Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι δεν θα δούμε ταινίες να «δικαιώνονται» από την Αμερικανική Ακαδημία, ερμηνείες να επιβραβεύονται και όλα τα επιτεύγματα που συνηγορούν στην ολοκλήρωση ενός φιλμ να αποσπούν μια «χρυσή» ώθηση για ακόμα καλύτερες επιδόσεις την επόμενη φορά.
Φέτος οι υποψηφιότητες θα ανακοινωθούν στις 15 Μαρτίου, ενώ στις 9 Φεβρουαρίου η Ακαδημία θα δώσει μια short list των υποψηφιοτήτων, με το δικό μας ενδιαφέρον να εστιάζεται στα «Μήλα» του Χρήστου Νίκου, που είναι η επίσημη πρόταση της χώρας μας για το Οσκαρ καλύτερης διεθνούς ταινίας. Θα καταφέρει άραγε ο νεαρός σκηνοθέτης με το ντεμπούτο του να αποσπάσει μια θέση στη δεκάδα; Αν κρίνουμε από τα εγκωμιαστικά σχόλια του ξένου Τύπου αλλά και την πολύτιμη στήριξη που έχει η ταινία από την Κέιτ Μπλάνσετ από τη θέση του executive producer, όλα μοιάζουν πιθανά.
Οσον αφορά τώρα στο κορυφαίο βραβείο, το Οσκαρ καλύτερης ταινίας, το «Nomadland» της Κλόι Ζάο με την Φράνσις ΜακΝτόρμαντ μοιάζει να έχει σιγουρέψει την υποψηφιότητά του. Από κοντά ακολουθεί το «Mank» του Ντέιβιντ Φίντσερ, παραγωγής Netflix, με τον Γκάρι Ολντμαν στο ρόλο του σεναριογράφου του «Πολίτης Κέιν», Χέρμαν Μάνκιεβιτς, όπως επίσης και το «The father» του Φλόριαν Ζέλερ με τον Αντονι Χόπκινς και την Ολίβια Κόλμαν.
Τις υπόλοιπες επτά θέσεις στη δεκάδα των υποψηφιοτήτων αναμένεται να διεκδικήσει το «Da 5 Bloods» του Σπάικ Λι (παραγωγή Netflix κι αυτό), η «Δίκη των 7 του Σικάγο» του Ααρον Σόρκιν με τον Σάσα Μπάρον Κοέν, το σπουδαίο «First Cow» της Κέλι Ράιχαρντ κ.ά. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που βλέπουν και το «Soul» της Pixar στη δεκάδα, αν και σπάνια έχει βρεθεί εκεί ταινία animation.
Στην πεντάδα των σκηνοθετών τα προγνωστικά βλέπουν την Κλόι Ζάο του «Nomadland» να μονομαχεί με τον Ντέιβιντ Φίντσερ του «Mank», ενώ μια θέση διεκδικούν οι Ααρον Σόρκιν της «Δίκης των 7 του Σικάγο», η Ρετζίνα Κινγκ με το «One night in Miami» και η Κέλι Ράιχαρντ του «First Cow».
Για το Οσκαρ α’ γυναικείας ερμηνείας η Βανέσα Κίρμπι (Θραύσματα μιας γυναίκας) και η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ (Nomadland) θεωρούνται οι μεγάλες διεκδικήτριες, ενώ δίπλα τους αναμένεται να έχουν τη Βαϊόλα Ντέιβις του «Ma Rainey’s Black Bottom», την Κάρι Μάλιγκαν του «Promising young woman» που εκδικείται τους άνδρες που ευθύνονται για την κακοποίηση και το χαμό της καλύτερής της φίλης και τη Σοφία Λόρεν που επέστρεψε με το «Η ζωή μπροστά σου» που είδαμε πρόσφατα στο Netflix.
Για το Οσκαρ β’ γυναικείας ερμηνείας, εκείνες που φαίνεται να προπορεύονται είναι η Ολίβια Κόλμαν («The father»), η Αμάντα Σέιφριντ (Mank), η Ελεν Μπέρστιν («Θραύσματα μιας γυναίκας»), η Γκλεν Κλόουζ («Hillbilly Elegy») και ίσως η Μαρία Μπακάλοβα ως έκπληξη, από το «Borat: Subsequent Film».
Στο Οσκαρ α’ ανδρικής ερμηνείας τα μεγάλα φαβορί πρέπει να είναι ο Γκάρι Ολντμαν του «Mank» και ο Αντονι Χόπκινς του «The father» αλλά δεν αποκλείεται το βραβείο να καταλήξει στον πρόωρα χαμένο Τσάντουικ Μπόσμαν που υπέγραψε μια τελευταία ηλεκτρισμένη ερμηνεία στο «Ma Rainy’s Black Bottom». Τον σπουδαίο μαύρο ηθοποιό μάλλον θα τον συναντήσουμε και στις υποψηφιότητες για το Οσκαρ β’ ανδρικής ερμηνείας για το «Da 5 Bloods» του Σπάικ Λι μαζί με τον Σάσα Μπάρον Κοέν («Η δίκη των 7 του Σικάγο»), τον Μαρκ Ράιλανς από την ίδια ταινία κ.ά.
Τέλος, για το Οσκαρ καλύτερης διεθνούς ταινίας, υποψηφιότητες λογικά έχουν καπαρώσει από τώρα το «Ασπρο πάτο» του Τόμας Βίντερμπεργκ (Δανία), το «Deux» του Φίλιπο Μενεγκέτι (Γαλλία), το ελβετικής παραγωγής «My little sister» των Στεφανί Σουά και Βερονίκ Ραϊμόντ και το μεξικάνικο «I’m no longer here» του Φερνάντο Φρίας. Να δούμε αν ο Χρήστος Νίκου θα βγει στον αφρό αυτής της κούρσας με μια υποψηφιότητα για τα «Μήλα».
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr