Ηδη η κορυφαία βρετανική αλυσίδα Cineworld ανακοίνωσε ότι βάζει λουκέτο στις αίθουσές της στην Αγγλία και την Ιρλανδία (128) καθώς και στις ΗΠΑ (543) μέχρι νεωτέρας, ωθώντας στην ανεργία χιλιάδες εργαζομένους.
Στη χώρα μας η ανησυχία των αιθουσαρχών είναι έκδηλη, ιδιαίτερα εκείνων που διατηρούν μονές ή διπλές αίθουσες. Σχεδόν το 1/3 των εισιτηρίων της χρονιάς χάθηκε από τον Μάρτιο έως σήμερα, ενώ δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα ομαλοποίηση της κατάστασης.
Αποτέλεσμα είναι πολλοί αιθουσάρχες να θεωρούν πως δύσκολα θα καταφέρουν να ανοίξουν ξανά σε πλήρη λειτουργία, αν και εφόσον επιτρέψει η πολιτεία. Το Αστυ στην Κοραή ζητά από την υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, να παρέμβει άμεσα με μια μεγάλη αφίσα στη μαρκίζα, ενώ οι αιθουσάρχες της Βόρειας Ελλάδας στέλνουν απεγνωσμένες επιστολές στον πρωθυπουργό αγωνιώντας για το μέλλον τους.
Το «πείραμα» με το «Tenet» του Κρίστοφερ Νόλαν φαίνεται ότι απέτυχε. Η ταινία βγήκε τέλη Αυγούστου στις αίθουσες έχοντας ήδη από πριν αναλάβει το ρόλο του οχήματος που θα φέρει πίσω το κοινό.
Μετά από έξι εβδομάδες προβολών το «Tenet» έχει μόλις ξεπεράσει τα 300 εκατ. δολάρια σε εισπράξεις, επίδοση που θεωρείται μάλλον «λίγη» για ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν με προϋπολογισμό που έφτασε τα 200 εκατ. δολάρια. Αυτά συμβαίνουν ενώ οι αίθουσες στη Νέα Υόρκη και το Λος Αντζελες είναι κλειστές. Στη χώρα μας, μόλις έφτασε τα 106.664 εισιτήρια. Υπό κανονικές συνθήκες το πιθανότερο είναι ότι θα έκανε τουλάχιστον τα διπλάσια.
Μετά από αυτό το «στραπάτσο», πρώτος ο Τζέιμς Μποντ σάλπισε οπισθοχώρηση, με τις γνωστές συνέπειες για τις αίθουσες. Αυτές που ήδη ανακοίνωσαν την παύση λειτουργίας τους και αυτές που ελπίζουν να επιζήσουν από αυτή την καταιγίδα.
Η απόφαση της εταιρίας παραγωγής του «No time to die» δέχθηκε έντονη κριτική από τον ξένο Τύπο. «Είναι εξοργιστικό το γεγονός ότι το στούντιο δείλιασε τόσο πολύ αναβάλλοντας την πρεμιέρα μιας ταινίας που ολόκληρη η βιομηχανία περίμενε ως σανίδα σωτηρίας», σημειώνει ο «Guardian».
Η χιονοστιβάδα, που είχε ήδη αρχίσει να δημιουργείται από το καλοκαίρι, διογκώθηκε. Η «Μουλάν» έκανε πρεμιέρα στις πλατφόρμες και στις αίθουσες των χωρών που δεν διατίθεται το κανάλι Disney+. Tα αποτελέσματα ήταν μάλλον κι εδώ απογοητευτικά, ενώ στη χώρα μας δύσκολα θα πιάσει τα 50.000 εισιτήρια (τώρα είναι στα 35.000).
Στην αρχή της χρονιάς το πρόγραμμα είχε για τις τελευταίες εβδομάδες του 2020 τις πρεμιέρες του «Dune» (μεταφέρθηκε στις 21/10/21) σε σκηνοθεσία Ντενίς Βιλνέβ, του «West Side Story» (αναβλήθηκε για τις 10/12/21) σε σκηνοθεσία Στίβεν Σπίλμπεργκ, του δεύτερου «Top Gun» (αναβλήθηκε για τις 2/7/21) με τον Τομ Κρουζ, ενώ θα είχαμε ήδη απολαύσει το «Wonder Woman 1984» με την Γκαλ Γκαντότ, το «The French Dispatch» του Γουές Αντερσον, το «Black Widow» (αναμένεται στις 7/5/21) με τη Σκάρλετ Γιόχανσον, το «Ghostbusters: Afterlife» (πάει για τις 5/3/21), το «Fast & Furious 9» (αναμένεται στις 29/5/21) και πολλά άλλα.
Επίσης, θα μετρούσαμε αντίστροφα για τον καινούργιο «Μπάτμαν» (4/3/22), με τον Ρόμπερτ Πάτινσον να υποδύεται τον ομώνυμο σούπερ ήρωα, ταινία που θα έκανε πρεμιέρα στις 25 Ιουνίου 2021. Αντίστροφα θα μετρούσαμε και για το σίκουελ του «Avatar», που θα έβγαινε στις αίθουσες τα Χριστούγεννα του 2021.
Τα νέα τις τελευταίες ημέρες είναι απογοητευτικά, καθώς όλες αυτές οι μεγάλες και πολυαναμενόμενες πρεμιέρες αναβλήθηκαν για την ερχόμενη άνοιξη και μετά (εκτός από το «Wonder Woman 1984», που προς το παρόν πάει για πρεμιέρα τα ερχόμενα Χριστούγεννα), δημιουργώντας ένα τεράστιο κενό σε όλο αυτό το διάστημα που μεσολαβεί από σήμερα έως τον Μάρτιο.
Μέχρι τότε μάλλον θα πρέπει να σβήσουμε τη δίψα μας με ό,τι έχει ξεμείνει στα ράφια των γραφείων διανομής και τις δειλές νέες προτάσεις των τριψήφιων αριθμών στα εισιτήρια, ελπίζοντας ότι ανάμεσά τους κρύβονται εκπλήξεις που θα αντισταθμίσουν τη ζημιά.
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr