Η Πεντάμορφη και το Τέρας (BEAUTY AND THE BEAST)
Στο γνωστό αγαπημένο παραμύθι καταφεύγει η Ντίσνεϊ για να στρέψει και πάλι τα βλέμματα όλων προς τη μεριά της, αν και με τόσες εξαγορές που έχει κάνει τα τελευταία χρόνια και με τόσες υπερπαραγωγές που έχει ρίξει στην αρένα της σκοτεινής αίθουσας, μόνο ξεχασμένη δεν είναι η εταιρία από το κοινό. Το αντίθετο.
Οσοι πιστοί, λοιπόν, καλείστε να προσέλθετε άφοβα, καθώς η νέα, ανανεωμένη εκδοχή της ιστορίας του αταίριαστου αλλά μεγάλου έρωτα τα περιέχει όλα και είναι προσεγμένη μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια.
Αν μια καλή αφετηρία για να ξαναδεί κανείς αυτό το παραμύθι είναι τα σκηνικά, τα κοστούμια και πάνω από όλα η «σωστή» πρωταγωνίστρια, τότε η «Πεντάμορφη και το τέρας» του 2017 μπορούμε να πούμε ότι κερδίζει από τα αποδυτήρια. Η Εμα Γουάτσον στέκεται αρκετά καλά στο ρόλο της εύθραυστης αλλά και αποφασιστικής, όταν το απαιτούν οι περιστάσεις, Μπελ, και είτε φοράει κάτι πρόχειρο για να βγει για ψώνια στο χωριό είτε την τουαλέτα μέσα στην οποία θα χορέψει τον «ονειρικό» χορό με το Τέρας στο κάστρο του, δείχνει το ίδιο κομψή και γοητευτική. Η ισορροπία είναι το κλειδί για το ρόλο της Πεντάμορφης και εδώ η Γουάτσον ακροβατεί περίφημα.
Καλές ανάσες δίνουν και οι δεύτεροι ρόλοι, οι οποίοι είναι οπλισμένοι με καλό χιούμορ που απευθύνεται στο ευρύ κοινό χωρίς να προσβάλλει. Ιδιαίτερα οι σκηνές με τον υπερφίαλο Γκαστόν αλλά και τα αντικείμενα στο κάστρο του Τέρατος που σκέφτονται, νιώθουν και λειτουργούν σαν άνθρωποι, στηρίζουν πολύ σοφά την κεντρική ιστορία του παραμυθιού. Οταν, δε, στο τέλος τα αντικείμενα παίρνουν πάλι την ανθρώπινη μορφή που είχαν πριν το ξόρκι, η έκπληξη με τα γνωστά πρόσωπα που κρύβονταν πίσω τους είναι πολύ ευχάριστη και δίνει άλλο τόνο στο φινάλε της ταινίας.
Οσο για τη «φασαρία» που έχει ξεσπάσει γύρω από τον γκέι χαρακτήρα της ταινίας, βλέποντάς την καταλαβαίνεις ότι περισσότερο για διαφήμιση έγινε όλη η κουβέντα παρά για κάτι που ενδεχομένως να θίγει ουσιαστικά.
ΗΠΑ, 2016
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΜΠΙΛ ΚΟΝΤΟΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΕΜΑ ΓΟΥΑΤΣΟΝ, ΝΤΑΝ ΣΤΙΒΕΝΣ
Ένα βήμα τη φορά
Υστερα από ένα ατύχημα σε πισίνα, ο Μπεν μένει ατελώς τετραπληγικός και μετά τις εγχειρήσεις, μεταφέρεται σε μια κλινική φυσιοθεραπείας προκειμένου να ανακτήσει την ικανότητά του να κινεί φυσιολογικά τα μέλη του. Εκεί θα γνωρίσει άλλα παιδιά που αντιμετωπίζουν τις ίδιες δυσκολίες και όλοι τους προσπαθούν να αποδεχθούν τα νέα δεδομένα της ζωής τους και να βελτιώσουν την κατάστασή τους.
Με όπλο το χιούμορ το «Ενα βήμα τη φορά» κάνει μια απόπειρα να μεταφέρει το μήνυμα πως ακόμη και στα πιο δύσκολα, οι φίλοι και η θετική ματιά αρκούν για να σε κάνουν να ελπίζεις σε καλύτερες μέρες. Το σενάριο, πάντως, έχει αρκετές εμπνεύσεις και ανανεώνει συνεχώς το ενδιαφέρον σου για την κατάληξη αυτής της παρέας.
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΜΕΧΝΤΙ ΙΝΤΙΡ, ΦΑΜΠΙΕΝ ΜΑΡΣΟ
ΠΑΙΖΟΥΝ: ΠΑΜΠΛΟ ΠΟΛΙ, ΣΟΥΦΙΑΝ ΓΚΕΡΑΜΠ
The Last Face
Η Ρεν, διευθύντρια διεθνούς φιλανθρωπικής οργάνωσης, βρίσκεται στη Λιβερία για να προσφέρει τις υπηρεσίες της στο ντόπιο πληθυσμό. Γνωρίζει το χειρουργό Μιγκέλ και η ερωτική τους σχέση δεν θα αργήσει να αναπτυχθεί.
Τα εμπόδια βέβαια είναι πολλά, καθώς κάποια στιγμή η κόπωση και η απογοήτευση καταβάλλουν τη Ρεν, η οποία αρχίζει και αμφιβάλλει για το σκοπό της παρουσίας τους εκεί. Ολα τα κλισέ μαζεμένα καταφέρνει και μας σερβίρει ο Σον Πεν που τον έχουμε δει σε πιο αυθεντικές και θαρραλέες απόπειρες από την καρέκλα του σκηνοθέτη.
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:ΣΟΝ ΠΕΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΧΑΒΙΕ ΜΠΑΡΔΕΜ, ΣΑΡΛΙΖ ΘΕΡΟΝ
https://www.youtube.com/watch?v=ehoUONW3v0w
Παράδοξη Ευτυχία
Η Ελεν νιώθει εγκλωβισμένη στο γάμο της και στην προσπάθειά της να βρει μια σανίδα σωτηρίας γνωρίζει τον ψυχολόγο-συγγραφέα, Εντουαρντ Ε. Γκλουκ. Ομως, εκείνος έχει τους δικούς του δαίμονες να αντιμετωπίσει και η σχέση που θα αναπτυχθεί ανάμεσά τους δεν θα είναι ανέφελη. Εχει ενδιαφέρον ο εσωτερικός τρόπος που η Μαρτίνα Γκέντεκ ερμηνεύει την απεγνωσμένη Ελεν, αλλά ο μη ξεκάθαρος τρόπος που αφηγείται την ιστορία του ο Τάντικεν σαμποτάρει όλο το εγχείρημα.
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΣΒΕΝ ΤΑΝΤΙΚΕΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΜΑΡΤΙΝΑ ΓΚΕΝΤΕΚ, ΟΥΛΡΙΧ ΤΟΥΚΟΥΡ
Τρέξε! (GET OUT)
Η Ρόουζ και ο Κρις καταφτάνουν στο πατρικό σπίτι της πρώτης για να περάσουν λίγες μέρες με την οικογένειά της. Η αρχική ανησυχία του Κρις, καθώς εκείνος είναι μαύρος ενώ η Ρόουζ λευκή, ακυρώνεται από τις καλές προθέσεις των γονιών της, αλλά σύντομα το κλίμα αντιστρέφεται και ο Κρις βρίσκεται μπλεγμένος σε μια εφιαλτική περιπέτεια με θύμα τον ίδιο και τους μαύρους που βοηθάνε την οικογένεια στις δουλειές του σπιτιού.
