Ελεύθερος Τύπος
CinemaTV

Οδηγός κινηματογράφου «Ε.Τ.»: Γουέστερν και θρίλερ στη… σκακιέρα

«Έσβησε» ο γίγαντας του γαλλικού σινεμά Μισέλ Πικολί

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΛΙΓΚΑΣ

Η αιματηρή ιστορία του Νεντ Κέλι στην Αυστραλία του 18ου αιώνα ξεχωρίζει για την αυθεντικότητα και την ειλικρίνεια με την οποία ο σκηνοθέτης Τζάστιν Κέρζελ αντιμετωπίζει το υλικό του.

ΝΕΝΤ ΚΕΛΙ: Ο Νο1 ΚΑΤΑΖΗΤΟΥΜΕΝΟΣ ***

(TRUE HISTORY OF THE KELLY GANG)

ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ, 2019

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΤΖΑΣΤΙΝ ΚΕΡΖΕΛ

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΤΖΟΡΤΖ ΜΑΚ ΚΕΪ, ΝΙΚΟΛΑΣ ΧΟΥΛΤ

Στην αποικιοκρατική Αυστραλία ο ιρλανδικής καταγωγής Νεντ Κέλι «εκπαιδεύεται» από μικρός να γίνει παράνομος και να προκαλέσει τις Αρχές. Οταν η μητέρα του συλλαμβάνεται άδικα από τους Αγγλους και ο αδελφός του κινδυνεύει να την ακολουθήσει πίσω από τα σίδερα, ο Νεντ Κέλι θα πάρει το νόμο στα χέρια του και θα ζητήσει δικαίωση.

Απόκοσμο, ωμό, βίαιο, το «γουέστερν» σύμπαν του Τζάστιν Κέρζελ κατορθώνει να φτάσει στο μεδούλι αυτής της πραγματικής ιστορίας χωρίς να κάνει εκπτώσεις και στρογγυλοποιήσεις. Ατμοσφαιρική κινηματογράφηση, παθιασμένες ερμηνείες και άγρια γοητευτικά τοπία συνθέτουν μια απόπειρα που δεν της αξίζει να περάσει απαρατήρητη.

ΡΟΥΑ ΜΑΤ **

(FAHIM)

ΓΑΛΛΙΑ, 2019

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΠΙΕΡ ΦΡΑΝΣΟΥΑ ΜΑΡΤΙΝ-ΛΑΒΑΛ

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΖΕΡΑΡ ΝΤΕΠΑΡΝΤΙΕ, ΦΑΧΙΜ ΜΟΧΑΜΑΝΤ

Ο μικρός Φαχίμ, ιδιοφυΐα στο σκάκι, αναγκάζεται να μεταναστεύσει από το Μπανγκλαντές στη Γαλλία με τον πατέρα του, με την ελπίδα ότι αργότερα θα τους ακολουθήσει η οικογένειά τους. Εκεί θα αντιμετωπίσουν σοβαρές δυσκολίες καθώς δεν γνωρίζουν τη γλώσσα, δεν έχουν στέγη και ο πατέρας του Φαχίμ δεν μπορεί να βρει δουλειά, αλλά ο μικρός θα βρει χώρο να ξεδιπλώσει το ταλέντο του με τη βοήθεια ενός ιδιόρρυθμου δασκάλου σκακιού και να γίνει πρωταθλητής Γαλλίας στα 12 του χρόνια. Το θέμα της μετανάστευσης θίγεται εδώ μέσα από τη γλυκόπικρη περιπέτεια του μικρού Φαχίμ και του πατέρα του. Ομως η απόπειρα κλίνει περισσότερο προς τη γλυκερή αφήγηση της διαδρομής πατέρα-γιου, χωρίς όμως να παραλείπονται αναφορές στις πραγματικές διαστάσεις του ζητήματος.

ΔΙΑΡΡΗΚΤΗΣ ΥΨΗΛΗΣ ΤΕΧΝΗΣ **

(THE BURNT ORANGE HERESY)

ΗΠΑ, 2019

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΤΖΟΥΖΕΠΕ ΚΑΠΟΤΟΝΤΙ

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΚΛΕΣ ΜΠΑΝΚ, ΕΛΙΖΑΜΠΕΘ ΝΤΕΜΠΙΚΙ, ΝΤΟΝΑΛΝΤ ΣΑΔΕΡΛΑΝΤ

Ενας ιστορικός Τέχνης επιβιώνει με μικροαπατεωνιές αλλά όταν ένας κορυφαίος συλλέκτης τον καλεί να υφαρπάξουν τα μοναδικά έργα φημισμένου και αποτραβηγμένου ζωγράφου νιώθει ότι ήρθε η ώρα να στήσει τη μεγάλη απάτη. Θρίλερ με αιχμές για τον κόσμο της τέχνης και τα παρασκήνιά του αλλά χωρίς να επιφυλάσσει σοβαρές εκπλήξεις ή δραματικές ανατροπές. Σε μικρό, σχετικά, ρόλο ο απολαυστικός Μικ Τζάγκερ.

