προφανείς οι συμβολισμοί και οι παραβολές στο «Zωικό βασίλειο» αλλά δοσμένοι με ανθρωποκεντρικό ενδιαφέρον, γειωμένες ερμηνείες και μια χαραμάδα ελπίδας για το φινάλε. Η ταινία απέσπασε πέντε τεχνικά βραβεία Σεζάρ στη φετινή τελετή απονομής.
Η κόρη του μπαμπά **. Του Εργουάν Λε Ντουκ με τους Ναουέλ Περέζ Μπισκαγιάρ, Σελέστ Μπρουνκέλ
Ο Ετιέν αποκτά μια κόρη με τη Βαλερί αλλά εκείνη τους εγκαταλείπει αμέσως και όλο το βάρος της ανατροφής της μικρής πέφτει πάνω του. Ο ίδιος θα σταθεί αντάξιος των περιστάσεων και θα δει την κόρη του να μεγαλώνει, να σπουδάζει και να ερωτεύεται αλλά η ξαφνική ανάμνηση της Βαλερί αναστατώνει και πάλι τη ζωή του.
Η διαρκής και ακατάπαυστη φλυαρία των Γάλλων είναι και πάλι εδώ, αυτή τη φορά με κάποιες λίγες καλές στιγμές κωμικού ρεαλισμού και ενσυναίσθησης αλλά χωρίς να στοχεύει και σε κάτι παραπάνω από τον «μέσο όρο».
Τα ταρώ του θανάτου. Των Σπένσερ Κόεν, Ανα Χάλμπεργκ
Oταν μια παρέα φίλων παραβιάζει τον ιερό κανόνα της τράπουλας των Ταρώ -ποτέ να μη χρησιμοποιείς την τράπουλα κάποιου άλλου- απελευθερώνουν εν αγνοία τους ένα ανείπωτο κακό που είναι παγιδευμένο μέσα στα καταραμένα χαρτιά. Ενας προς έναν, έρχονται αντιμέτωποι με τη μοίρα για να καταλήξουν σε έναν αγώνα δρόμου ενάντια στο θάνατο και να ξεφύγουν από το μέλλον που προδιαγράφουν τα Ταρώ.
Ελεγεία της Μόσχας (1988). Ντοκιμαντέρ του Αλεξάντερ Σοκούροφ
Η άκρως προσωπική ταινία αποτυπώνει την ουσία του Αντρέι Ταρκόφσκι και όχι τις βιογραφικές λεπτομέρειες της ζωής του. Δείχνει το ταπεινό διαμέρισμά του στον 13ο όροφο στη Μόσχα, την εξοχική κατοικία της οικογένειάς του, την περίτεχνη εθνική νεκρώσιμη ακολουθία για τον άκαμπτο Σοβιετικό ηγέτη Λεονίντ Μπρέζνιεφ στη Μόσχα, τη μικρή κηδεία, κυρίως από καλλιτέχνες, για τον ενδιαφέροντα και ανθρώπινο Ταρκόφσκι στο Παρίσι. Περιλαμβάνονται μαρτυρίες της δεύτερης συζύγου του, των γιων του, φωτογραφίες της νεκρής μητέρας του κ.ά.