Κάθε σεζόν προκαλείται μεγάλη συζήτηση γύρω από το αν τα ριάλιτι πρέπει να έχουν θέση στον τηλεοπτικό προγραμματισμό. Αλλοι θεωρούν ότι υποβαθμίζουν το περιεχόμενο της μικρής οθόνης και τα κατακρίνουν, άλλοι όμως τα παρακολουθούν πιστά και δηλώνουν φανατικοί αυτών των «πιασάρικων» προγραμμάτων.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, η ελληνική τηλεόραση ακολουθεί την παγκόσμια βιομηχανία – και σεζόν χωρίς ριάλιτι… ίσως σημαίνει πλέον φαγητό χωρίς αλατοπίπερο!
Αυτό, βέβαια, που προκαλεί εντύπωση είναι ότι τα κανάλια επενδύουν για την επόμενη χρονιά σε πιο «σκληρά» φορμάτ που απαιτούν εγκλεισμό, έρωτες, κόντρες και πολύ παρασκήνιο. Ο ALPHA, ένας σταθμός που μέχρι και φέτος απέφευγε τα ριάλιτι σόου, ετοιμάζεται να μπει στο παιχνίδι με το περιβόητο «Bachelor». Θεωρείται από τους μετρ του είδους, ο βασιλιάς των ριάλιτι αγάπης και έρχεται από την Αμερική, όπου έκανε πρεμιέρα στο δίκτυο ABC τον Μάρτιο του 2002. Η επιτυχία του οδήγησε την αμερικανική τηλεόραση σε μια σειρά από spin off, όπως ονομάζονται τα τηλεοπτικά προγράμματα που προκύπτουν μέσα από κάποια εκπομπή, όπως το «The Bachelorette», που περιστρέφεται γύρω από μια γυναίκα που καλείται να επιλέξει ανάμεσα σε άνδρες διαγωνιζόμενους και μια σειρά από εκδόσεις του ριάλιτι.
Ανάμεσα στις χώρες όπου έχει προβληθεί συμπεριλαμβάνονται η Αυστραλία, ο Καναδάς, η Γαλλία, η Κροατία, το Ισραήλ και η Πολωνία και τώρα φυσικά η Ελλάδα. Το story θέλει έναν τυχερό άντρα να περιμένει όσες γυναίκες τολμήσουν να τον διεκδικήσουν και να ζήσουν μαζί του την απόλυτη ρομαντική εμπειρία! Μέσα από μια σειρά συναντήσεων και δοκιμασιών θα προσπαθήσουν να κερδίσουν την προσοχή του, να εξωτερικεύσουν τα συναισθήματά τους και να τον γοητεύσουν με τον χαρακτήρα και την προσωπικότητά τους. Στο τέλος, μόνο μία θα καταφέρει να κατακτήσει την καρδιά του, να δεχτεί πρόταση γάμου και να γίνει η μελλοντική σύντροφος της ζωής του.
Ο «Μεγάλος Αδερφός» ξαναχτυπά
Οταν εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στις αρχές της νέας χιλιετίας, έσπασε ταμεία και τίναξε στον αέρα τα μηχανάκια της Nielsen. Εκατομμύρια τηλεθεατές το παρακολουθούσαν με… φρενίτιδα, οι ειδικοί το χαρακτήρισαν φαινόμενο και έσπευσαν να εξηγήσουν με κοινωνικά κριτήρια τους λόγους της επιτυχίας, οι παίκτες έγιναν «σούπερ σταρ», με τους φιναλίστ, ειδικά τους Γιώργο Τσάκα και Πρόδρομο Καθηνιώτη, να απασχολούν για πολύ καιρό τηλεοπτικές εκπομπές, περιοδικά και κοινούς θνητούς. Οι επόμενοι κύκλοι του «Big Brother» δεν σημείωσαν την ίδια επιτυχία, μέχρι που το φορμάτ πέρασε στα αζήτητα.
Φέτος, όμως, το επανέφεραν τα στελέχη του ΣΚΑΪ με την προοπτική να βγει στον τηλεοπτικό αέρα το δεύτερο μισό της σεζόν με παρουσιαστή τον Χάρη Βαρθακούρη. Λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και της κατάστασης που επικράτησε, το ριάλιτι μπήκε στον πάγο και, όπως όλα δείχνουν, θα βγει στον αέρα το πρώτο μισό της νέας χρονιάς. Από τις διαρροές που βγήκαν στη δημοσιότητα, οι ιθύνοντες έχουν φροντίσει οι παίκτες που θα παραμείνουν έγκλειστοι στο σπίτι για εβδομάδες να είναι ικανοί να φέρουν τα πάνω – κάτω και να κερδίσουν το ενδιαφέρον.
«Οι δηλώσεις συμμετοχής ξεπέρασαν τις 10.000. Ανάμεσα στα πρόσωπα που δήλωσαν συμμετοχή ήταν πρόσωπα με ισχυρά βιογραφικά καριέρας. Υπάρχει 28χρονη οδοντίατρος πετυχημένη στον χώρο της, η οποία δήλωσε συμμετοχή για την εμπειρία, για να δοκιμάσει τα όριά της. Επίσης, γνωρίζουμε ότι έχει δηλώσει συμμετοχή καθηγητής πανεπιστημίου, ένας συγγραφέας που προέρχεται από γνωστό εκδοτικό οίκο, όπως επίσης και πολιτικοί μηχανικοί. Θα γνωρίσουμε επίσης και τον πρώην αντιδήμαρχο, ο οποίος αποφάσισε να εγκαταλείψει τον πολιτικό στίβο για να δοκιμάσει τον εαυτό του στον τηλεοπτικό. Υπάρχουν συμμετοχές από ηθοποιούς, τραγουδιστές, γενικότερα καλλιτέχνες», είχε πει ρεπόρτερ της εκπομπής «Μαζί σου» στον ΣΚΑΪ.
Η σταθερή αξία του «Greece’s Next Top Model»
Προβλήθηκε από τον ΑΝΤ1, όμως τις τελευταίες σεζόν γνωρίζει τεράστια επιτυχία στο STAR. Τo «GNTM» έχει καταφέρει να τραβήξει το ενδιαφέρον, όχι μόνο για τον εγκλεισμό των παικτριών αλλά και για τους επικούς καβγάδες και τις ατάκες-φωτιά των κριτών, που έχουν απασχολήσει τόσο το ΕΣΡ όσο και τους χρήστες των social media και τις εκπομπές. Ετσι, τα στελέχη της Κηφισιάς δεν φροντίζουν να χάσουν αυτή την επιτυχημένη συνταγή και τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα προβληθεί ο νέος κύκλος του ριάλιτι μόδας με πολλές εκπλήξεις. Η βασική αφορά στο ότι πλέον οι συμμετέχοντες είναι κορίτσια και αγόρια, κάτι που για πρώτη φορά συμβαίνει στην Ελλάδα. Ακόμη, χωρίς την Ελενα Χριστοπούλου σε ρόλο coach και πιθανότατα την Ηλιάνα Παπαγεωργίου στην κριτική επιτροπή, αναμένονται με ενδιαφέρον οι αντικαταστάσεις.
Από το περιοδικό TV KOYS KOYS που κυκλοφορεί με τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής