ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΜΕΡΕΣ ***
(PERFECT DAYS)
ΓΕΡΜΑΝΙΑ – ΙΑΠΩΝΙΑ, 2023
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΒΙΜ ΒΕΝΤΕΡΣ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΚΟΤZΙ ΓΙΑΚΟΥΣΟ, ΑΡΙΣΑ ΝΑΚΑΝΟ
Ενας καθαριστής δημόσιων τουαλετών έχει την ίδια μοναχική ρουτίνα κάθε μέρα από τη στιγμή που ξυπνά για τη δουλειά του μέχρι που γυρίζει στο σπίτι του για λίγο διάβασμα ή μουσική από κασέτες πριν πέσει για ύπνο. Το καθημερινό του πρόγραμμα «διαταράσσεται» μερικές φορές από τα απρόοπτα που συμβαίνουν σε έναν νεαρό συνάδελφό του ή την απροειδοποίητη άφιξη της ανιψιάς του που μένει για λίγες μέρες μαζί του.
Ο Βέντερς επιλέγει με λίγα υλικά να γυρίσει μια ταινία για τις ακριβές στιγμές της καθημερινότητας που συνήθως απαξιώνουμε και δεν εκτιμάμε όσο θα έπρεπε, τον απλό και λιτό βίο που δεν έχει ανάγκη και πολλά «αξεσουάρ» για να δίνει ικανοποίηση και πληρότητα στον άνθρωπο. Ολο αυτό το ενσαρκώνει με τόση γλυκύτητα και πραότητα ο Κότζι Γιακούσο, που οι Κάννες δεν μπόρεσαν να του αντισταθούν και τον τίμησαν με το βραβείο ανδρικής ερμηνείας. Η ταινία διεκδικεί το Οσκαρ καλύτερης διεθνούς ταινίας εκπροσωπώντας την Ιαπωνία.
Χριστούγεννα στο Netflix: Οι 10 σειρές και ταινίες με γιορτινή διάθεση
ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΚΟ ΠΑΡΑΜΟΝΕΥΕΙ ***
(WHEN EVIL LURKS)
ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ, 2023
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΝΤΕΜΙΑΝ ΡΟΥΓΚΝΑ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΕZΕΚΙΙΛ ΡΟΝΤΡΙΓΚΕZ, ΝΤΕΜΙΑΝ ΣΑΛΟΜΟΝ
Δύο αδέλφια σε ένα απομονωμένο χωριό της Αργεντινής εντοπίζουν έναν υπέρβαρο, άρρωστο και σαπισμένο άνδρα σε ένα κοντινό τους σπίτι και θεωρώντας ότι, σύμφωνα με τις δοξασίες του χωριού, είναι ένας δαιμονισμένος, παίρνουν την πρωτοβουλία να τον μετακινήσουν και να τον ξεφορτωθούν. Ομως στο δρόμο εκείνος εξαφανίζεται από την καρότσα του αγροτικού που τον μεταφέρουν και αγνοείται. Το κακό τότε θα εξαπλωθεί σε όλο το χωριό με οδυνηρές συνέπειες.
Οι φίλοι του καθαρού folk horror θα σπεύσουν για να απολαύσουν απρόοπτα λουτρά αίματος που σοκάρουν, κάνουν εντύπωση και μένουν για καιρό μέσα σου. Σε συνδυασμό με μια αρκετά καλά δομημένη ιστορία-παραβολή που υπηρετείται με σταθερότητα και συνέπεια από το πρωταγωνιστικό δίδυμο, η ταινία του Ντεμιάν Ρούγκνα θα μπορούσε να αφορά σε μεγαλύτερο κοινό από αυτό που προορίζεται.
