Από το trailer και την περίληψη του «Ετερος Εγώ» αντιλαμβανόμαστε… σκοτεινές αποχρώσεις. Υπάρχουν μύθοι και δοξασίες της ελληνικής παράδοσης από τους οποίους αντλήσατε έμπνευση; Πού αποδίδετε την επιτυχία του;
Αρχικά, πιστεύω ότι αυτό οφείλεται στα σενάριά τους. Με την Κατερίνα Φιλιώτου δουλεύουμε την κάθε ιστορία μήνες ολόκληρους προσπαθώντας να μην αφήσουμε τίποτα στην τύχη και τίποτα αναπάντητο. Πιστεύω πως η ποιότητα των σεναρίων, η αισθητική των χώρων της σειράς και το ότι η σειρά δεν χάνει την επαφή της με το σύμπαν το οποίο δημιουργεί είναι μερικοί από τους παράγοντες που έχουν κάνει το «Ετερος Εγώ» να ξεχωρίσει. Είναι μια δουλειά που σέβεται τον εαυτό της και το κοινό στο οποίο απευθύνεται και δεν φοβάται να ονειρευτεί και να τολμήσει. Σε ό,τι αφορά την ελληνική παράδοση και ειδικά τη μυθολογία μας, πιστεύω ότι οι λύσεις σε όλα τα προβλήματα που ταλαιπωρούν την ανθρωπότητα βρίσκονται μέσα σε αυτές. Χρειάζεται νηφαλιότητα και σωστή ανάγνωση.
Εχετε στο ιστορικό σας και μια σειρά από ταινίες, σίριαλ, θεατρικά, με ποικιλία θεματολογίας. Πώς γεννιούνται μέσα σας οι ιδέες;
Από την παρατήρηση του κόσμου γύρω μου, αλλά και του εαυτού μου μέσα σε αυτόν. Η ανάγκη να μοιραστώ μια απορία μου με τον κόσμο. Μια ιστορία που θα βάλει το μυαλό στη διαδικασία μιας ερώτησης. Γιατί η ερώτηση είναι έρωτας. Σε εξελίσσει.
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος, παραγωγός. Εχετε κατά καιρούς ενσαρκώσει και τις τρεις αυτές ιδιότητες. Ποια θα λέγατε ότι είναι η αγαπημένη σας και γιατί; Και πώς από σπουδές στα ναυτιλιακά βρεθήκατε στον χώρο της τέχνης; Σας έχει βοηθήσει στην πορεία σας;
Θα ξεχώριζα την ιδιότητα του σεναριογράφου, γιατί εκεί έχεις την απόλυτη ελευθερία να δημιουργήσεις το σύμπαν που θες, χωρίς εμπόδια. Εξακολουθώ να κάνω και τα δύο, και ναυτιλιακά και σινεμά. Δεν είναι εύκολος ο συνδυασμός τους, αλλά έχω την τύχη να έχω κάνει σωστές επιλογές συνεργών και στα δύο πεδία. Επειδή πάντα η τέχνη κυριαρχούσε στη ζωή μου, αυτό με βοήθησε πάρα πολύ στον κόσμο των επιχειρήσεων, όπως, φυσικά, και ο χώρος των επιχειρήσεων με βοήθησε να κάνω την τέχνη που θέλω χωρίς συμβιβασμούς και χωρίς εκπτώσεις.
Ποια η επίδραση της σημερινής οικονομικής κρίσης στον χώρο σας;
Grand Hotel spoiler: Προσπαθούν να κλέψουν το μωρό της Ελένης - Το σχέδιο της Κυβέλης
Οι οικονομικές κρίσεις επηρεάζουν τους πάντες και τα πάντα. Στον χώρο όμως της τηλεόρασης δεν νομίζω ότι το πρόβλημα είναι το οικονομικό. Αν δει κανείς τις παραγωγές των ριάλιτι και διακρίνει το μέγεθος, θα διαπιστώσει ότι το πρόβλημα δεν είναι τα χρήματα, αλλά το πώς δαπανώνται και σε ποια projects.
Πολλές φορές οι ήρωές σας ζουν περιπέτειες που οδηγούν στα άκρα. Εχετε φανταστεί ότι μπορεί να είστε έμπνευση για έναν εν δυνάμει δολοφόνο; Σας φοβίζει όλο αυτό;
Με αυτήν τη λογική δεν θα έπρεπε να προβάλουμε τη Μήδεια, τον Οιδίποδα, δεν θα έπρεπε να κάνουμε τίποτα. Η τέχνη χρησιμοποιεί το ψέμα για να πει μια αλήθεια και ακόμα και στα πιο σκοτεινά της σημεία ο χαρακτήρας της είναι πάντα αλληγορικός. Πλησιάζει εκ του ασφαλούς το επικίνδυνο για να φωτίσει την ανάγκη του ασφαλούς. Της καλοσύνης και της αγάπης, της κατανόησης και, πάνω από όλα, της ενσυναίσθησης.
Θέλετε να μοιραστείτε μαζί μας την εμπειρία σας και την τοποθέτησή σας σχετικά με το κίνημα #MeToo;
Εχω τοποθετηθεί και νομίζω ότι υπήρξα ξεκάθαρος. Τόσο σοβαρά θέματα δεν πρέπει να τα αναμασάμε συνέχεια γιατί αποδυναμώνονται και αυτό δεν εξυπηρετεί κανέναν, παρά μόνο τους θύτες και όσους επιθυμούν να αποδυναμώσουν τη φωνή των θυμάτων.
Ποιο είναι το επόμενο βήμα σας; Εχετε κάποιο νέο project στα σκαριά; Θα μας χαρίσετε κάποιο spoiler;
Είμαι στη διαδικασία που ήδη δουλεύω και προετοιμάζω δύο μεγάλα νέα projects σε επίπεδο σειρών μυθοπλασίας και μελετώ και ένα έργο για το θέατρο. Δεν είμαι σε θέση να ανακοινώσω κάτι επίσημα ακόμα. Προέχει να έχουμε όλοι την υγεία μας και να ολοκληρώσουμε τον κύκλο «Νέμεσις».
ΠΥΓΜΑΛΙΩΝ ΔΑΔΑΚΑΡΙΔΗΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ: «Με τον Σωτήρη μιλάμε την ίδια… γλώσσα»
Η συνεργασία με τον Σ. Τσαφούλια για το «Ετερος Εγώ» πώς προέκυψε;
Το 2012, ο Σωτήρης αποφάσισε να ασχοληθεί με τον κινηματογράφο και με πήρε τηλέφωνο να μου προτείνει συνεργασία στην πρώτη του ταινία «Κοινός παρονομαστής». Συναντηθήκαμε στο γύρισμα, κλείσαμε τη συνεργασία μας και από τότε πορευόμαστε μαζί.
Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε για να φέρετε τον ρόλο του εγκληματολόγου Δημήτρη Λαΐνη στα μέτρα σας; Πινελιές από τον χαρακτήρα σας υπάρχουν;
Κατ’ αρχάς, δεν φέρνω κανέναν ρόλο στα μέτρα μου. Εγώ πρέπει να μπω στα μέτρα του ρόλου. Προσπαθώ με τη δική μου εκφραστικότητα, σκέψη και φαντασία, σύμφωνα με την καθοδήγηση του σκηνοθέτη, να μπω σε αυτήν τη διαδικασία, να οργανώσω τον συγκεκριμένο χαρακτήρα.
Ο ρόλος του Λαΐνη είναι ιδιαίτερος και έχει σύνδρομο Ασπεργκερ. Εσείς το ψάξατε αυτό για να μπορέσετε να το αποτυπώσετε;
Δεν γίνεται αλλιώς, η δουλειά μας είναι ένα μόνιμο ψάξιμο.
Πιστεύετε ότι σε όλους μας υπάρχει μια σκοτεινή πλευρά που απλώς δεν έχει βρει την ευκαιρία να βγει στο φως;
Ο άνθρωπος εν δυνάμει μπορεί να είναι το οτιδήποτε, απλώς η προσωπικότητα που η τύχη μάς έχει φέρει μπορεί να μας κάνει να μην είμαστε απέναντι στο σκοτάδι αλλά στο φως.
Ζείτε μέσα στο έργο ή το βλέπετε καθαρά ως δουλειά;
Δεν βλέπω τίποτα καθαρά ως δουλειά. Αν ήταν έτσι, θα έκανα κάτι άλλο για να μου αποφέρει μόνο χρήματα.
Αυτήν την εποχή, συνεργάζεστε με τον Σ. Τσαφούλια και στο θέατρο, στο «Αινιγματικές παραλλαγές». Ερμηνεύετε τον ρόλο σας και ταυτόχρονα συν-σκηνοθετείτε το έργο.
Για το «Αινιγματικές παραλλαγές» είχαμε μιλήσει με τον Σωτήρη από τότε που κάναμε το «Κοινός παρονομαστής». Ηταν ένα έργο που είχα ήδη στα χέρια μου. Το έδωσα στον Σωτήρη να το διαβάσει, λέγοντάς του πως όταν μεγαλώσω -γιατί έπρεπε να μεγαλώσω λίγο ηλικιακά- θα ήθελα πολύ να το κάνω. Εκείνος συμφώνησε και σκέφτηκε, μάλιστα, μήπως το κάνουμε και ταινία, μιας και αγαπάει πολύ το σινεμά. Ετσι προέκυψε στο θέατρο αυτό το project για το οποίο είχαμε μιλήσει εδώ και δέκα χρόνια. Το έργο το ξέραμε πολύ καλά κι εγώ κι εκείνος, ήταν κάτι που αγαπούσαμε πολύ και θέλαμε να γίνει κάποια στιγμή.
Ως σκηνοθέτης και ως ηθοποιός, πώς τα ταιριάζετε και τα δύο στην ίδια παράσταση;
Εχω μια συγκεκριμένη εικόνα για έναν κόσμο στον οποίο ονειρεύομαι να υπάρχω, κάποια πράγματα στο μυαλό μου που θα ήθελα να τα ταιριάξω εικονοληπτικά με τον τρόπο σκέψης μου. Ο κάθε σκηνοθέτης έχει μια δική του απόφαση για τον τρόπο που θα διηγηθεί μια ιστορία στους ανθρώπους. Είναι κάτι πάρα πολύ ξεκάθαρο και μου δόθηκε η δυνατότητα να μπορώ να το διατυπώσω χωρίς να παρέμβω στην άποψη ενός άλλου ανθρώπου, όπως ο Σ. Τσαφούλιας. Συμφωνήσαμε για μια θεματική που αγαπώ πολύ. Μιλάμε την ίδια γλώσσα σε κάποια πράγματα.
Τι έχετε τώρα κατά νου; Τι μας ετοιμάζετε;
Συνεχίζονται οι παραστάσεις του «Αινιγματικές παραλλαγές», η υλοποίηση του τρίτου και του τέταρτου κύκλου του «Ετερος Εγώ», καθώς και η συμμετοχή μου στο Φεστιβάλ Αθηνών στην παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά «Η τρικυμία» του Σαίξπηρ, για 6-7 παραστάσεις μόνο.
ΠΕΤΡΟΣ ΛΑΓΟΥΤΗΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ:«Η δουλειά μου είναι να ζω μέσα στο έργο»
Το «Ετερος Εγώ» και ο Σ. Τσαφούλιας πώς προέκυψαν στη ζωή σας;
Γνωριστήκαμε στην πρεμιέρα της ταινίας «Ετερος Εγώ», του δήλωσα τον θαυμασμό μου για την ταινία και του είπα πως είμαι στη διάθεσή του για οποιονδήποτε ρόλο σε οποιαδήποτε μελλοντική δουλειά του. Δύο χρόνια αργότερα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε πως το «Ετερος Εγώ» θα γίνει σειρά και θέλει να υποδυθώ έναν πρωταγωνιστικό ρόλο.
Υπάρχει το ερώτημα στην ταινία για τη διαφορά του δίκαιου με το νόμιμο. Ποια είναι η γνώμη σας;
Οι νόμοι πολλές φορές είναι ατελείς ή «παλιοί» και η Πολιτεία οφείλει να τους επανεξετάζει και να τους αναπροσαρμόζει σύμφωνα με τις ανάγκες της εποχής και της κοινωνίας. Ο στόχος τους πρέπει να είναι η απονομή δικαιοσύνης και η αποφυγή «παραθύρων» που εξυπηρετούν συμφέροντα.
