Στο «Θρυλική Μα Ρέινι», που έκανε πρόσφατα πρεμιέρα στο Netflix, ο Τσάντουικ Μπόσμαν εμφανίζεται για τελευταία φορά στις οθόνες μας, καθώς ένα χρόνο μετά τα γυρίσματα έχασε πρόωρα τη ζωή του από καρκίνο.
Υποδύεται έναν «αυθάδη» τρομπετίστα που δεν αρκείται στο ρόλο του συνοδευτικού μουσικού της θρυλικής τραγουδίστριας Μα Ρέινι, αλλά ονειρεύεται και διεκδικεί μια πιο μεγάλη καριέρα παίζοντας τις δικές του συνθέσεις, προτείνοντας τις δικές του διασκευές σε στάνταρ κομμάτια του ρεπερτορίου της «Μητέρας των μπλουζ», όπως αποκαλείται η πληθωρική ερμηνεύτρια.
Βρισκόμαστε στο Σικάγο της δεκαετίας του ’20, όπου η Μα Ρέινι, έχοντας κατακτήσει το κοινό με τις σπουδαίες σκηνικές της εμφανίσεις, καταφτάνει με την μπάντα της σε ένα στούντιο για να ηχογραφήσει ένα δίσκο. Αν και το περιβάλλον δεν δίνει πολλά περιθώρια, η Μα Ρέινι έχει καταφέρει να επιβάλει τους όρους της στους μάνατζερ, στις δισκογραφικές εταιρίες και γενικότερα σε όλους όσοι συναλλάσσονται μαζί της. Οσο περιμένουμε την εμφάνισή της στο στούντιο, η μπάντα κάνει πρόβες στο υπόγειο κι εκεί ο τρομπετίστας Λέβι Γκριν αναδεικνύεται σε κεντρική φιγούρα της ιστορίας τόσο με την «απρόβλεπτη» συμπεριφορά του όσο και με έναν σπαρακτικό μονόλογο που θα θυμόμαστε για καιρό, δικαιώνοντας εκείνους που πίστεψαν στο ταλέντο του Αφροαμερικανού ηθοποιού που έφυγε νωρίς. Μονόλογοι υπάρχουν σχεδόν για όλους, όπως και χώρος για να δηλωθεί η προσωπικότητα του καθενός από τα μέλη της μπάντας. Ομως ο Μπόσμαν λάμπει πραγματικά, πάλλεται, φτύνει τις λέξεις, ιδρώνει, φωνάζει και διεκδικεί τη δική του αλήθεια.
Εξίσου λαμπερό είναι και το αστέρι της Βαϊόλα Ντέιβις στο ρόλο της Μα Ρέιν,ι που σχεδόν τρέμεις από φόβο όταν σε κοιτάζει κατάματα. Η σπουδαία πρωταγωνίστρια γεμίζει το χώρο στον οποίο βρίσκεται και κινείται. Είναι αδύνατον να πάρεις τα μάτια σου από πάνω της τόσο όταν βρίσκεται πάνω στη σκηνή όσο και στο στούντιο που ηχογραφεί τα τραγούδια της.
Είναι χαρακτηριστική μια σκηνή έξω στο δρόμο, όταν μετά από ένα μικρό τρακάρισμα, ένας αστυνομικός προσπαθεί να την εμπλέξει άδικα, έτοιμος να αφήσει ελεύθερα να εκφραστούν οι ρατσιστικές του φοβίες. Με δυο βήματα κατά πάνω του, η Μα Ρέινι τον βάζει στη θέση του και η Βαϊόλα Ντέιβις το κάνει αυτό με χαρακτηριστική άνεση και αυθεντικότητα.
Το σενάριο της ταινίας που σκηνοθετεί ο Τζορτζ Γουλφ προέρχεται από το θεατρικό έργο του Ογκαστ Ουίλσον «Ma Rainey’s Black Bottom», εξου και η αίσθηση ότι βλέπεις μια παράσταση δωματίου και όχι τόσο μια κινηματογραφική ταινία με εξωτερικά γυρίσματα και άνεση χώρων. Είναι όμως τόσο ελκυστικά γυρισμένη που εύχεσαι να είχες απολαύσει ή να απολαύσεις κάποια στιγμή στο μέλλον την εκδοχή της επί σκηνής.
https://www.youtube.com/watch?v=Q6DHWEii8eo
Χριστούγεννα στο Netflix: Οι 10 σειρές και ταινίες με γιορτινή διάθεση
Στο «Let Them All Talk» του Στίβεν Σόντερμπεργκ που προβάλλεται στο HBO Max, όλη η δράση εξελίσσεται πάνω σε ένα υπερωκεάνιο που ταξιδεύει από τη Νέα Υόρκη στην Αγγλία.
Είναι ένα ταξίδι που κάνει η βραβευμένη συγγραφέας Αλις Χιουζ παρέα με τον ανιψιό της και τις πρώην κολλητές της φίλες που έχει να δει αρκετά χρόνια. Ρόλο στην υπόθεση θα παίξει και η νεαρή ατζέντισσα της Αλις, Κάρεν, η οποία ταξιδεύει κρυφά από εκείνη, θέλοντας να αποσπάσει πληροφορίες για το επόμενο βιβλίο της, εκ μέρους του διψασμένου εκδοτικού της οίκου.
Το πολυήμερο ταξίδι δεν θα είναι ανέφελο, καθώς οι τρεις φίλες μπαίνουν σε μια διαδικασία ξεκαθαρίσματος της σχέσης τους και των εκκρεμοτήτων του παρελθόντος, καθώς ένας μυστηριώδης άγνωστος μπαινοβγαίνει για άγνωστους λόγους στην καμπίνα της Αλις και ο ανιψιός της προσπαθεί να προσεγγίσει τη γοητευτική Κάρεν. Ολα αυτά καθώς η Αλις γράφει και σβήνει το χειρόγραφο του επόμενου μπεστ σέλερ της.
Ο Σόντερμπεργκ ως συνήθως υπογράφει τη σκηνοθεσία, το μοντάζ και κρατάει και την κάμερα, ενώ έχει αφήσει το χώρο ελεύθερο στους ηθοποιούς του να αυτοσχεδιάσουν στις σκηνές που γυρίζουν.
Αν και το καστ (Μέριλ Στριπ, Κάντις Μπέργκεν, Ντάιαν Γουίστ και Λούκας Χέτζες) είναι σε καλή φόρμα, το σενάριο έχει κάποιες καλές σποραδικά ατάκες και ο Σόντερμπεργκ δείχνει την κλάση του σε μερικά πλάνα, το όλο εγχείρημα χρειαζόταν λίγη σπιρτάδα παραπάνω, έναν Γούντι Αλεν ίσως στο αυτί του Σόντερμπεργκ να του προτείνει τους δικούς του ρυθμούς πάνω στην κομεντί.
Συντάξεις: Διπλές αυξήσεις για 250.000 συνταξιούχους [αναλυτικοί πίνακες και παραδείγματα]
Folli Follie-απάτες: Υπερκοστολογήσεις, «φουσκωμένες» περιουσιακές αξίες και «γύρω γύρω όλοι»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr