ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
CinemaTV

Οδηγός κινηματογράφου «Ε.Τ.»: Οι ταινίες που παίζουν στις αίθουσες – Ποιες κλέβουν τις εντυπώσεις [trailer]

Οδηγός κινηματογράφου «Ε.Τ.»: Ληστείες, μυστικά και γέλιο – Τι θα δούμε στις αίθουσες [trailer]

Newsroom eleftherostypos.gr

Ακόμα επτά ταινίες προστίθενται από σήμερα στο μενού καλοκαιρινών και χειμερινών αιθουσών, με το «Ελα όπως είσαι» να κλέβει εύκολα τις εντυπώσεις, ενώ το «22 Ιουλίου», που βασίζεται στα πραγματικά γεγονότα της σφαγής στο νορβηγικό νησί Ουτόγια από τον ακροδεξιό Αντερς Μπέρινγκ Μπράιβικ το 2011, καθηλώνει με την αγωνία και το φόβο που σκορπίζει.

ΕΛΑ ΟΠΩΣ ΕΙΣΑΙ ***. Του Ρίτσαρντ Γουόνγκ


Δύο νέα παιδιά καθηλωμένα σε αναπηρικό καροτσάκι και ένας φίλος τους τυφλός αποφασίζουν να κάνουν ένα road trip στον Καναδά για να επισκεφθούν έναν οίκο ανοχής που απευθύνεται σε άτομα με ειδικές ανάγκες. Θα προσλάβουν μια οδηγό που δεν χαρίζει κάστανα και θα ξεκινήσουν χωρίς να ενημερώσουν τους υπερπροστατευτικούς γονείς τους.

Το «Ελα όπως είσαι» θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για την «καλύτερη κομεντί της σεζόν» με τις λεπτές ισορροπίες που κρατά σε όλη τη διάρκεια της αφήγησης, με το εύστοχο και ξεκαρδιστικό μαύρο χιούμορ του, με την τρυφερότητα αλλά και την ειλικρίνεια που συμπεριφέρεται στους ήρωές του, με την αλήθεια του που θέλει να επικοινωνήσει χωρίς να βάζει νερό στο κρασί του με περιττούς συναισθηματισμούς και διδακτισμούς.

22 ΙΟΥΛΙΟΥ ***. Του Έρικ Πόπε

Τα τραγικά γεγονότα της 22ας Ιουλίου 2011 στο Οσλο και στο στο νορβηγικό νησί Ουτόγια, όπου ο ακροδεξιός Αντερς Μπέρινγκ Μπράιβικ αρχικά ανατίναξε ένα αυτοκίνητο έξω από το γραφείο του πρωθυπουργού σκοτώνοντας οκτώ άτομα και τραυματίζοντας εκατοντάδες και στη συνέχεια πέρασε στο νησί Ουτόγια και στην κατασκήνωση των παιδιών του σοσιαλδημοκρατικού κόμματος πυροβολώντας και σκοτώνοντας 69 έφηβους και τραυματίζοντας περισσότερους από διακόσιους.

Ο Ερικ Πόπε επιλέγει να αφηγηθεί τα συνταρακτικά γεγονότα μέσα από τα μάτια της έφηβης Κάγια που προσπαθούσε να κρυφτεί στα δάση και τα βράχια του νησιού μη γνωρίζοντας τι ακριβώς συμβαίνει. Η κάμερα την ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής καταγράφοντας την αγωνία, το φόβο, την απορία, τα δάκρυα, την απόγνωση που ένιωσαν εκείνα τα παιδιά στο έλεος ενός παρανοϊκού εκτελεστή. Μονοπλάνο διάρκειας σχεδόν 90 λεπτών που κόβει την ανάσα.

ΕΝΑ ΝΤΙΒΑΝΙ ΣΤΗΝ ΤΥΝΗΣΙΑ ***. Της Μανέλ Λαμπιντί

Η ψυχαναλύτρια Σέλμα επιστρέφει στην πατρίδα της Τυνησία μετά από χρόνια διαμονής στο Παρίσι και ξεκινά να δέχεται τους ντόπιους που θέλουν να μιλήσουν και να ψυχαναλυθούν. Από τις συνεδρίες προκύπτουν μια σειρά από απροσδόκητες καταστάσεις, κωμικές και μη, ενώ ένας αστυνομικός, που (υποτίθεται ότι) θέλει να κάνει σωστά τη δουλειά του, την υποχρεώνει να αποκτήσει άδεια άσκησης επαγγέλματος. Η γραφειοκρατική διαδικασία στο Δημόσιο είναι από μόνο του ξεχωριστό κεφάλαιο.