Ως θρίλερ πλασάρεται το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Τζόρνταν Πιλ, αλλά φαίνεται ξεκάθαρα πως ο ίδιος δεν ήθελε να κάνει μια μονοσήμαντη ταινία. Θέλοντας να μιλήσει για τα ρατσιστικά φαινόμενα βίας και τις διακρίσεις, αφηγείται μια ιστορία που εν ολίγοις μας λέει ότι τα ίσα δικαιώματα είναι μάλλον όνειρο θερινής νυκτός, ενώ παράλληλα κλείνει το μάτι στους φανατικούς των αιματοβαμμένων θρίλερ, αφιερώνοντάς τους την κορύφωση της ιστορίας όπου το θύμα παίρνει την εκδίκησή του.
ΗΠΑ, 2016
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΤΖΟΡΝΤΑΝ ΠΙΛ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΝΤΑΝΙΕΛ ΚΑΛΟΥΓΙΑ, ΑΛΙΣΟΝ ΟΥΛΙΑΜΣ
Το Άγνωστο Κορίτσι (LA FILLE INCONNUE)
Ενα βράδυ στο ιατρείο της Τζενί ακούγεται το κουδούνι της εξώπορτας. Αν και ο βοηθός της σπεύδει να ανοίξει, εκείνη τον αποτρέπει λέγοντάς του ότι είναι αργά. Την επόμενη μέρα όμως μια κοπέλα βρίσκεται νεκρή απέναντι από το ιατρείο και στην εξωτερική κάμερά του έχει καταγραφεί η στιγμή που εκείνη χτυπούσε απεγνωσμένα το κουδούνι. Το γεγονός θα σοκάρει την Τζενί, η οποία ακυρώνει την τελευταία στιγμή την ελπιδοφόρα πρόσληψή της σε ιδιωτική κλινική και βάζει στόχο της ζωής της να μάθει την ταυτότητα της κοπέλας που οι Αρχές αγνοούν.
Θέματα συνείδησης, ειλικρίνειας και απόδοσης δικαιοσύνης βάζουν εδώ στο τραπέζι οι αδελφοί Νταρντέν και το κάνουν φυσικά με το δικό τους γνώριμο, ρεαλιστικό ύφος, για το οποίο αναγνωρίζονται και βραβεύονται στην Ευρώπη. Μια «συνηθισμένη» ιστορία που θα μπορούσε να ξεπηδήσει από κάποιο δελτίο ειδήσεων γίνεται στα χέρια των Βέλγων αδελφών αφορμή για μια ταινία που ξεσκεπάζει το παρασκήνιο των σχέσεων που αναπτύσσονται με τους μετανάστες και παράλληλα υπογραμμίζει την κατάσταση του σύγχρονου πολιτισμού, όπου απέναντι σε μικρά και μεγάλα εγκλήματα που συμβαίνουν γύρω μας καθημερινά οι πόρτες είναι κλειστές.
Οι αδελφοί Νταρντέν βρίσκουν για ακόμη μία φορά την ευκαιρία να στηλιτεύσουν το σύγχρονο τρόπο ζωής, όπου η καριέρα έχει γίνει αυτοσκοπός και έχει ορθώσει τείχη ανάμεσα στον άνθρωπο και το πλαίσιο που τον περιβάλλει. Σαν να τρέχουμε σε μια άσκοπη κούρσα φορώντας παρωπίδες. Να βλέπουμε μπροστά μας μόνο το έπαθλο, τη στιγμή που γύρω μας συντελούνται ακρότητες.
ΒΕΛΓΙΟ, 2016
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΖΑΝ ΠΙΕΡ ΚΑΙ ΛΙΚ ΝΤΑΡΝΤΕΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΑΝΤΕΛ ΕΝΕΛ, ΖΕΡΕΜΙ ΡΕΝΙΕ
Κώστας Ζαλίγκας
Από το ένθετο «Week End» της έντυπης έκδοσης του Ελεύθερου Τύπου