Ο ΑΝΤΡΑΣ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ ΜΟΥ ***
(ICH BIN DEIN MENSCH)
ΓΕΡΜΑΝΙΑ, 2021
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΣΡΑΝΤΕΡ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΜΑΡΕΝ ΕΓΚΕΡΤ, ΝΤΑΝ ΣΤΙΒΕΝΣ
Ερευνήτρια στο Βερολίνο δέχεται να συζήσει για λίγες μέρες με ένα ανθρωποειδές ρομπότ το οποίο είναι προγραμματισμένο να ικανοποιεί κάθε ανάγκη της. Διαβάζοντας αυτή την πρόταση, δεν στοιχηματίζεις ότι θα προκύψει ταινία άξια λόγου, όμως η Μαρία Σράντερ κρατάει τις ισορροπίες πολύ καλά, δεν ξεφεύγει σε ακρότητες και έχει ως μυστικό όπλο την πολύ γειωμένη ερμηνεία της βραβευμένης Μάρεν Εγκερτ για να κάνει ένα σχόλιο περί μοναξιάς και αναζήτησης της αγάπης στις μεγαλουπόλεις, υπό το πρίσμα της σύγχρονης τεχνολογίας.
ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ***
(ΕΛΛΑΔΑ, ΙΤΑΛΙΑ, 2022)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΘΑΝΟΣ ΑΝΑΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΩΡΑΦΑΣ, ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΤΣΙΛΙΚΑ, ΝΙΚΟΣ ΓΕΩΡΓΑΚΗΣ
Η σύγχρονη και η προεπαναστατική Τεργέστη ζουν παράλληλα, καθώς ένας σκηνοθέτης κάνει γυρίσματα για μια ταινία για τον Ρήγα Φεραίο, ενώ ένα παλιό νεκροταφείο συντηρείται και οι μεσίτες προσπαθούν να πουλήσουν κτίρια της πόλης με μεγάλη ιστορία. Εκεί θα ξεπηδήσουν τα φαντάσματα των Ελλήνων (κυρίως) που έζησαν στην Τεργέστη πριν από σχεδόν δύο αιώνες και θα μας διηγηθούν τις δικές τους ιστορίες. Ολα τα εύσημα στον Θάνο Αναστόπουλο και τον μοντέρ του, Χρήστο Γιαννακόπουλο, που κατάφεραν να υπογράψουν ένα στέρεο και συμπαγές αποτέλεσμα το οποίο στα χέρια άλλων θα κατέληγε σε κάτι το αόριστο και ημιτελές.
JOHN WICK: ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 **
(JOHN WICK: CHAPTER 4)
ΗΠΑ, 2022
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΤΣΑΝΤ ΣΤΑΧΕΛΣΚΙ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΚΙΑΝΟΥ ΡΙΒΣ, ΝΤΟΝΙ ΓΙΕΝ
Στην τέταρτη ταινία της σειράς, ο Τζον Γουίκ έρχεται απευθείας αντιμέτωπος με την Υψηλή Τράπεζα και αμφότερες οι πλευρές δεν θα ησυχάσουν έως την τελική εξόντωση. Ανελέητη δράση και συμπλοκές επί σχεδόν τρεις ώρες. Κανείς δεν παίρνει ανάσα και οι σφαίρες πέφτουν βροχή. Ακόμα και οι θαυμαστές του είδους θα «αγανακτήσουν» κάποια στιγμή από το διαρκές και ανούσιο σφυροκόπημα.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Μια απροσδόκητη σχέση **1/2. Του Ζακ Μπραφ, με τους Φλόρενς Πιου, Μόργκαν Φρίμαν
Η Αλισον τα είχε όλα, αλλά ένα τροχαίο ατύχημα με εκείνη οδηγό και θύματα δύο δικούς της ανθρώπους θα τη φέρει στο χείλος της καταστροφής και θα τη μετατρέψει σε ένα εξαρτημένο ράκος από τα ισχυρά παυσίπονα. Στην προσπάθειά της να επανέλθει, θα έρθει πιο κοντά με την οικογένεια της κοπέλας που σκοτώθηκε στο αυτοκίνητό της.
Καλή απόπειρα να αναδειχθεί το ζήτημα της εξάρτησης από τα οπιοειδή και παράλληλα το θέμα της δεύτερης ευκαιρίας στη ζωή. Απόπειρα που κυρίως στηρίζεται από τις εύστοχες ερμηνείες της Φλόρενς Πιου και του Μόργκαν Φρίμαν. Οι ενστάσεις βρίσκονται κυρίως στην «επικάλυψη» της ταινίας, η οποία προσπαθεί πολύ για να μας αποδείξει ότι πρόκειται περί «ανεξάρτητης» προσπάθειας, μην αποφεύγοντας τα πολυπαιγμένα κλισέ.
Η Λέιλα και τα αδέρφια της **1/2. Του Σαΐντ Ρουστάγι, με τους Ταρανέ Αλιντουστί, Σαΐντ Πουρσαμίμι
Η 40χρονη Λέιλα φροντίζει τους ηλικιωμένους γονείς της, καθώς τα τέσσερα αδέλφια της αδυνατούν να έχουν μια σταθερή δουλειά και να προσφέρουν στην οικογένεια. Οταν ο πατέρας τους συμφωνεί να δώσει και τις τελευταίες οικονομίες του ως δώρο στο γάμο του γιου ενός συγγενή, η Λέιλα αρνείται να συμμορφωθεί με τη βούλησή του.
Οικογενειακές σχέσεις, πατριαρχία και γυναίκες καταδικασμένες να ζουν στο περιθώριο μέχρι που αποφασίζουν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους. Με αρκετή παραπάνω φλυαρία από ό,τι χρειάζεται.
Τα αβγά και τα πασχάλια. Κινούμενα σχέδια της Ούτε φον Μούνχαου-Πολ
Η Σχολή των Κουνελιών ετοιμάζεται να σημάνει συναγερμό: ο Λίο, το πονηρό κουνέλι της πόλης, θέλει να εξαλείψει το Πάσχα διά παντός. Συνωμοτεί με τις ύπουλες αλεπούδες και σχεδιάζει να καταστρέψει όλα τα πασχαλινά αβγά. Θα καταφέρουν τα κουνέλια του Πάσχα, Μαξ και Εμι, μαζί με τους φίλους τους, να τον εμποδίσουν;
Utama, το σπίτι μας. Του Αλεχάντρο Λοάιζα Γκρίσι, με τους Χόσε Καλκίνα, Λουίσα Κουίσπε
Στα ορεινά της Βολιβίας, ένα ηλικιωμένο ζευγάρι Κέτσουα έχει για χρόνια την ίδια καθημερινή ρουτίνα. Οταν μια ασυνήθιστα μακρά ξηρασία απειλεί συνολικά τον τρόπο ζωής τους, ο Βιργίνιο και η Σίσα αντιμετωπίζουν το δίλημμα να αντισταθούν ή να ηττηθούν από το πέρασμα του χρόνου.
Στο τέλος ξυρίζουν το γαμπρό. Του Στράτου Μαρκίδη, με τους Γιάννη Τσιμιτσέλη, Ελένη Καστάνη, Λευτέρη Ελευθερίου
Η απόφαση της Πόπης να παντρευτεί έναν νεότερο άντρα γεωργιανής καταγωγής αναστατώνει τη μικρή κοινωνία ενός χωριού στην Κω. Τα παιδιά της, η αδερφή της και οι εκκεντρικοί συγχωριανοί δεν θα κάτσουν με σταυρωμένα τα χέρια, βάζοντας σκοπό να αποτρέψουν το γάμο, ακόμα κι αν χρειαστεί να φτάσουν στα άκρα.
Broken circle. Του Δημήτρη Κατή, με τους Χρήστο Γλυκό, Χρήστο Αμβράζη, Βάγια Κωφού
Στην αρχαία Ελλάδα, την εποχή του Αγαμέμνονα, του Οδυσσέα και του Αχιλλέα, λίγο πριν τον Τρωικό Πόλεμο, τα πράγματα ανατρέπονται και δύο νέοι σε ένα ερωτικό παιχνίδι αγάπης παγιδεύονται στη ρωγμή του χρόνου.
Οι ξεχασμένοι (2017). Των Λουτσιάνο και Νικολάς Ονέτι, με τους Μίρτα Μπουσνέλι, Γουστάβο Γκαρθόν
Το Επεκουέν ήταν ένα από τα πλέον τουριστικά χωριά της Αργεντινής, με εκατοντάδες επισκέπτες να συρρέουν για τις θερμές πηγές του. Μέχρι που στις 10 Νοεμβρίου 1985, η τεράστια ποσότητα του νερού έσπασε το φράγμα, κατέκλυσε το χωριό και το βύθισε ολοκληρωτικά. Τριάντα χρόνια αργότερα, τα νερά υποχωρούν, με τους κατοίκους όμως να μην επιστρέφουν.
Salo, 120 μέρες στα Σόδομα (1975) ***. Του Πιέρ Πάολο Παζολίνι, με τους Πάολο Μπονατσέλι, Τζιόρτζιο Κατάλντι
Σε επανέκδοση η τελευταία ταινία του Παζολίνι, που αποτελεί κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος του μαρκήσιου Ντε Σαντ και ο σκηνοθέτης ενέταξε στην εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Το «προκλητικό» φιλμ σχολιάζει ζητήματα αυταρχισμού, φασισμού και επιβολής εξουσίας, και δεν διστάζει να φτάσει σε μέρη που δύσκολα συναντάμε σε άλλες ταινίες δοκιμάζοντας τις αντοχές μας.