 

ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ

Γυναικεία υπόθεση**. Του Πίτερ Κατανέο με τις Κρίστιν Σκοτ Τόμας, Σάρον Χόργκαν

Οι γυναίκες των Βρετανών στρατιωτικών που πηγαίνουν για αποστολή στο Αφγανιστάν προσπαθούν να γεμίσουν το χρόνο τους με διάφορες χαλαρές, ομαδικές δραστηριότητες, αλλά το σκηνικό αλλάζει όταν τον προγραμματισμό αναλαμβάνει η σύζυγος ενός υψηλόβαθμου αξιωματικού. Οι γυναίκες θα στήσουν μια χορωδία όπως εκείνη επιθυμεί, αλλά η πειθαρχία της και η προσήλωσή της στους κανόνες δεν θα βρουν συμμάχους. Τυπική αλλά καλογραμμένη feelgood κομεντί που δεν διστάζει να σκοτεινιάσει, ελαφρώς, θίγοντας πληγές από το παρελθόν και το ζήτημα των ταραγμένων σχέσεων παιδιών-γονέων. Στο τέλος όλα καλά…

Πουλιά στον αέρα. Του Ζαλίλ Λεσπέρ με τους Ντανί Μπουν, Γκιγιόμ Γκαλέν

Ο κατεργάρης κύριος Ποντινιάκ ερωτεύεται μια όμορφη νεαρή γυναίκα. Αυτό που δεν είχε προβλέψει είναι το ότι η γυναίκα αυτή δεν είναι άλλη από τη Βικτουάρ, δηλαδή η σύζυγος του στενού του φίλου, Βατλέν. Και ακόμη κι αν ο Βατλέν το πάρει καλά, η ίδια η Βικτουάρ αποδεικνύεται δύσκολη περίπτωση. To διάσημο θεατρικό έργο του Ζορζ Φεϊντό σε νέα κινηματογραφική απόδοση.

Μετά τα μεσάνυχτα (1973) ***. Του Νίκολας Ρεγκ με τους Ντόναλντ Σάδερλαντ, Τζούλι Κρίστι

Ο αρχιτέκτονας Μπάξτερ και η σύζυγός του βρίσκονται στη Βενετία για τη συντήρηση ενός ιστορικού ναού κι εκεί γνωρίζουν δύο γυναίκες που τους λένε ότι μπορούν να «δουν» τη μικρή τους κόρη που έχασαν πρόσφατα από πνιγμό. Παράλληλα, τους προειδοποιούν ότι ο Μπάξτερ δεν θα φύγει από τη Βενετία ζωντανός. Ιστορικό, ατμοσφαιρικό θρίλερ όμορφα ενορχηστρωμένο από τον Νίκολας Ρεγκ, που όμως δεν μπορεί να κρύψει την ηλικία του.

Ενα ψάρι που το έλεγαν Γουάντα (1988). Του Τσαρλς Κράιτον με τους Τζέιμι Λι Κέρτις, Κέβιν Κλάιν

Μετά από μία θεαματική ληστεία κοσμημάτων, όπου όλα φαίνονται να έχουν πάει ρολόι, τα διαφορετικά σχέδια των μελών της συμμορίας για τη μοιρασιά έχουν απρόσμενα αποτελέσματα. Οταν η συμμορία καταδίδει τον αρχηγό της στην αστυνομία, ο κορυφαίος Λονδρέζος συνήγορος Αρτσι Λιτς αναλαμβάνει να τον υπερασπιστεί. Ομως, πριν από τη σύλληψή του, ο αρχηγός είχε προλάβει να κρύψει τα κλοπιμαία. Η ερωμένη του και συνεργός Γουάντα αποφασίζει να γοητεύσει τον Αρτσι με την ελπίδα ότι θα μάθει πού βρίσκονται τα κοσμήματα.

Εγκλημα κάτω από τον ήλιο (1982). Του Γκάι Χάμιλτον με τους Πίτερ Ουστίνοφ, Νίκολας Κλέι

Οι διακοπές έγιναν συνώνυμο του εγκλήματος. Ποιος στραγγάλισε τη νεαρή κακομαθημένη σούπερ σταρ του Μπρόντγουεϊ ενώ έκανε ηλιοθεραπεία σε ένα απομονωμένο νησί της Μεσογείου; Ολοι οι ύποπτοι έχουν πολύ καλούς λόγους να επιθυμούν το θάνατό της, έχουν όμως και εξίσου ισχυρά άλλοθι. Για πρώτη φορά ο διάσημος Βέλγος ντετέκτιβ Ηρακλής Πουαρό φαίνεται να αδυνατεί να εξιχνιάσει το έγκλημα.

Η έκλειψη (1962). Του Μικελάντζελο Αντονιόνι με τους Αλέν Ντελόν, Μόνικα Βίτι

Η Βιτόρια χωρίζει με τον μεγαλύτερό της εραστή Ρικάρντο, περιπλανιέται στις αίθουσες του Χρηματιστηρίου όπου η μητέρα της χάνει ένα τεράστιο ποσό κι έχει μια εφήμερη και χωρίς πάθος σχέση με έναν νεαρό χρηματιστή. Τελευταίο μέρος της τριλογίας της αποξένωσης και μια από τις πιο ώριμες ταινίες του Αντονιόνι. Ειδικό βραβείο Φεστιβάλ Καννών 1962.

Προτεινόμενα για εσάς

Οδηγός κινηματογράφου από τον «Ε.Τ.»: «Oι μητέρες μας» από τη λατινική Αμερική ξεχωρίζουν

Ανδρέας Ντίνης

Οδηγός κινηματογράφου από τον «Ε.Τ.»: Γύρισαν ιστορίες με Ιστορία [trailer]

Ανδρέας Ντίνης