T2 TRAINSPOTTING **
ΑΓΓΛΙΑ, 2016
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΝΤΑΝΙ ΜΠΟΪΛ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΓΙΟΥΑΝ ΜΑΚ ΓΚΡΕΓΚΟΡ, ΡΟΜΠΕΡΤ ΚΑΡΛΑΪΛ
Είκοσι χρόνια μετά την «προδοσία» στο Λονδίνο, ο Μαρκ επιστρέφει στο Εδιμβούργο έχοντας παντρευτεί στο ενδιάμεσο στο Αμστερνταμ. Η πρώτη του δουλειά είναι βέβαια να επισκεφθεί τον πατέρα του που ζει μόνος μετά το θάνατο της μητέρας του αλλά και τους φίλους του, την παρέα του από τα χρόνια του εθισμού τους στις ουσίες. Τώρα πλέον ο Σπαντ συνεχίζει να παλεύει με τα φαντάσματα εκείνης της περιόδου αλλά φαίνεται έτοιμος να τα διώξει από πάνω του, ενώ ο Σάιμον είναι ιδιοκτήτης μιας παμπ και προσπαθεί να κερδίσει έξτρα χρήματα από τις παράνομες δραστηριότητές του. Ο Μπέγκμπι, δε, το σκάει από τη φυλακή μετά από είκοσι χρόνια κάθειρξης και δεν ξεχνά ότι ο Μαρκ τού είχε αρπάξει το μερίδιό του από την πώληση ναρκωτικών στο Λονδίνο.
Τίποτα δεν είναι όπως παλιά αλλά και την ίδια στιγμή τίποτα δεν έχει αλλάξει. Απλώς οι ήρωες του Ντάνι Μπόιλ έγιναν 40άρηδες και αντί για τα καθημερινά τους φιξάκια αναζητούν μια γενναία χρηματοδότηση για να στήσουν τη δική τους μικρή, νόμιμη επιχείρηση. Βάλτε στο μίγμα και την εκδικητική μανία του «ζόρικου» Μπέγκμπι που βλέπει τον Μαρκ όπως ακριβώς ο ταύρος το κόκκινο πανί και έχετε περίπου τον καμβά της συνέχειας της ταινίας που είχε κάνει αίσθηση πριν από είκοσι χρόνια. Μόνο που εδώ απουσιάζει το σοκ, απουσιάζει η εύστοχη επιλογή σάουντρακ και απουσιάζει και το στιλάτο τρεντ της εποχής πάνω στο οποίο στηρίχτηκε η πρώτη ταινία και προκάλεσε μεγαλύτερο θόρυβο από όσο της αναλογούσε.
Κοινώς η αμηχανία στο σενάριο είναι έκδηλη, με τον σεναριογράφο Τζον Χοτζ να μην έχει ουσιαστικά κάτι καινούργιο και ανανεωτικό να πει. Σαφώς και υπάρχουν εμπνευσμένες στιγμές υπονόμευσης και μαύρου χιούμορ αλλά στο σύνολο φαντάζουν απλά πυροτεχνήματα που σβήνουν γρήγορα όταν η κάμερα αλλάξει γωνία.
ΛΟΓΚΑΝ **
(LOGAN)
ΗΠΑ, 2016
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΤΖΕΪΜΣ ΜΑΝΓΚΟΛΝΤ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΧΙΟΥ ΤΖΑΚΜΑΝ, ΠΑΤΡΙΚ ΣΤΙΟΥΑΡΤ
Ο Λόγκαν δεν βρίσκεται στο απόγειο της δύναμής του και προσπαθεί να αποφεύγει τη δράση δουλεύοντας ως σοφέρ. Ομως μια νοσοκόμα τον προσεγγίζει και του ζητά να συνοδεύσει εκείνη και μια 11χρονη κοπέλα σε ένα ασφαλές μέρος που αποκαλείται «Eden». Αυτή θα είναι η αφετηρία μιας νέας αιματοβαμμένης περιπέτειας του Λόγκαν, καθώς η κοπέλα είναι μεταλλαγμένη και στο δρόμο τους θα αντιμετωπίσουν εκείνους που θέλουν να εξολοθρεύσουν το κορίτσι αλλά και τον ίδιο τον Λόγκαν.
Ακόμη μια ταινία της Marvel με πρωταγωνιστή τον Wolverine ο οποίος εμπλέκεται σε ένα επικίνδυνο κυνηγητό. Μέσα στη σκόνη της περιοχής των συνόρων των ΗΠΑ με το Μεξικό αλλά και τα δάση όπου εξελίσσονται οι αιματηρές μονομαχίες, οι θαυμαστές της σειράς θα βρουν τη δικαίωση της προτίμησής τους στο συγκεκριμένο ήρωα και θα εντυπωσιαστούν ενδεχομένως από τις ικανότητες των μεταλλαγμένων παιδιών που το έχουν σκάσει από το εργαστήριο όπου ζούσαν μέχρι τώρα. Κι ας είναι σχετικά περιορισμένος ο ρόλος τους στην εξέλιξη αυτής της καταδίωξης.
