«Η ΖΩΗ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΟΥ»
«Τα πράγματα δεν αλλάζουν και πολύ. Το σώμα αλλάζει. Το μυαλό όχι», λέει η Σοφία Λόρεν, που στα 86 της χρόνια επανήλθε μπροστά στις κάμερες μετά από μία δεκαετία για την ταινία «Η ζωή μπροστά σου», που ήδη προβάλλεται στο Netflix. Υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του γιου της, Εντοάρντο Πόντι, η κορυφαία Iταλίδα υποδύεται μια πρώην πόρνη και επιζήσασα του Ολοκαυτώματος, τη μαντάμ Ρόζα, που ζει στο Μπάρι και παίρνει υπό την προστασία της ένα μικρό, 12χρονο πρόσφυγα από τη Σενεγάλη. Οι δυο τους σταδιακά θα ανακαλύψουν ότι έχουν πολλά κοινά, παρά τις δεκαετίες που τους χωρίζουν.
Αν και όλοι σαφώς περιμένουμε να απολαύσουμε την επιστροφή της σπουδαίας Λόρεν στην οθόνη, ο μικρός Ιμπραήμ, που υποδύεται τον 12χρονο πρόσφυγα Μόμο, είναι εκείνος που πραγματικά κλέβει την παράσταση. Το μέλλον είναι δικό του, υποστηρίζει ο ξένος Τύπος. Αν και η ιστορία, που βασίζεται στο μυθιστόρημα του Γάλλου Ρομάν Γκαρί και έχει ξαναμεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη ως «Μadame Rosa» με τη Σιμόν Σινιορέ στον πρωταγωνιστικό ρόλο, κερδίζοντας το Οσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας το 1977, φαίνεται αρκετά προβλέψιμη ήδη από τα πρώτα δέκα λεπτά, οι ερμηνείες του πρωταγωνιστικού ζευγαριού και η νατουραλιστική φωτογραφία που χρωματίζει τις περιπέτειες του μικρού Μόμο στο Μπάρι δίνουν καλό λόγο ύπαρξης σε αυτήν την απόπειρα.
«PROXIMA»
Αν και έχει περάσει ένας χρόνος που η ταινία έκανε τον γύρο των διεθνών Φεστιβάλ, μόλις τώρα κατάφερε να γίνει διαθέσιμο στις πλατφόρμες, κυρίως γιατί το Netflix προτίμησε την αντίστοιχου θέματος σειρά «Away», η οποία όμως απέτυχε να προκαλέσει το ενδιαφέρον κοινού και κριτικής. Στο «Proxima» της Αλις Γουίνοκουρ, η Σάρα προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην επαγγελματική της ζωή και τις σχέσεις της με τη μικρή της κόρη, καθώς ετοιμάζεται να ταξιδέψει στο Διάστημα, όπου θα παραμείνει για έναν χρόνο. Η μικρή θα μείνει για το χρονικό διάστημα που θα λείπει η μητέρα της με τον πατέρα της και σταδιακά η σχέση τους δυναμώνει, ενώ αντίστοιχα η σχέση της με την μητέρα της, που εκπαιδεύεται σκληρά για το ταξίδι στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, φθίνει.
Η Εύα Γκριν υποδύεται τη Σάρα. Τη Γαλλίδα ηθοποιό την έχουμε συνηθίσει σε ρόλους ψυχρής φαμ φατάλ, αλλά εδώ παρουσιάζει μια διαφορετική πτυχή του ταλέντου της κάνοντας την ηρωίδα της να φαίνεται ανοιχτή ως προσωπικότητα και να πασχίζει πραγματικά για την ισορροπία στη ζωή της. Δίπλα της εμφανίζεται ο Ματ Ντίλον στον ρόλο του επικεφαλής της ομάδας της Σάρα. Αν και το «Proxima» δεν είναι «Interstellar» και δεν διαθέτει τα εντυπωσιακά ψηφιακά εφέ του «Gravity», το συναίσθημα που μεταδίδει για τους ανθρώπους που ξεπερνάνε τα όριά τους αρκεί για να τύχει της προσοχής που του αξίζει.
37ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου: Μαραθώνιος προβολών από την αφρόκρεμα του σινεμά
«JUNGLELAND»
Στο «Jungleland» του Μαξ Γουίνκλερ δεν ακούγεται σε κανένα σημείο το ομώνυμο, «περιπετειώδες», τραγούδι του Μπρους Σπρίνγκστιν αλλά οι ήρωες του Αμερικανού τραγουδοποιού, που υποτιμώνται και είναι συνήθως κάτι άλλο από αυτό που δείχνουν, έχουν τον πρώτο λόγο. Πρόκειται για την ιστορία δύο αδελφών, του Στάνλεϊ και του μικρότερου Λίον, καθώς και της έφηβης Σκάι, την οποία θα μεταφέρουν στο Ρίνο χωρίς να τη γνωρίζουν. Ο πρώτος έχει αναλάβει τον ρόλο του άτυπου μάνατζερ του δεύτερου, ο οποίος είναι μποξέρ και η πρόκληση είναι ένας αγώνας που τους προτείνεται στο Σαν Φρανσίσκο με έπαθλο 100.000 δολάρια.
Ο Τσάρλι Χάναμ υπογράφει εδώ την καλύτερη, ίσως, ερμηνεία της μέχρι τώρα πορείας του, ως εργάτης βιομηχανίας που ονειρεύεται κάτι καλύτερο για τον εαυτό του, αλλά κάθε προσπάθειά του να μανατζάρει τον αδελφό του προς όφελος και των δύο πέφτει στο κενό καθώς διαρκώς αυτοϋπονομεύεται.
Από την έντυπη έκδοση