Γλυκόπικρη κομεντί που, αν και δεν βουτάει βαθιά στα θέματα, καταφέρνει να κάνει ένα σχόλιο για το μωσαϊκό της κοινωνίας της Τυνησίας και τα ζητήματα που την απασχολούν σε προσωπικό και γενικότερο επίπεδο. Ολη η ταινία βέβαια είναι χτισμένη πάνω στα κλισέ, αλλά γίνεται μια τίμια προσπάθεια αυτά να μην έχουν αποκλειστικά τον πρώτο λόγο στο ξεδίπλωμα της πλοκής.

ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ

Το κλαμπ των χωρισμένων. Του Μισέλ Γιουν με τους Αρνό Ντικρέ, Φρανσουά-Ξαβιέ Ντεμεζόν

Ο Μπεν μαθαίνει με επώδυνο τρόπο ότι η γυναίκα του τον απατά και επιπλέον θέλει να χωρίσουν. Ταυτόχρονα συναντά παλιό του φίλο, επίσης χωρισμένο, που τον μυεί στις απολαύσεις της εργένικης ζωής, αλλά δεν είναι σίγουρος ότι το νέο κεφάλαιο της ζωής του είναι αυτό που θέλει. Χαβαλές ανδρών αλά γαλλικά.

Οδός Μαλασάνια 32. Του Αλμπερτ Πίντο με τους Μπεγκόνα Βάργκας, Ιβάν Μάρκος

Στα τέλη της δεκαετίας του ’70, η οικογένεια Ολμέδο αγοράζει ένα παλιό διαμέρισμα στην Οδό Μαλασάνια 32, στη Μαδρίτη. Αφήνουν πίσω το χωριό τους για να αναζητήσουν μια καλύτερη ζωή στην πόλη. Oμως υπάρχει κάτι που η οικογένεια Ολμέδο δεν γνωρίζει: στο διαμέρισμα που αγόρασαν, δεν είναι μόνοι. Κάτι τους απειλεί και θα χρειαστεί να αμυνθούν μέχρι τέλους για να σώσουν τις ζωές τους.

Η κρυφή γοητεία της μπουρζουαζίας (1972). Του Λουίς Μπουνιουέλ με τους Φερνάντο Ρέι, Στεφάν Οντράν

Μια παρέα μεγαλοαστών προσπαθούν να γευματίσουν όλοι μαζί, αλλά κάθε φορά που κλείνουν το ραντεβού, απρόσμενα γεγονότα τους χαλάνε τα σχέδια. Ο Μπουνιουέλ σαρκάζει και σατιρίζει τη μεγαλοαστική τάξη και η Ακαδημία Κινηματογράφου τού έδωσε το Οσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας για αυτό.

Ο αστυνόμος (1972). Του Ζαν Πιερ Μελβίλ με τους Αλέν Ντελόν, Κατρίν Ντενέβ

Μια συμμορία που μετά την επιτυχή εκτέλεση μιας ληστείας σε τράπεζα ετοιμάζει μία ακόμα πιο εντυπωσιακή σε τρένο, μια γυναίκα που μοιράζεται ανάμεσα στον κομψό και ευγενή αρχηγό της συμμορίας και στον όμορφο αστυνόμο και ο τελευταίος που ξεκινάει τη δουλειά του όταν πέσει ο ήλιος και οι άνθρωποι κοιμηθούν.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Τρεις ταινίες για όλη την οικογένεια εν μέσω καραντίνας

Kon

Με τα σινεμά κλειστά, ο «Ε.Τ.» προτείνει κινηματογραφικές προβολές στο σπίτι

Kon

Σε δημοπρασία βγαίνει το όπλο που κρατούσε ο Σον Κόνερι στις ταινίες του Τζέιμς Μποντ

Μαρίνα Μπενέκου

Μενδώνη: Χωρίς θέατρο και κινηματογράφο θα οδηγηθούμε όλοι τον ψυχίατρο

Evanthia Karra

Οδηγός κινηματογράφου «Ε.Τ.»: Ένα δικαστικό «διαμάντι» στα σινεμά [trailer]

Tinad

Νύχτες Πρεμιέρας: Το βραβευμένο με Χρυσό Λέοντα «Nomadland» ανοίγει το φεστιβάλ (βίντεο)

Δημήτρης Ντόγκας

Οδηγός κινηματογράφου «Ε.Τ.»: Ακαταμάχητος Καρέλ και Μπαρδέμ που… ξεχνάς [trailer]

Tinad

Ράκελ Γουέλς: Η ιστορία ενός sex symbol, το Χόλιγουντ και οι ρόλοι… μπικίνι

Tinad

10 πράγματα που δεν γνώριζες για το Star Wars

Ανδρέας Ντίνης