ΕΝΑ ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΡΧΗ **1/2
(THE END WE START FROM)
ΑΓΓΛΙΑ, 2023
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΜΑΧΑΛΙΑ ΜΠΕΛΟ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΤZΟΝΤΙ ΚΟΜΕΡ, ΤZΟΕΛ ΦΡΑΪ
Καθώς το Λονδίνο βουλιάζει από τις εξωπραγματικές πλημμύρες που το πλήττουν, ένα νεαρό ζευγάρι αναγκάζεται να εγκαταλείψει κι αυτό το σπίτι του μαζί με το νεογέννητο παιδί τους. Θα βρουν καταφύγιο στο πατρικό σπίτι του άνδρα σε ένα νησί, αλλά γρήγορα κι εκεί η κατάσταση θα ξεφύγει από τον έλεγχο, καθώς τα τρόφιμα μειώνονται δραματικά για όλους τους κατοίκους. Η γυναίκα θα φύγει με το παιδί της περνώντας μια οδύσσεια μέχρι να βρει ασφαλές καταφύγιο.
Θρίλερ επιβίωσης, που όμως οι ρυθμοί είναι πιο αργοί και εσωτερικοί πολλές φορές, σε σχέση με τις σχετικές ταινίες που έχουμε δει έως τώρα. Το σχόλιο της περιβαλλοντικής καταστροφής που συντελείται στην εποχή μας με πιο εντατικούς ρυθμούς, και η δυσκολία των γονιών να εξασφαλίσουν το μέλλον του παιδιού τους είναι προφανή, αλλά κάποια κενά στην εξέλιξη της ιστορίας και τα ανεκμετάλλευτα περάσματα των δεύτερων χαρακτήρων περιορίζουν τον ορίζοντα αυτής της καλής πρώτης προσπάθειας.
Επίσης προβάλλονται
Εμπόλεμη ζώνη. Του Γουίλιαμ Γιούμπανκ με τους Λίαμ Χέμσγουορθ, Ράσελ Κρόου, Λουκ Χέμσγουορθ
Eνας αρχάριος ελεγκτής μάχης της Πολεμικής Αεροπορίας και ένας έμπειρος πιλότος drone υποστηρίζουν μια ομάδα της Delta Force, καθώς προσπαθούν να μετατρέψουν μια αποστολή που πήγε στραβά σε επιχείρηση διάσωσης.
Το χέρι της Θείας Δίκης. Των Εσομ και Ιαν Νελμς με τους Ορλάντο Μπλου, Αντι ΜακΝτάουελ
Ο Κας προσπαθεί να κάνει μία τίμια και ήσυχη ζωή φροντίζοντας την ορφανή ανιψιά του, Σαβάνα, σε μία κομητεία στα Απαλάχια όρη. Oταν η σαδίστρια αρχηγός του υποκόσμου Μπιγκ Κατ τον αναγκάζει να επιστρέψει στην υπηρεσία της, ο Κας ανακαλύπτει ότι είναι ικανός για τα πάντα, ακόμα και φόνο, για να προστατεύσει την πόλη του και τη μόνη οικογένεια που του έχει απομείνει. Oσο τα πράγματα δυσκολεύουν, ο Κας παρασύρεται σε έναν εφιάλτη που θολώνει τις γραμμές ανάμεσα στο καλό και στο κακό.
Η μητέρα του σταθμού. Ντοκιμαντέρ της Κωστούλας Τωμαδάκη
Μετεμφυλιακή Ελλάδα, φτώχεια, ανεργία, η μετανάστευση μονόδρομος για τις χιλιάδες γυναίκες, κυρίως, από τα χωριά της Βορείου Ελλάδας που ερήμωσαν μέσα σε μια δεκαετία. Με τρένα, καράβια και εισιτήριο χωρίς επιστροφή, νέες γυναίκες, χωρίς να γνωρίζουν τη γλώσσα, κάποιες αγράμματες, έφτασαν στις φάμπρικες της Γερμανίας. Οι περισσότερες έχοντας αφήσει πίσω τους την οικογένεια.
Το βίωμα των Ελληνίδων μεταναστριών της δεκαετίας του ’60, οι οποίες έφτιαξαν τη ζωή τους από την αρχή στη Γερμανία, όπου υπήρξαν τριπλά αόρατες όντας αγράμματες, ξένες και γυναίκες.
Ειδήσεις σήμερα
Φαίη Σκορδά: Τι της άφησε ο μπαμπάς της φεύγοντας από την ζωή