Η ΠΙΟ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ ΜΕΡΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΟΛΛΙ ΜΑΚΙ ***
(THE HAPPIEST DAY IN THE LIFE OF OLLI MAKI)
ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ, 2016
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΓΙΟΥΧΟ ΚΟΥΟΣΜΑΝΕΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΓΙΑΡΚΟ ΛΑΧΤΙ, ΟΝΑ ΑΪΡΟΛΑ
Μια λιτή, ασπρόμαυρη και γεμάτη χιούμορ και όμορφα συναισθήματα ταινία, που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα, κρύβει «Η πιο ευτυχισμένη μέρα στη ζωή του Ολλι Μάκι». Πρόκειται για την ιστορία ενός πυγμάχου που θα μπορούσε να είναι διάσημος στα πέρατα του κόσμου με τους θριάμβους του στο ρινγκ αλλά εκείνος προτίμησε να τα αγνοήσει όλα αυτά για να βρίσκεται στο πλάι της συντρόφου του, Ράιγια, και να ζήσει στο έπακρο τον έρωτά τους. Ολα αυτά υπογεγραμμένα από πρωτοεμφανιζόμενους.
Τόσο ο σκηνοθέτης όσο και ο σεναριογράφος και ο συμπαθέστατος πρωταγωνιστής κάνουν το ντεμπούτο τους με αυτή την ευγενικών προθέσεων ρομαντική ταινία. Οταν λέμε όμως ρομαντική μην περιμένετε να δείτε δακρύβρεχτα μελό και ροδοπέταλα να στροβιλίζονται γύρω από το ευτυχισμένο ζευγάρι σε slow motion. Η καρδιά αυτής της ταινίας είναι απόλυτα ρομαντική, ενώ η βιτρίνα της είναι γεμάτη από γροθιές, ιδρώτα από τις συνεχείς προπονήσεις και μπόλικο παράδοξο χιούμορ έτσι όπως έχουν συνηθίσει να μας το σερβίρουν στη μεγάλη οθόνη οι Σκανδιναβοί και βεβαίως οι Φινλανδοί.
Ταμίλα Κουλίεβα στο ΤΥΠΟΣ TV: «Ολα μου ήρθαν γενναιόδωρα στην καριέρα μου»
Τη στιγμή δηλαδή που βλέπεις τον Ολλι Μάκι και όλο το σύστημα που τον περιβάλλει να προσπαθούν σκληρά να προετοιμαστούν για τον μεγάλο τελικό και πραγματικά να ιδρώνουν τη φανέλα τους, εκείνος κάνει την τελευταία στιγμή τη στροφή των 180 μοιρών και τρέχει με αποφασιστικότητα στην αγκαλιά της αγαπημένης του. Ως μπόνους ο πραγματικός Ολλι Μάκι αγκαζέ με τη Ράιγια κάνουν ένα σύντομο γλυκό πέρασμα στο φινάλε της ταινίας.
GLORY ***
ΤΩΝ ΚΡΙΣΤΙΝΑ ΓΚΡΟΣΕΒΑ ΚΑΙ ΠΕΤΑΡ ΒΑΛΤΣΑΝΟΦ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΕΦΑΝ ΝΤΕΝΟΛΙΟΥΜΠΟΦ, ΜΑΡΓΚΙΤΑ ΓΚΟΣΕΒΑ
Ο Τζάνκο βρίσκει ένα μεγάλο χρηματικό ποσό πεταμένο στις γραμμές του τρένου και το παραδίδει στις Αρχές. Αυτή η πρωτοβουλία του βραβεύεται από την κυβέρνηση και προκαλεί το ενδιαφέρον των ΜΜΕ. Εκείνο όμως που αυτός επιθυμεί διακαώς είναι να του επιστραφεί το ρολόι του που παρέδωσε στην υπεύθυνη του γραφείου δημοσίων σχέσεων του υπουργείου πριν από τη συνέντευξη Τύπου.
Ελληνοβουλγαρική συμπαραγωγή, με καλή αίσθηση του χιούμορ, που σατιρίζει με το γάντι το παρασκήνιο των σχέσεων μίντια, πολιτικής και ανθρώπων της διπλανής πόρτας. Αν και βάζει πολλά και ξεχωριστά θέματα στο τραπέζι, το «Glory» καταφέρνει να τα δέσει όμορφα μεταξύ τους, κρατώντας σταθερά το μίτο της υπόθεσης.
ΥΠΟΨΙΕΣ **
ΤΟΥ ΕΜΙΝ ΑΛΠΕΡ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΕΧΜΕΤ ΟΖΓΚΟΥΡ, ΜΠΕΡΚΑΪ ΑΤΕΣ
Ο Καντίρ αποφυλακίζεται έχοντας συμφωνήσει να δίνει πληροφορίες στις Αρχές για τις κινήσεις τρομοκρατικών ομάδων. Παράλληλα όμως επιστρέφει στη ζωή του αδελφού του Αχμέτ, ο οποίος εργάζεται σε δημοτική υπηρεσία που εξολοθρεύει τα αδέσποτα. Δεν είναι ξεκάθαρο τι ακριβώς θέλει να πει εδώ ο Εμίν Αλπέρ και οι δύο ξεχωριστές ιστορίες της αφήγησής του δεν δένουν πάντα αρμονικά.
EL GRECO: ΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΕΣ-ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΤΟΥ ΛΕΥΤΕΡΗ ΧΑΡΩΝΙΤΗ ΜΕ ΑΦΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΑΧΙΛΛΕΑ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ ΚΑΙ ΑΝΝΑ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ
Ο Λευτέρης Χαρωνίτης επανέρχεται στη μεγάλη προσωπικότητα του Ελληνα δημιουργού, παραθέτοντας νέες πληροφορίες για τη ζωή και το έργο του που έχουν προκύψει από έρευνα σε μουσεία, αρχεία, πινακοθήκες, ιδιωτικές συλλογές κ.ά.