ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
CinemaTV

Netflix & Cinobo: Καθηλωτικές ερμηνείες, πολύ γέλιο κι ένας έρωτας με την υπογραφή των Μούντρουτσο, Σκορτσέζε και Χαμαγκούτσι [βίντεο]

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΛΙΓΚΑΣ

Δύο ταινίες και μια μίνι τηλεοπτική σειρά που υπογράφει ο Μάρτιν Σκορτσέζε έκαναν αυτές τις μέρες πρεμιέρα στις ψηφιακές πλατφόρμες και παρουσιάζουν η κάθε μια το δικό της ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Δεν πας ανυποψίαστος και χαλαρός να δεις τα «Θραύσματα μιας γυναίκας» του Ούγγρου Κορνέλ Μούντρουτσο, που προβάλλεται στο Netflix.

Ακόμα όμως κι αν πέσεις πάνω της τυχαία, θα σε προσγειώσει ανώμαλα η τριαντάλεπτη σχεδόν εισαγωγή στην ιστορία, όπου με ένα συνεχές πλάνο παρακολουθούμε την αγωνιώδη προσπάθεια μιας γυναίκας να γεννήσει στο σπίτι της με τη βοήθεια του συζύγου της, αλλά και μιας μαίας που τη βλέπει μπροστά της για πρώτη φορά στη ζωή της.

Χάρη στη σπουδαία Βανέσα Κίρμπι, που απέσπασε το βραβείο γυναικείας ερμηνείας τον περασμένο Σεπτέμβριο στο Φεστιβάλ Βενετίας, αλλά όπως είπαμε και πιο πάνω στη σκηνοθετική μαεστρία του Μούντρουτσο, που αποτυπώνει στην κάμερα όλη την αγωνία και τον τρόμο των δύο γονιών που αντιμετωπίζουν πρωτόγνωρες καταστάσεις, η σκηνή μένει χαραγμένη στο μυαλό και είναι ένα πρώτο χάιλαϊτ της χρονιάς που μόλις ξεκίνησε.

Από εκεί και μετά βέβαια η διαδρομή είναι σχετικά γνώριμη και περιλαμβάνει όλα όσα περιμένει κανείς να συμβούν σε ένα ζευγάρι και πιο συγκεκριμένα σε μια γυναίκα που ζει ένα αδιανόητα τραγικό γεγονός.

Για καλή του τύχη όμως ο Ούγγρος δημιουργός, που μαζί με τη σύζυγό του Κάτα Βέμπερ έγραψαν το σενάριο βασισμένο σε δικό τους βίωμα, έχει στη διάθεσή του δύο ασκημένες ηθοποιούς, τη Βανέσα Κίρμπι στο ρόλο της γυναίκας στην οποία αναφέρεται ο τίτλος της ταινίας και την Ελεν Μπέρστιν στο ρόλο της μητέρας της.

Η πρώτη είναι καθηλωτική σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας και δεν χρειάζεται να πει πολλά. Ενα βλέμμα της αρκεί κάθε φορά για να καταλάβουμε την συναισθηματική της κατάσταση. Η δεύτερη διακρίνεται τόσο για τον σπαρακτικό της μονόλογο όσο και για τα συναισθήματα που σου προκαλεί όταν τη βλέπεις να μη διστάζει να λέει φωναχτά όσα σκέφτεται για τον γαμπρό της ή τον τρόπο που η κόρη της θα έπρεπε να κινηθεί δικαστικά.

 

Ενα από τα πιο χαρακτηριστικά πρόσωπα της Νέας Υόρκης, που είναι πραγματικά απολαυστική όταν την ακούς να μιλάει, φέρνει ο Μάρτιν Σκορτσέζε μπροστά στην κάμερα στη σειρά του Netflix «Φαντάσου ότι είσαι σε μια πόλη».

Πρόκειται για τη Φραν Λίμποβιτς, η οποία αρθρογραφούσε σε μεγάλα περιοδικά στο παρελθόν, έχει υπογράψει δύο βιβλία και οι συχνές παρεμβάσεις της στον Τύπο ή την τηλεόραση γίνονται δεκτές με μεγάλο ενδιαφέρον.

Ο κωμικός της οίστρος είναι ασίγαστος εδώ και τουλάχιστον σαράντα χρόνια, ενώ οι παρατηρήσεις της, που αφορούν στην ίδια την πόλη και τους ανθρώπους της, είναι ποτισμένες με τις σωστές αναλογίες δηλητηρίου και κατανόησης ώστε να διατηρείσαι σε μια απόσταση από όσα λέει αλλά και παράλληλα να αδυνατείς να στρέψεις αλλού την προσοχή σου όταν μιλάει.

Το μετρό της Νέας Υόρκης, το κάπνισμα, το fitness, τα βιβλία, ο αθλητισμός, τα παιδικά της χρόνια, το χρήμα, τα κινητά, οι υπολογιστές, τα e-mails και πολλά άλλα ζητήματα που την απασχολούν μετατρέπονται χάρη στους έξυπνους συνειρμούς της Λίμποβιτς και τα γρήγορα αντανακλαστικά της στην ατάκα σε ζητήματα «ζωής ή θανάτου», «άσπρου ή μαύρου», «παράδεισου ή κόλασης». Ολα αυτά όσο ο Σκορτσέζε δεν μπορεί να αρθρώσει λέξη από τα γέλια.

Στη «Διπλή ζωή της Ασάκο» του Ιάπωνα Ryusuke Hamaguchi, που μόλις έκανε πρεμιέρα στο Cinobo (cinobo.com), η Ασάκο ερωτεύεται τον άσκοπα περιφερόμενο Μπακού, αλλά εκείνος εξαφανίζεται ξαφνικά μια μέρα από τη ζωή της.

Χρόνια αργότερα η Ασάκο γνωρίζει τον Ριοχέι, ο οποίος μοιάζει εκπληκτικά στον Μπακού και κάνει σχέση μαζί του, συγκατοικούν και χτίζουν το μέλλον τους μαζί. Ομως ο Μπακού, που εν τω μεταξύ έχει γίνει μοντέλο και το πρόσωπό του φιγουράρει σε διαφημιστικά ταμπλό και τηλεοπτικά σποτ, επιστρέφει ένα βράδυ και η Ασάκο τα παρατάει όλα και τον ακολουθεί.

Πέρα από την αρχική ιδέα που θα μπορούσε να έχει για κάποιους ένα ενδιαφέρον, η ταινία του Hamaguchi δεν έχει κάτι ιδιαίτερο να πει.

Ο σκηνοθέτης παρατηρεί ουσιαστικά τη ζωή νέων ζευγαριών στη σύγχρονη Ιαπωνία χωρίς να σχολιάζει σε βάθος τις αγωνίες, τους φόβους και τις προσδοκίες τους και για φινάλε επαναφέρει την αρχική του ιδέα βάζοντας τους ήρωές του να αντιδράσουν πάνω σε αυτήν.

Ειδήσεις 

«Άγριες Μέλισσες»: Τι θα δούμε την επόμενη εβδομάδα – Η εξαφάνιση που ταράζει το Διαφάνι

Φίλιππος Τσαγκρίδης: Η Κατερίνα Καινούργιου έμαθε από εκπομπή για τη βόλτα του συντρόφου της με άλλη γυναίκα στο Κολωνάκι

Surviror: Ράκος η Κάτια Ταραμπάνκο που ξαναμπήκε στο νοσοκομείο – Δεν αποχώρησε κανείς από τους Διάσημους

Τεράστιος ο κήπος στη βίλα της Ελένης Μενεγάκη – Και είναι ακόμα στολισμένος!

Ελένη Φουρέιρα και Αλμπέρτο Μποτία παντρεύονται – Οι λεπτομέρειες

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

 

Προτεινόμενα για εσάς

Πελέ: Δεν μπορεί να σταθεί στα πόδια του στο ντοκιμαντέρ του Netflix [βίντεο & εικόνες]

Δημήτρης Ντόγκας

«Η ζωή μπροστά σου»: Η επιστροφή της Σοφίας Λόρεν… είναι για Όσκαρ

Δημήτρης Ντόγκας

Η Μισέλ Ομπάμα θα πρωταγωνιστήσει σε εκπομπή μαγειρικής για παιδιά του Netflix

Μαρίνα Μπενέκου

Netflix: Τα πρώτα πλάνα του ντοκιμαντέρ για τον Πελέ [βίντεο και εικόνες]

Δημήτρης Ντόγκας

Γκουίνεθ Πάλτροου: «Θα έπαιζα ξανά σε κάποια ταινία, μόνο αν έκανα σεξ με τον σεναριογράφο»

Μαρίνα Μπενέκου

Το «Έτερος Εγώ» θα γίνει η πρώτη ελληνική σειρά που θα διατίθεται και στο Netflix

Μαρίνα Μπενέκου

Νέες ταινίες στις πλατφόρμες: Το κύκνειο άσμα του Τσάντουικ Μπόσμαν, σπουδαίες ερμηνείες από Βαϊόλα Ντέιβις και Μέριλ Στριπ [βίντεο]

Δημήτρης Ντόγκας

Έλληνες ηθοποιοί στον κόσμο του NETFLIX

Ταινίες για όλη την οικογένεια στις ψηφιακές πλατφόρμες

Kon