Tο eleftherostypos.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Κάθε αποκαλόκαιρο, ένα χρυσό λιοντάρι βρυχάται στη Βενετία, κηρύσσοντας με δικό του τρόπο την έναρξη του λεγόμενου “Awards Season”.
Μετά από τρεις μήνες κινηματογραφικής ξηρασίας, ώρα να δούμε ποιες ταινίες θα μονοπωλήσουν τα ταμεία (και τα βραβεία!) τον χειμώνα που έρχεται. Η εικόνα διάσημων, λαμπερών ηθοποιών να καταφθάνουν εν πλω στο Λίντο της Βενετίας, με γοητεύει από παιδί. Είναι συνυφασμένη μέσα μου με το τέλος του καλοκαιριού, την έναρξη ενός καινούργιου κύκλου δημιουργίας, και την υπόσχεση νέων, υπέροχων κινηματογραφικών ταξιδιών.
Κατά γενική ομολογία, το πρόγραμμα της φετινής διοργάνωσης -δια χειρός του καλλιτεχνικού διευθυντή Αλμπέρτο Μπαρμπέρα- ήταν πιο εντυπωσιακό από ποτέ. Να τί τράβηξε το ενδιαφέρον, καθώς και τί βραβεύτηκε:
Το πολυπόθητο χρυσό λιοντάρι καλύτερης ταινίας απέσπασε η πρώτη αγγλόφωνη δραματική ταινία του Πέδρο Αλμοδόβαρ, η οποία -σύμφωνα με τον σκηνοθέτη- “έχει ισπανική ψυχή”. Στο “The Room Next Door”, Τζούλιαν Μουρ και Τίλντα Σουίντον παραδίδουν μαθήματα συναισθηματικού βάθους, ενσαρκώνοντας δύο φίλες που επανενώνονται μετά από χρόνια σε μια γλυκόπικρη, συναισθηματικά φορτισμένη συνθήκη.
Ο Μπρέιντι Κόρμπετ βραβεύτηκε με το αργυρό λιοντάρι για τη σκηνοθεσία της ταινίας “The Brutalist” που -παρόλες τις τρεισήμισι ώρες του- ήταν φαβορί των κριτικών. Με πρωταγωνιστές τον Έιντριαν Μπρόντι και την Φελίσιτι Τζόουνς, η ταινία ακολουθεί έναν Ούγγρο αρχιτέκτονα που επιζεί του Ολοκαυτώματος και προσπαθεί να ξαναχτίσει τη ζωή του στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ερωτικά Θρίλερ
Στη Νικόλ Κίντμαν απονεμήθηκε το Κύπελλο Βόλπι για την ερμηνεία της στο “Babygirl”, ένα έντονο ερωτικό θρίλερ για μια καταξιωμένη διευθύντρια τεχνολογικής εταιρείας που μπλέκεται σε συναισθηματική περιπέτεια με έναν νεαρό μαθητευόμενο. Δυστυχώς, το βραβείο αναγκάστηκε να παραλάβει η σκηνοθέτιδα της ταινίας, Χαλίνα Ρέιν, καθώς η Νικόλ Κίντμαν έχασε τη μητέρα της εκείνη την ημέρα σε μια “σύγκρουση της ζωής με την τέχνη”, όπως δήλωσε.
Σε αντίστοιχα μονοπάτια κινήθηκε και ο Ντάνιελ Κρεγκ στο “Queer” του Λούκα Γκουαντανίνο, αποτινάσσοντας για τα καλά το κοστούμι του Τζέιμς Μποντ. Βασισμένη στο αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα του Ουίλιαμ Μπάροουζ, η ταινία επικεντρώνεται στη βασανιστική ερωτική επιθυμία του πρωταγωνιστή για έναν νεαρότερο άντρα. Αν και η ερμηνεία του Κρεγκ απέσπασε θετικές κριτικές, το βραβείο καλύτερης ερμηνείας πήγε στον Βενσάν Λιντόν για το “Jouer avec le Feu”, που πραγματεύεται την ιδεολογική ρήξη ανάμεσα σε πατέρα και γιο, στη Γαλλία του 1968.
Λαμπερές Πρεμιέρες
To κύρος μιας πρεμιέρας στο Φεστιβάλ Βενετίας είναι αδιαμφισβήτητο. Αν και δεν απέσπασαν βραβεία, κάποιες ταινίες είναι ήδη στη λίστα μας για τον χειμώνα:
Ο Χοακίν Φίνιξ επέστρεψε στη Βενετία ως “Joker” για δεύτερη φορά μετά το 2019, όταν η πρώτη ταινία στην οποία υποδύεται τον εμβληματικό αντίπαλο του Μπάτμαν απέσπασε, κάπως απρόσμενα, το χρυσό λιοντάρι.
Φινάλε με ελληνικό αέρα! Η Αντζελίνα Τζολί μεταμορφώθηκε στη δική μας “Μαρία” σε μια ταινία για τις τελευταίες ημέρες ζωής της κορυφαίας σοπράνο. Ειδική έμφαση έχει δοθεί στο μουσικό κομμάτι της ταινίας, με τους ηχολήπτες να έχουν ενσωματώσει τη φωνή της ηθοποιού στις θρυλικές ηχογραφημένες ερμηνείες της ανεπανάληπτης Κάλλας.