Τι κοινό έχετε με τον αστυνομικό «Παντελή Σκλαβή»; Πινελιές από τον χαρακτήρα σας υπάρχουν;
Κάθε ρόλος που υποδύομαι φέρει, έτσι κι αλλιώς, τη «ματιά» μου πάνω στα πράγματα, άρα αυτό είναι από μόνο του το πρώτο κοινό μου με τον Παντελή. Από εκεί και πέρα ο Παντελής είναι ένας άνθρωπος δίκαιος και ηθικά ακέραιος, δύο χαρακτηριστικά που θέλω να πιστεύω ότι τα φέρω κι εγώ. Ο Π. Σκλαβής θαυμάζει και σέβεται απεριόριστα την ευφυΐα και το «πνεύμα» του Δ. Λαΐνη, αλλά και του Απ. Μπαρασόπουλου. Είναι κάτι που συμβαίνει και σ’ εμένα όταν συναντιέμαι με ανθρώπους που φέρουν αυτά τα χαρακτηριστικά.
Ποια σκηνή σάς δυσκόλεψε ή σας συγκίνησε περισσότερο; Μπορείτε να μας πείτε κάποια από τα παραλειπόμενα όταν γυριζόταν η σειρά και έχουν ενδιαφέρον;
Νομίζω ότι η σκηνή που με δυσκόλεψε περισσότερο θα μείνει μυστικό μου ή ίσως και να μην έχει γυριστεί ακόμα. (Γέλια.) Ηταν υπέροχα τα γυρίσματα στο παλιό εργοστάσιο της ΔΕΗ στο Κερατσίνι, η σκηνή που η Αστυνομία επιτίθεται στους κακοποιούς. Πολύ γέλιο είχαμε ρίξει στα γυρίσματα του 1ου κύκλου, όταν ο Μάνος Βακούσης προσπαθούσε να μπει σε λάθος ελικόπτερο.
Ζείτε μέσα στο έργο ή το βλέπετε καθαρά ως δουλειά;
Η δουλειά μου είναι να ζω μέσα στο έργο. Οσο περισσότερο το καταφέρνω, πράγμα που δεν εξαρτάται πάντα μόνο από τον ηθοποιό, τόσο καλύτερα κάνω τη δουλειά μου.
«Δεν γίνεσαι μεγάλος καλλιτέχνης αν δεν έχεις γίνει πρώτα σπουδαίος άνθρωπος», έχει πει ο Σ. Τσαφούλιας. Συμφωνείτε;
Το ταλέντο προς μια τέχνη μπορεί να είναι άσχετο με τη «σπουδαιότητα» ενός ανθρώπου. Αν θες να λέγεσαι καλλιτέχνης όμως οφείλεις στην ανθρωπότητα να θες να «βαδίζεις» προς την πιο «σπουδαία» εκδοχή του εαυτού σου. Και τέλος…
Τι έχετε τώρα κατά νου; Τι μας ετοιμάζετε; Ενα μικρό spoiler για τη συνέχεια του «Ετερος Εγώ» θα μας πείτε;
Είμαστε στις παραμονές της έναρξης των γυρισμάτων για τον τρίτο κύκλο της σειράς, «Ετερος Εγώ – Νέμεσις», οπότε δεν θα μπορούσα να ετοιμάζω και κάτι άλλο. Το συμβόλαιό μου μου απαγορεύει αποκαλύψεις…
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Αναστάτωση στην οικογένεια της Ελένης Μενεγάκη εξαιτίας της μικρής Μαρίνας
- Σάσα Μπάστα: Οι αποκαλύψεις για τη ζωή της σοκάρουν – Ο θάνατος του πατέρα της και το θαύμα με τον αδερφό της
- Δημήτρης Παπάζογλου: «Έχω φάει ξεφωνητά, με φώναζαν Λουλού… Είχα όμως εσωτερική δύναμη»
- Για αυτά τα ζώδια η Τετάρτη θα μείνει αξέχαστη
- ΣΚΑΪ: Αλλαγές & πρεμιέρες στο πρόγραμμα – Από την μετακίνηση Μουτσινά στο Masked Singer
- Αθηνά Ωνάση: Από που βγάζει σήμερα λεφτά ενώ δεν δουλεύει
- Άβα Γαλανοπούλου: Πλήρωσε ακριβά το τίμημα του έρωτα – Της έφαγε 1.200.400 ευρώ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr